Djurgårdens IF - IFK Helsingfors, 25/8 2010 | EP Trophy
Re: Djurgårdens IF - IFK Helsingfors, 25/8 2010 | EP Trophy
Härligt med vinst, och extra skönt att vi fick sätta fyra kassar i PP, även om spelet där inte riktigt klaffade. Hur tänker egentligen Boumedienne och Widing när dom står och laddar skott i fem sekunder sen skjuter rakt på täckande back en meter framför? Nåväl..
SM-Guld:
*Fredrik Claesson, vilken järnkamin!
*Firma Ölvestad - Otto - Tjärnqvist, en riktigt bra formation
*Hetsen mot finska målvakten
*Tim Eriksson, finns det någon som är mer underskattad?
*Mario Kempe, full fart framåt, hoppas att han presterar likadant när serien väl drar igång. Kan bli ett guldkorn.
*Effektiviteten i PP
Avgå:
*Bentacklingen på Fimpen. I framtiden borde alla elitseriedomare ha en pistol tillgänglig så att dom kan skjuta spelare som gör såna idiotgrejer.
*"Om ni älskar DIF stå upp/Sittplats ställ er upp", det räcker att man kör den en eller två gånger per match, inte tre gånger under samma period. Ska man dra igång den kan man ju dessutom dra igång en växelramsa, det är ju det som är poängen. Helt värdelöst när man drar igång den, sittplats ställer sig upp och sedan står man där med händerna i fickorna och ingenting händer.
*Barappa-ramsan, den är sämst, helt enkelt.
*Den självutnämnde klackledaren som började härja i slutet på tredje, snacka om att ta sig själv på för stort allvar.
Nåväl, jäkligt skönt med vinst, Vålerenga borde vi kunna äta upp ganska enkelt, dock bävar jag inför Jokerit.
Härliga DIF!
Edit: Förresten, vad hände med vårat 6-3 mål? Det var ju solklart!
SM-Guld:
*Fredrik Claesson, vilken järnkamin!
*Firma Ölvestad - Otto - Tjärnqvist, en riktigt bra formation
*Tim Eriksson, finns det någon som är mer underskattad?
*Mario Kempe, full fart framåt, hoppas att han presterar likadant när serien väl drar igång. Kan bli ett guldkorn.
*Effektiviteten i PP
Avgå:
*Bentacklingen på Fimpen. I framtiden borde alla elitseriedomare ha en pistol tillgänglig så att dom kan skjuta spelare som gör såna idiotgrejer.
*"Om ni älskar DIF stå upp/Sittplats ställ er upp", det räcker att man kör den en eller två gånger per match, inte tre gånger under samma period. Ska man dra igång den kan man ju dessutom dra igång en växelramsa, det är ju det som är poängen. Helt värdelöst när man drar igång den, sittplats ställer sig upp och sedan står man där med händerna i fickorna och ingenting händer.
*Barappa-ramsan, den är sämst, helt enkelt.
*Den självutnämnde klackledaren som började härja i slutet på tredje, snacka om att ta sig själv på för stort allvar.
Nåväl, jäkligt skönt med vinst, Vålerenga borde vi kunna äta upp ganska enkelt, dock bävar jag inför Jokerit.
Härliga DIF!
Edit: Förresten, vad hände med vårat 6-3 mål? Det var ju solklart!
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
- Doyle
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Fimpen blödde ur munnen. Kanske en tand fattigare. I övrigt verkar han undkommit med hälsan i behåll vad man kunde tolka hans aktivitet i båset.
- Daniel942
Hahaha Riksman-hetsen var klockrenEdin skrev: SM-Guld

Han ska fan ha en eloge! Knappt någon sjöng ju tills han ställde sig där nere. Fanns ju tom folk som satt ner i kurvan.*Den självutnämnde klackledaren som började härja i slutet på tredje, snacka om att ta sig själv på för stort allvar.
DIF!
- DIF_Soldier
Heja Jantelagen!Edin skrev: *Den självutnämnde klackledaren som började härja i slutet på tredje, snacka om att ta sig själv på för stort allvar.
Säg den glädje som varar
Tyckte att det stundals var okej drag med tanke på hur få vi var i klacken.Daniel942 skrev:Han ska fan ha en eloge! Knappt någon sjöng ju tills han ställde sig där nere. Fanns ju tom folk som satt ner i kurvan.Edin skrev:
Sedan ska kurvan ha en jävla känga för att dom är så sämst på att hålla takten. Dom fixade bara växelramsorna.
Jag tyckte bara att det kändes lite over the top att stå och gapa om att vi är ett gäng fittor som skämmer ut oss. Visst att man tar lite initiativ, men det är ju trots allt träningsmatch en onsdag i augusti.DIF_Soldier skrev:Heja Jantelagen!Edin skrev: *Den självutnämnde klackledaren som började härja i slutet på tredje, snacka om att ta sig själv på för stort allvar.
Riiiiiiiksman!
Den killen var för övrigt inte frisk för fem öre, helt vansinniga slashings han körde med ibland.
- Daniel942
Det har du rätt i. Det var katastrofalt!Edin skrev:Tyckte att det stundals var okej drag med tanke på hur få vi var i klacken.Daniel942 skrev: Han ska fan ha en eloge! Knappt någon sjöng ju tills han ställde sig där nere. Fanns ju tom folk som satt ner i kurvan.
Sedan ska kurvan ha en jävla känga för att dom är så sämst på att hålla takten. Dom fixade bara växelramsorna.
Men men, nu är man hes som fan efter att ha skrikit sjuukt mycket.
DIF!
Verkligen inte godkänd. Gjorde han ens någon 'bra' räddning under matchen? Tyckte han såg riktigt loj ut, å 1-2 målet är i mina ögon oacceptabelt.Fricke skrev: - Ridderwall är inte godkänd ikväll
Känns det inte som Owuya är mer sugen på å lira? Verkar, precis som någon skrev, att Stefan är helt säker på att få bli förstakeeper. I mina ögon måste han skärpa till sig rejält. Eller är jag helt ute å cyklar?
- Philly Flu
Publik: 1891!
Är det ett tecken?

