Men även om Lassen kommer tillbaks men inte Ragge så kan man lika gärna spela Falk på backen, på så sätt har vi en ganska stark backsida. Eftersom vi redan har så mycket forwards och Norman har visat att han duger som 3:e center, i så fall skulle de se ut på följande sätt
Elajtaren skrev:Men även om Lassen kommer tillbaks men inte Ragge så kan man lika gärna spela Falk på backen, på så sätt har vi en ganska stark backsida. Eftersom vi redan har så mycket forwards och Norman har visat att han duger som 3:e center, i så fall skulle de se ut på följande sätt
Då kanske du missade senaste matchen när de var i samma lina och spelade stundtals mycket mycket fint, en bra kombination och blir de lite mer ihopspelta tror jag verkligen på den linan då Tjärna ser vassare ut iår.
Ja det finns viss kemi mellan Jimmie / Otto och Tjärna. Helt klart. Märktes i matchen mot Eisbären och mot slutet av grundserien förra året när Tjärna lyftes upp när Mackan var skadad. Man bör ge dem några matcher tillsammans för att se om det fungerar... Widing - Krüger - Ekman är en solklar förstalina dock (om den presterar i paritet med vad den bör kunna prestera).
Falk på en backplats tycker jag man skall ta till vid skador av den temporära sorten. Dels för att centerlinan ser halvtunn ut (även fast Norman verkligen kommer hålla) men även för att vi behöver ha in en riktigt stabil 2-vägsback. Falk är helt OK som back men inte en som kan gå in i ett förstabackpar i ES...
Vi kan inte låta Norman gå som tredjecenter för tusan och Fimpen är ingen center.
Fimpen är en enregispelare som skall ligga och tacklas och surra som en bålgeting. Skall han lira center tar man för helsicke bort hans största styrkor.
Dessutom är Falken ruskigt mycket bättre som center jämfört med som back.
Törs lova att det finns backar på marknaden, bara en fråga om att öppna upp pluskan eller inte.
Elajtaren skrev:Då kanske du missade senaste matchen när de var i samma lina och spelade stundtals mycket mycket fint, en bra kombination och blir de lite mer ihopspelta tror jag verkligen på den linan då Tjärna ser vassare ut iår.
Nej, den missade jag inte. Men jag ställer mig ändå tveksam till att spela Tjärna i den linan.
x Hade det varit elitseriepremiär i morgon hade backbesättningen varit ett problem. Men med Lassen eller Ragnarsson tillbaka är ingen ko på isen. Med bägge (eller med likvärdig/a ersättare) tillbaka tycker jag backbesättningen är bättre än förra säsongen. Så kan vi inte vänta och se?
x Jag vet att det fortfarande är försäsong men nog är John Norman GIVEN som center i tredje och Falk som center i fjärde. Kanske inte lika bra hemåt som Josef men bra mycket spetsigare framåt.
x Både Strömberg och Söder känns hetare än Eklund och snart kommer Zibanejad. Frys in fimpen och tina upp honom till slutspelet... Gud förbjude att han snor en centerplas.