Tråden som rör allt runt vårt U16,J18 samt J20 lag
Re: Tråden som rör allt runt vårt U16,J18 samt J20 lag
Östberg på hockeysverige såg hela europeantrophy för J20. Han tycker såhär om DIF som lag:
"Kommentar: Vann förvisso bara en match; men såg ändå mycket, mycket, talangfulla och duktiga ut. Spelade ofta bra i ett par perioder i matcherna (förrutom mot Norge som man var helt värdelösa), men gjorde alldeles för mycket pojkmisstag och förlorade matcherna pga det. DIF har dock väldigt stor potential + att man har några a-lagare som säkert kommer att vara förhållandevis permanenta."
Och plockade ut sina fem bästa spelare:
Mina fem stjärnor
***** Mika Zibanejad (Absolut världsklass. Förrutom Collberg tycker jag att han var bäst av alla i hela turneringen. Varje byte helt klockren... första runda i NHL-draften?)
**** Markus Sörensen (Tuff som få, extremt hal med pucken, och offensiv talang i massor)
*** Pontus Åberg (Skridskoskicklig rightare som har nästan lika stor potential som Zibanejad)
** Philip Holm (Väldig positiv överraskning... jag tycker han var stundtals helt klockren)
* Rasmus Holmén (Liten 93-forward som jag tycker fått upp farten lite mera från ifjol. Har väldigt, väldigt mycket hockey i sig)
Intressanta tankar. Killen ser helt klart mycket juniorhockey.
"Kommentar: Vann förvisso bara en match; men såg ändå mycket, mycket, talangfulla och duktiga ut. Spelade ofta bra i ett par perioder i matcherna (förrutom mot Norge som man var helt värdelösa), men gjorde alldeles för mycket pojkmisstag och förlorade matcherna pga det. DIF har dock väldigt stor potential + att man har några a-lagare som säkert kommer att vara förhållandevis permanenta."
Och plockade ut sina fem bästa spelare:
Mina fem stjärnor
***** Mika Zibanejad (Absolut världsklass. Förrutom Collberg tycker jag att han var bäst av alla i hela turneringen. Varje byte helt klockren... första runda i NHL-draften?)
**** Markus Sörensen (Tuff som få, extremt hal med pucken, och offensiv talang i massor)
*** Pontus Åberg (Skridskoskicklig rightare som har nästan lika stor potential som Zibanejad)
** Philip Holm (Väldig positiv överraskning... jag tycker han var stundtals helt klockren)
* Rasmus Holmén (Liten 93-forward som jag tycker fått upp farten lite mera från ifjol. Har väldigt, väldigt mycket hockey i sig)
Intressanta tankar. Killen ser helt klart mycket juniorhockey.
Född till sportchef.
Alla som har Tony Zabel som tränare har chansen att bli riktigt jävla bra!
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Känns riktigt kul och spännande att vi fortsätter att utveckla spelare. Problemet är väl snart att vi inte har plats för alla än att dom platsar.
Att J-20 laget inte vinner allt spelar ju inte så stor roll så länge vi får fram bra individer.
Att J-20 laget inte vinner allt spelar ju inte så stor roll så länge vi får fram bra individer.
Håller med! Dock har han varit olycklig som matchcoach senaste säsongerna.Mäklaren skrev:Alla som har Tony Zabel som tränare har chansen att bli riktigt jävla bra!
Kul också att Gerard Hanson stannar i DIF. Breddar truppen ytterliggare.
Angående fiaskot i ET så kan man ju undra hur målvakterna i J20 står sig. Forsberg har ju jäkligt dålig %. Enda vinsten kom väl med Due-Boje i kassen.
Född till sportchef.
Due-Boje är fantastiskt lovande. Forsberg är okej på J20-nivå.android skrev:Håller med! Dock har han varit olycklig som matchcoach senaste säsongerna.Mäklaren skrev:Alla som har Tony Zabel som tränare har chansen att bli riktigt jävla bra!
Kul också att Gerard Hanson stannar i DIF. Breddar truppen ytterliggare.
