Skadetråden
Re: Skadetråden
Jacob såg ut att röra sig smärtfritt i samband med att laget fick sina silverpengar så jag tror inte att något är trasigt i knät.
Sörensen gör ett fantastiskt mål på egen hand då han trycker sig fram, dribblar av en leksing innan han sprätter upp pucken högt bakom Alsenfelt.
- SkönaDjurgårn
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Hehe, ja men jag hade lite djupare tankar om det hela.jensa85 skrev:Nästan ett halvår kvar tills säsongen börjar. Tror nog du kan vara lugn.SkönaDjurgårn skrev:Nagon som vet hur allvarligt skadad Jacob blev i sista matchen?

Dessutom horde jag att pga att Jacob ar vald i forstarundan sa finns det ingen mojlighet att bli tillbaka-lanad till DIF som Engqvist varit denna sasong....om ett forstarundeval aker over sa ar han fast i Nordamerika (NHL/AHL)! Nagon som kan bekrafta denna regel?
Visst, han skrev nyss pa for ett ar till med DIF men det gjorde Wesslau ocksa och han sags ju vara pa vag till Columbus anda, de har ju alltid en NHL-klausul.
Sorry for att jag skrev pa datorn utan prickar men orkade inte starta upp den andra.
Ha ha, jag fick nästan lite skrämselhicka när jag såg rubriken
, stackars grabb men tur att det gick bra och att det inte var vår Josef som checkade in i tråden
http://www.expressen.se/Nyheter/1.19839 ... v-en-baver

Sörensen gör ett fantastiskt mål på egen hand då han trycker sig fram, dribblar av en leksing innan han sprätter upp pucken högt bakom Alsenfelt.
HAHA, det där är dagens garv.Berra skrev:Ha ha, jag fick nästan lite skrämselhicka när jag såg rubriken, stackars grabb men tur att det gick bra och att det inte var vår Josef som checkade in i tråden
Nån som hört något angående Lassen och varför han utgick i ET-matchen mot Färjestad?
Såg inte matchen själv, sas det nått på Viasat?
Såg inte matchen själv, sas det nått på Viasat?
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Det är bara inse att vi har en alldeles, alldeles för tunn backsida. Måste in med en till klassback för att säkra upp främst Ragge, eller om någon annan går sönder. Vi kan inte ha både Deilert, Eklund och Lennhammer bland de 6 första backarna. Det håller inte. Alls.Rallarn skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 7638514.ab
Hugg med alla jävla näbbar & klor som finns att hugga efter S.Kronwall. Hoppas verkligen att Calgary kan tänka sig att släppa honom...
Eklund håller på den här nivån nu. Var en av våra tre bästa efter jul och genom hela slutspelet enligt mig. Sen kan han falla in i sina gamla synder ibland genom att göra tokiga saker. Blir mer sällan som tur är.
Deilert eller Lennhammer kan nog göra samma resa. Dock bara en av dom. Att försöka skola in mer än en back per säsong är inte riktigt hållbart.
Backspelet handlar ju mycket om rutin, därför måste dom backar vi vill satsa på få spela. Forwards kan ju gå på fart och bara jobba stenhårt. Bara stenhårt jobb funkar inte för en back.
Men ja till Staffan.
Frågan är vilken av backarna Lennhammer, Ackered och Claesson som har mest potential. Jag tror på Claesson. Samtidigt är han ju yngre och kan utvecklas i lugn och ro. Av Lennhammer och Ackered är det nog jämt skägg. Lennhammer är ju större, men jag tror Ackered har lite bättre skalle.
EDIT. Glömde ju bort Deilert. Honom måste ju ledningen tro på eftersom dom signade killen. Då ska dom ge honom chansen hela säsongen också. Låt oss på läktaren svära över Deilert som vi gjorde med Eklund. Låna ut Lennhammer till allsvenskan. Ackered också. Plocka hem den bästa av dom vid skador.
Deilert eller Lennhammer kan nog göra samma resa. Dock bara en av dom. Att försöka skola in mer än en back per säsong är inte riktigt hållbart.
Backspelet handlar ju mycket om rutin, därför måste dom backar vi vill satsa på få spela. Forwards kan ju gå på fart och bara jobba stenhårt. Bara stenhårt jobb funkar inte för en back.
Men ja till Staffan.
Frågan är vilken av backarna Lennhammer, Ackered och Claesson som har mest potential. Jag tror på Claesson. Samtidigt är han ju yngre och kan utvecklas i lugn och ro. Av Lennhammer och Ackered är det nog jämt skägg. Lennhammer är ju större, men jag tror Ackered har lite bättre skalle.