Är det ett tecken?

Nej du är inte ute och cyklar, åtminstone inte i mina ögon. Ge Owuya chansen nästa match, så får han övertyga ännu mer!lajjnus skrev:Verkligen inte godkänd. Gjorde han ens någon 'bra' räddning under matchen? Tyckte han såg riktigt loj ut, å 1-2 målet är i mina ögon oacceptabelt.Fricke skrev: - Ridderwall är inte godkänd ikväll
Känns det inte som Owuya är mer sugen på å lira? Verkar, precis som någon skrev, att Stefan är helt säker på att få bli förstakeeper. I mina ögon måste han skärpa till sig rejält. Eller är jag helt ute å cyklar?
Vem är denne Claesson? Hittar inte honom någonstans. ;sJim Morrison skrev:Kastade handskarna efter en ful knätackling på Fimpen.ludde- skrev:Vad gjorde Fredrik Claesson?
Grymt att han kastade handskarna, den tacklingen var inte vacker..
Här har du honom:lajjnus skrev:Vem är denne Claesson? Hittar inte honom någonstans. ;sJim Morrison skrev:Kastade handskarna efter en ful knätackling på Fimpen.ludde- skrev:Vad gjorde Fredrik Claesson?
Grymt att han kastade handskarna, den tacklingen var inte vacker..
http://www.difhockey.se/jspelare.php?id=3576
Han visar de rätta takterna trots att han bara är 92:a
- 136_Djurgårdare
- Kontakt:
Haninge grabb, dom är gjorda utav rätt virke.
Skönt med vinst igen, vi ses på fredag då jag utgår från att Espen hyllas ordentligt.
Skönt med vinst igen, vi ses på fredag då jag utgår från att Espen hyllas ordentligt.
Jimmie Ölvestad är Djurgår'n Hockey.
Har inte läst någonting, men antar att jag har ungefäär samma åsikter som alla andra.
* Virrigt försvarsspel. Lennhammer håller inte defensivt ännu. Backarna känns inte samspelta för fem öre. Det borde ju dock bli bättre och bättre.
* Claesson tycker jag var bra. Gick in stenhårt och med pondus, bra uppspel och hyfsad offensvt. Lite övertänd kanske.
* Norman var bästa center efter Otto.
* Ridderwall måste komma in i matchen nu.
* Cehlin har förlorat en del av sin avighet.
* Brodin kommer bli hatad i ES i år. Härligt.
* Tyckte Deilert var klockren i defensiven flera gånger tills jag såg att det stod 9 på ryggen och inte 8..
* BomBom har pondus framåt.
* Widing vill mycket, bör dock ha lite fart under skridskorna.
* Tjärnqvist är bra mycket bättre än förra året.
Hoppas att alla som gnäller över center-situationen varje timme här inne såg matchen igår. Våra centrar spelar inte konservativt. Alltså går varken Krüger eller för den delen heller fimpens kvaliteer bort.
* Virrigt försvarsspel. Lennhammer håller inte defensivt ännu. Backarna känns inte samspelta för fem öre. Det borde ju dock bli bättre och bättre.
* Claesson tycker jag var bra. Gick in stenhårt och med pondus, bra uppspel och hyfsad offensvt. Lite övertänd kanske.
* Norman var bästa center efter Otto.
* Ridderwall måste komma in i matchen nu.
* Cehlin har förlorat en del av sin avighet.
* Brodin kommer bli hatad i ES i år. Härligt.
* Tyckte Deilert var klockren i defensiven flera gånger tills jag såg att det stod 9 på ryggen och inte 8..
* BomBom har pondus framåt.
* Widing vill mycket, bör dock ha lite fart under skridskorna.
* Tjärnqvist är bra mycket bättre än förra året.
Hoppas att alla som gnäller över center-situationen varje timme här inne såg matchen igår. Våra centrar spelar inte konservativt. Alltså går varken Krüger eller för den delen heller fimpens kvaliteer bort.
Född till sportchef.
Å andra sidan så tog Riddarn allt mot Linköping, och var bra även mot Berlin.lajjnus skrev:Verkligen inte godkänd. Gjorde han ens någon 'bra' räddning under matchen? Tyckte han såg riktigt loj ut, å 1-2 målet är i mina ögon oacceptabelt.Fricke skrev: - Ridderwall är inte godkänd ikväll
Någon mer än jag som reagerade på hur dåliga Djurgårdspelarna är på att passa pucken till varandra? Väldigt ofta slås passar som studsar och hoppar.... Var en stor skillnad om man jämförde med hur de finska laget passade varandra (så de kan inte skylla på att isen var dålig).