Angående fiaskot i ET så kan man ju undra hur målvakterna i J20 står sig. Forsberg har ju jäkligt dålig %. Enda vinsten kom väl med Due-Boje i kassen.
Alltså, nu har jag inte sett matcherna utan bara stats från dom. Och där imponerar inte Forsbergs räddningsprocent. Flera matcher i rad under 90%. Är ju dock försäsong etc.
Född till sportchef.
Jag kan tänka mig att Weigel blir nästa spelare i A-laget. Klok, snabb, bra händer och lagspelare. Han ser riktigt bra ut i år. Philip Holm är en klassback. Borde få chansen. Bra deffensivt, lugn, bra förstapass och bra skott. Osäkert hur han skulle klara tempot i a-laget dock.
Född till sportchef.
Juniorer 2010/11
Riktigt orolig för att DIF börjar tappa ordetligt på juniorsidan denna säsong!
Ser inte alls ut som om vi kommer tillhöra topp 5 vare sig i Aj eller Bj..
Ser inte alls ut som om vi kommer tillhöra topp 5 vare sig i Aj eller Bj..
Re: Juniorer 2010/11
Vi har redan under försäsongen visat att vi har ett spel ÖVERLÄGSET alla juniorlag och individer som är ännu mer ÖVERLÄGSNA.
Skulle nog säga att våra två juniorlag i år är de två bästa Sverige någonsin skådat. Det kommer kanske inte synas i tabellen men väldigt mycket på de juniorer som lirar med A-laget i år.
Skulle nog säga att våra två juniorlag i år är de två bästa Sverige någonsin skådat. Det kommer kanske inte synas i tabellen men väldigt mycket på de juniorer som lirar med A-laget i år.
Håller inte heller med.
J20 är riktigt bra på forwardssidan. Lite sämre på back och målvaktssidan. Lägg då till att man har nästan en femma som spelar i a-laget.
J18 laget har jag inte sett i år. Men spelare för spelare är man också bra. Är väl samma sak här. Den bästa femman spelar i J20 (och dominerar där).
Så jag är inte så orolig för juniorlagen. Vi har hittat ett koncept som utbildar seniorspelare och inte juniorspelare. Vilka som är bäst som juniorer spelar ingen roll alls. Även om det är kul om föreningen vinner J-titlar. Men det är inte i J-titlar man investerar i juniorlagen utan för framtida a-lagstitlar.
J20 är riktigt bra på forwardssidan. Lite sämre på back och målvaktssidan. Lägg då till att man har nästan en femma som spelar i a-laget.
J18 laget har jag inte sett i år. Men spelare för spelare är man också bra. Är väl samma sak här. Den bästa femman spelar i J20 (och dominerar där).
Så jag är inte så orolig för juniorlagen. Vi har hittat ett koncept som utbildar seniorspelare och inte juniorspelare. Vilka som är bäst som juniorer spelar ingen roll alls. Även om det är kul om föreningen vinner J-titlar. Men det är inte i J-titlar man investerar i juniorlagen utan för framtida a-lagstitlar.
Född till sportchef.
Jag håller med dig, fattar inte alls vad den där Wallander snackar om.android skrev:Håller inte heller med.
Sen tror jag absolut att framförallt J18 kommer vara med och slåss in i det sista om titeln. Vi är och kommer vara en av 2-3 absoluta favoriter till att vinna SM där. J20 ska absolut inte dömas ut heller, det är ett ungt lag med många spelare som kan blomma ordentligt på den nivån. Målvaktssidan är absolut inte svag jämfört med konkurrenterna heller...
Jag tror det blir en rolig juniorvinter!
Det kommer att smälla rejält på Hovet när Zabels grabbar manglar bönder och gnagare i sargen vinter. Jag hade ganska nyligen en diskussion med en person som hävdade att DIF:s juniororganisation blir sämre och sämre. Hans argument var ungefär som Wallanders, att vi inte tog oss till J20-slutspelet ifjol och att J18 inte heller var jätteframgångsrika. Det han, precis som många andra, inte verkar förstå är att anledningen till den skrala resultatskörden är att de bägge lagens bästa spelare flyttas uppåt i leden.