EDIT. Glömde ju bort Deilert. Honom måste ju ledningen tro på eftersom dom signade killen. Då ska dom ge honom chansen hela säsongen också. Låt oss på läktaren svära över Deilert som vi gjorde med Eklund. Låna ut Lennhammer till allsvenskan. Ackered också. Plocka hem den bästa av dom vid skador.
Född till sportchef.
Vi har just nu en av seriens sämsta backuppsättningar. Vi behöver egentligen ha in två riktiga klassbackar för att ens ha en chans att komma topp fyra. Tycker inte vi ska vara någon plantskola som ''spelar in'' backar i Elitserien. De ska vara tillräckligt bra om de ska spela. Mycket bättre med en rutinerad och bra back än två lovande juniorer. Riktigt bra backars karriärer kan hålla på tills de är 40-42 år.android skrev:Eklund håller på den här nivån nu. Var en av våra tre bästa efter jul och genom hela slutspelet enligt mig. Sen kan han falla in i sina gamla synder ibland genom att göra tokiga saker. Blir mer sällan som tur är.
Men ja till Staffan.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Då är vi inte helt överens där. Jag tycker vi ska ge våra juniorer, dom bästa, chansen. Annars kommer vi få svårt att locka lovande spelare. Då vi fortfarande inte har råd med 6 etablerade toppbackar så ser jag hellre en junior från egna leden än typ Schneider.
Sen säger du att vi har es sämsta backuppsättning som om det är en allmän accepterad sanning. Jag håller inte med. Jag ser aik, timrå, ssk, brynäs, modo och luleås backar som sämre. Självklart när alla är friska. Men du kanske räknar på något annat sätt?
Du gillar ju inte heller Holmqvist. Att hans +/- var bra håller du med att han spelade med Ragge.
Faktum är väl
Ragge - En klassback. Osäker.
Holmqvist - Hyllad av dom flesta förra året. Bland dom bästa i +/- ligan. Lite slö ibland.
Printz - Gör sitt jobb bakåt. Fysisk. Kan slarva i uppspelen.
Eklund - Riktigt dålig fram till jul förra året. Bra efter jul. Riktigt bra i slutspelet.
Boumedinne - Allround. Folk säger att han är kass defensivt. Folk säger så mycket.
Lassen - Vet inget om honom. Bra mot bra motstånd i VM. Bra i träningsmatchen. Oläglig skada.
Deilert - Bra ibland kass ibland. Stabil om han höjer sin lägsta nivå.
Självklart måste en back in istället för Ragge om han inte kan spela. Är Lassen eller Eklund lika kassa som Eklund var i början av förra säsongen kanske det behövs en back till.
Kul med olika åsikter. Hoppas bara att det är min som stämmer
Sen säger du att vi har es sämsta backuppsättning som om det är en allmän accepterad sanning. Jag håller inte med. Jag ser aik, timrå, ssk, brynäs, modo och luleås backar som sämre. Självklart när alla är friska. Men du kanske räknar på något annat sätt?
Du gillar ju inte heller Holmqvist. Att hans +/- var bra håller du med att han spelade med Ragge.
Faktum är väl
Ragge - En klassback. Osäker.
Holmqvist - Hyllad av dom flesta förra året. Bland dom bästa i +/- ligan. Lite slö ibland.
Printz - Gör sitt jobb bakåt. Fysisk. Kan slarva i uppspelen.
Eklund - Riktigt dålig fram till jul förra året. Bra efter jul. Riktigt bra i slutspelet.
Boumedinne - Allround. Folk säger att han är kass defensivt. Folk säger så mycket.
Lassen - Vet inget om honom. Bra mot bra motstånd i VM. Bra i träningsmatchen. Oläglig skada.
Deilert - Bra ibland kass ibland. Stabil om han höjer sin lägsta nivå.
Självklart måste en back in istället för Ragge om han inte kan spela. Är Lassen eller Eklund lika kassa som Eklund var i början av förra säsongen kanske det behövs en back till.
Kul med olika åsikter. Hoppas bara att det är min som stämmer

Född till sportchef.
- -daniel-
Jag håller väl delvis med er båda. Gillar också idéen att låta unga få speltid men inte fler än 1 i taget. Tycker också att Eklund var ett grymt utropstecken i slutspelet förra året så han bör definitivt hålla. Men när vi både ställer Deilert & Lennhammer på banan (som i går) så känns uppställningen jävligt tunn. Jag tycker dock av det jag sett av Lennhammer att han har potential, Deilert vet jag inte riktigt. Känns sådär.
