Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
http://marieshockeyblogg.blogspot.com/2 ... nekar.html
Sedan var jag tvungen att fråga om den här artikeln som var hos hockeykanalen häromdagen. Den där hans agent Claes Elefalk säger att "Han har ju andra planer nu. Han kommer att spela utomlands den här säsongen" samt att "Nu är det nej till Djurgården."
Jag tyckte det lät märkligt eftersom han ju inte har någon ny klubb klar än, inget som har offentliggjorts i alla fall och frågade om det verkligen var kört med Djurgården? Om det verkligen stämmer att han inte kan tänka sig att skriva på för DIF senare i höst med kort varsel om det skulle bli läge för det? Ja eller nej liksom? Det är ju ändå han som bestämmer och ingen annan. Och fick det här kortfattade svaret
- Nej, det stämmer inte. Det gör det inte.
Sedan var jag tvungen att fråga om den här artikeln som var hos hockeykanalen häromdagen. Den där hans agent Claes Elefalk säger att "Han har ju andra planer nu. Han kommer att spela utomlands den här säsongen" samt att "Nu är det nej till Djurgården."
Jag tyckte det lät märkligt eftersom han ju inte har någon ny klubb klar än, inget som har offentliggjorts i alla fall och frågade om det verkligen var kört med Djurgården? Om det verkligen stämmer att han inte kan tänka sig att skriva på för DIF senare i höst med kort varsel om det skulle bli läge för det? Ja eller nej liksom? Det är ju ändå han som bestämmer och ingen annan. Och fick det här kortfattade svaret
- Nej, det stämmer inte. Det gör det inte.
Att du ska vara så attans snabb Crashmash! Skulle precis till att lägga upp artikeln!
Låter ju hursomhelst intressant, men hellre en back. Eller jag vet inte, vad vill "man ha"?
Låter ju hursomhelst intressant, men hellre en back. Eller jag vet inte, vad vill "man ha"?
Kan Frasse kanske elda på eller döda ryktet som "JL" sagt på järnkaminerna´s forum?
"DIF Hockey har ännu en "värvning" på G. Lär dyka upp inom en kort framtid."
Låter konstigt, jag är helt inställd på att truppen är färdig i dagsläget.Stocky skrev:Kan Frasse kanske elda på eller döda ryktet som "JL" sagt på järnkaminerna´s forum?
Blir det en värvning till så är ju frågan vad som är mest aktuellt, en back eller en center?
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Rimligtvis borde det vara en back då Ragge inte kommer vara fit for fight under hela säsongen.Edin skrev:Låter konstigt, jag är helt inställd på att truppen är färdig i dagsläget.Stocky skrev:Kan Frasse kanske elda på eller döda ryktet som "JL" sagt på järnkaminerna´s forum?
Blir det en värvning till så är ju frågan vad som är mest aktuellt, en back eller en center?
i
- Frasse
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
No commentsStocky skrev:Kan Frasse kanske elda på eller döda ryktet som "JL" sagt på järnkaminerna´s forum?
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Bra nu är lågan inte mindre ialfFrasse skrev:No commentsStocky skrev:Kan Frasse kanske elda på eller döda ryktet som "JL" sagt på järnkaminerna´s forum?

Den här killen kanske skulle vara något för centerpositionen? Lite gammal kanske, men fint poängsnitt...
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=20964

- Lakrisal
- Medlem: Ja, vanlig medlem
sen spelar han i Europas sämsta liga ocksåEdin skrev:Den här killen kanske skulle vara något för centerpositionen? Lite gammal kanske, men fint poängsnitt...
Du har en poäng...Lakrisal skrev:sen spelar han i Europas sämsta liga ocksåEdin skrev:Den här killen kanske skulle vara något för centerpositionen? Lite gammal kanske, men fint poängsnitt...
Imponerade att killen är draftad dock, finns det ens några britter som spelat i NHL?
Tystnad kan ibland säga mer än ord...Frasse skrev:No commentsStocky skrev:Kan Frasse kanske elda på eller döda ryktet som "JL" sagt på järnkaminerna´s forum?
- DarkDingus
Steve Thomas, Owen Nolan, Byron Dafoe för att nämna några. De är inte många, men det finns några som varit ganska framgångsrika.Edin skrev:Du har en poäng...Lakrisal skrev:sen spelar han i Europas sämsta liga ocksåEdin skrev:Den här killen kanske skulle vara något för centerpositionen? Lite gammal kanske, men fint poängsnitt...
Imponerade att killen är draftad dock, finns det ens några britter som spelat i NHL?
- alskar_dif
Alla jänkare är väl "britter".Edin skrev:Du har en poäng...Lakrisal skrev:sen spelar han i Europas sämsta liga ocksåEdin skrev:Den här killen kanske skulle vara något för centerpositionen? Lite gammal kanske, men fint poängsnitt...
- mannge
- Kontakt:
Förklara gärna.alskar_dif skrev:Alla jänkare är väl "britter".
eller går du långt tillbaka då alla de 13 brittiska staterna blev självständiga? (verkar vara långsökt isf)
Blue Brigade A11
Skulle bli bra besviken om vi tog in en center istället för en back.
Ser dock hellre en bra center än en halvrisig back. I så fall kan vi lika gärna lira med våra juniorer. Lennhammer är i alla fall bra framåt.
Ser dock hellre en bra center än en halvrisig back. I så fall kan vi lika gärna lira med våra juniorer. Lennhammer är i alla fall bra framåt.
Född till sportchef.