Att ta bort Krüger, Josefson, Brodin och Cehlin från J20-laget är ungefär som att ta bort Nisse, Ragge, Otto och Jimmie från A-laget.
I storklubbar som DIF handlar inte juniorverksamheten om att vinna juniortitlar, den handlar om att på sikt vinna seniortitlar.
Att ta bort Krüger, Josefson, Brodin och Cehlin från J20-laget är ungefär som att ta bort Nisse, Ragge, Otto och Jimmie från A-laget.
I storklubbar som DIF handlar inte juniorverksamheten om att vinna juniortitlar, den handlar om att på sikt vinna seniortitlar.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Bra poänger, fast J18 tog ändå SM-silver förra säsongen så det bör väl räknas som hyfsat framgångsrikt även om guld ju alltid smakar bäst hos oss Djurgårdare...Mäklaren skrev: Hans argument var ungefär som Wallanders, att vi inte tog oss till J20-slutspelet ifjol och att J18 inte heller var jätteframgångsrika. Det han, precis som många andra, inte verkar förstå är att anledningen till den skrala resultatskörden är att de bägge lagens bästa spelare flyttas uppåt i leden.
Det kommer att smälla rejält på Hovet när Zabels grabbar manglar bönder och gnagare i sargen vinter. Jag hade ganska nyligen en diskussion med en person som hävdade att DIF:s juniororganisation blir sämre och sämre. Hans argument var ungefär som Wallanders, att vi inte tog oss till J20-slutspelet ifjol och att J18 inte heller var jätteframgångsrika. Det han, precis som många andra, inte verkar förstå är att anledningen till den skrala resultatskörden är att de bägge lagens bästa spelare flyttas uppåt i leden.
Ledsen Mäklaren m.fl
Men att man tar bort sina bästa spelare som håller juniorålder är inget unikt för DIF, det gör alla lag, mer eller mindre.och att räkna bort Kruger. Josefsson o Brodin är en självklarhet eftersom de inte är juniorer längre alternativt inte tillhör DIF.
Men jag hoppas ni får rätt och jag fel....
Men backsidan o målvaktsidan ser inte riktigt 100 ut.
Ledsen Mäklaren m.fl
Men att man tar bort sina bästa spelare som håller juniorålder är inget unikt för DIF, det gör alla lag, mer eller mindre.och att räkna bort Kruger. Josefsson o Brodin är en självklarhet eftersom de inte är juniorer längre alternativt inte tillhör DIF.
Men jag hoppas ni får rätt och jag fel....
Men backsidan o målvaktsidan ser inte riktigt 100 ut.
Wallander.
Du baserade väl dina uttalanden på förra året?
Då skulle DIF kunnat spela med Cehlin, Brodin, Kruger, Josefson, Hank the tank, Tim Sandberg. Kan du säga något annat lag som hade så här många nyckelspelare i a-laget?
Timrå hade väl två. Brynäs hade väl två i slutspelet + Markström.
I år är det väl inte lika många. Är väl bara.. Cehlin, Norman, Strömberg som skulle kunna spela i J20 laget och antagligen kommer att göra det en del.
J18-laget förlorade finalen. Är väl inte heller så pjåkigt?
Men vi får som sagt se, du kanske får rätt i din spåkula. Lite dåligt underbyggt bara.
Du baserade väl dina uttalanden på förra året?
Då skulle DIF kunnat spela med Cehlin, Brodin, Kruger, Josefson, Hank the tank, Tim Sandberg. Kan du säga något annat lag som hade så här många nyckelspelare i a-laget?
Timrå hade väl två. Brynäs hade väl två i slutspelet + Markström.
I år är det väl inte lika många. Är väl bara.. Cehlin, Norman, Strömberg som skulle kunna spela i J20 laget och antagligen kommer att göra det en del.
J18-laget förlorade finalen. Är väl inte heller så pjåkigt?
Men vi får som sagt se, du kanske får rätt i din spåkula. Lite dåligt underbyggt bara.
Född till sportchef.