Behövs verkligen en klassback till, skador kommer komma och täcker vi inte upp med en spets till så kan det sluta riktigt illa när det visar sig att Ragge bara kommer spela sporadiskt. Följande vore ultimat i nuläget:
Honken - S.Kronwall
Boumedienne - Lassen
Printz - Eklund
Och när Ragge är frisk så sätter man Printz / Eklund (eller den som sett minst bra ut för tillfället) på bänken. Då skulle vi gå från en medioker backuppställning (som i matchen igår) till en riktigt bra.
Honken - Ragge
Boumedienne - S.Kronwall
Lassen - Eklund
Skulle helt plötsligt se jävligt bra ut.
Behövs verkligen en klassback till, skador kommer komma och täcker vi inte upp med en spets till så kan det sluta riktigt illa när det visar sig att Ragge bara kommer spela sporadiskt. Följande vore ultimat i nuläget:
Honken - S.Kronwall
Boumedienne - Lassen
Printz - Eklund
Och när Ragge är frisk så sätter man Printz / Eklund (eller den som sett minst bra ut för tillfället) på bänken. Då skulle vi gå från en medioker backuppställning (som i matchen igår) till en riktigt bra.
Honken - Ragge
Boumedienne - S.Kronwall
Lassen - Eklund
Skulle helt plötsligt se jävligt bra ut.
Det är så fruktansvärt mycket ''om'' och chansningar kring backsidan som är nu. Ta själva en titt... vill ni att DIF ska starta med följande backuppsättning i premiären:
Andreas Holmqvist – Oscar Eklund
Josef Boumedienne – Kim Lennhammer
David Printz – Alexander Deilert
Extraback: Calle Ackered
Bland de där sex backarna har vi ingen man kan lita fullt ut på. Varje lag som siktar på att vara ett topplag, behöver minst en, helst två riktigt stabila backar som man alltid vet att man får ut max av. Vi har ingen sådan och vi har dessutom en riktigt riktigt dålig spelare i ett backpar - Alexander Deilert. Det går inte att ha det så.
Ska vi starta med Printz, Eklund, Deilert, Lennhammer och Ackered när Elitserien börjar så kommer jag att ha sönderbitna fingrar redan i början på oktober.
Andreas Holmqvist – Oscar Eklund
Josef Boumedienne – Kim Lennhammer
David Printz – Alexander Deilert
Extraback: Calle Ackered
Bland de där sex backarna har vi ingen man kan lita fullt ut på. Varje lag som siktar på att vara ett topplag, behöver minst en, helst två riktigt stabila backar som man alltid vet att man får ut max av. Vi har ingen sådan och vi har dessutom en riktigt riktigt dålig spelare i ett backpar - Alexander Deilert. Det går inte att ha det så.
Ska vi starta med Printz, Eklund, Deilert, Lennhammer och Ackered när Elitserien börjar så kommer jag att ha sönderbitna fingrar redan i början på oktober.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Aik
Dicken. Hur håller han i ES. Blir sämre o sämre. Kass i tre kronor förra året.
Frölunda
Mäenpää kanske. Bäckman är lika mycket säkerhetsrisk bakåt som Holmqvist. Oscar Hedman? Njaa
Lhc
har väl två i Mange och Melichar
Luleå
Sandström? Tja, kanske det.
Ssk
Kanske kan någon av finnarna vara denna typ. Antagligen Seikola
Timrå
Samma sak här. Styf spelar ju inte många matcher per säsong längre. Samma sak med Jokela. Halonen kanske.
MoDo
Tollefsen kanske. Timander självklart.
Skellefteå
Skrbek? Vet inte hur etablerade Adam Larsson och Rundblad är direkt. Majesky skrämmer ju inte.
Brynäs
Håller Jonsson? Sundqvist är rätt okej tycker jag.
Tycker att det ser ganska likt ut i dessa lagen.
Men, jag säger inte bara emot dig Mäklaren.
Jag tycker att vi måste ha in en klassback till. En defensiv pjäs med rutin. Får vi det så är jag övertygad om att det går bra.
Oscar Eklund kommer vara lika bra som han var andra halvan av förra säsongen. Varför skulle han inte vara det? Han har varit skadefri och har sveriges bästa fystränare samt ökat självförtroende
Andreas Holmqvist blev bättre defensivt och var bättre tränad förra året. Borde inte vara sämre i år.
David Printz. Han gör sitt jobb defensivt. Det är med puck han är en säkerhetsrisk.
Boumedinne. ÄR en klassback. Har pondus och kan spela åt båda hållen.
Deilert. Visade visa matcher att han håller på den här nivån. Förhoppningsvis lite tyngre i år. Har ganska bra skridskoåkning också. Något vi inte är bortskämda med på backsidan.
Lassen. Frågetecken. Har visat att han håller mot bättre motstånd (VM, kvalserien). Men håller han i 52 matcher är ju frågan. Jag tror det.
Ragge/Klassback Här behöver vi ha in en klassback- Alternativt att ragge kan spela. Främst för att bredda truppen.
Sen kan man ju se att glaset är halvtomt också.
Andreas Holmqvist. Dålig defensiv och dålig inställning. Sönderläst i anfallet.
David Printz. Tacklar en tackling varannan match. Dåligt spelsinne och gör många självmål.
Boumedinne. En legonknekt som bara vill ha pröjs.
Deilert. Kommer inte utvecklas mer. Kanske blir en stabil allsvensk back.
Lassen. En allsvensk dansk spelare. Kom igen.
Ragge/Klassback Kommer inte komma någon back och Ragnarsson, om han mot förmodan skulle bli frisk, har missat större delen av försäsongen. En fet ragge har vi ingen nytta av.
Dicken. Hur håller han i ES. Blir sämre o sämre. Kass i tre kronor förra året.
Frölunda
Mäenpää kanske. Bäckman är lika mycket säkerhetsrisk bakåt som Holmqvist. Oscar Hedman? Njaa
Lhc
har väl två i Mange och Melichar
Luleå
Sandström? Tja, kanske det.
Ssk
Kanske kan någon av finnarna vara denna typ. Antagligen Seikola
Timrå
Samma sak här. Styf spelar ju inte många matcher per säsong längre. Samma sak med Jokela. Halonen kanske.
MoDo
Tollefsen kanske. Timander självklart.
Skellefteå
Skrbek? Vet inte hur etablerade Adam Larsson och Rundblad är direkt. Majesky skrämmer ju inte.
Brynäs
Håller Jonsson? Sundqvist är rätt okej tycker jag.
Tycker att det ser ganska likt ut i dessa lagen.
Men, jag säger inte bara emot dig Mäklaren.
Jag tycker att vi måste ha in en klassback till. En defensiv pjäs med rutin. Får vi det så är jag övertygad om att det går bra.
Oscar Eklund kommer vara lika bra som han var andra halvan av förra säsongen. Varför skulle han inte vara det? Han har varit skadefri och har sveriges bästa fystränare samt ökat självförtroende
Andreas Holmqvist blev bättre defensivt och var bättre tränad förra året. Borde inte vara sämre i år.
David Printz. Han gör sitt jobb defensivt. Det är med puck han är en säkerhetsrisk.
Boumedinne. ÄR en klassback. Har pondus och kan spela åt båda hållen.
Deilert. Visade visa matcher att han håller på den här nivån. Förhoppningsvis lite tyngre i år. Har ganska bra skridskoåkning också. Något vi inte är bortskämda med på backsidan.
Lassen. Frågetecken. Har visat att han håller mot bättre motstånd (VM, kvalserien). Men håller han i 52 matcher är ju frågan. Jag tror det.
Ragge/Klassback Här behöver vi ha in en klassback- Alternativt att ragge kan spela. Främst för att bredda truppen.
Sen kan man ju se att glaset är halvtomt också.
Andreas Holmqvist. Dålig defensiv och dålig inställning. Sönderläst i anfallet.
David Printz. Tacklar en tackling varannan match. Dåligt spelsinne och gör många självmål.
Boumedinne. En legonknekt som bara vill ha pröjs.
Deilert. Kommer inte utvecklas mer. Kanske blir en stabil allsvensk back.
Lassen. En allsvensk dansk spelare. Kom igen.
Ragge/Klassback Kommer inte komma någon back och Ragnarsson, om han mot förmodan skulle bli frisk, har missat större delen av försäsongen. En fet ragge har vi ingen nytta av.
Född till sportchef.
Krüger har ont i foten.
http://www.hockeykanalen.se/1.1754588/2 ... _skridskor

Edit: Men jag fattar inte riktigt, han har väl lirat efter matchen mot Linköping.

Edit: Men jag fattar inte riktigt, han har väl lirat efter matchen mot Linköping.
- -daniel-
Jo fast det stod ju något om att de hade testat att kyla ner den innan match och då hade det fungerat, så antagligen var det väl just det som gjordes i de påföljande matcherna han var med.kaminor skrev:Krüger har ont i foten.