Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt
Re: Klacktråden - Järnkaminerna
Ganska imponerande att så många var där, men i grund och botten så skulle det vara kul att se statistik på hur många av dessa som är äkta medgångare. Men det är i alla fall kul att det är ett bra drag kring biljetterna, det borde kunna öka siffrorna i vardagsmatcher markant.
Hur som helst så kan vi andra som har haft säsongskort de senaste åren vara stolta över detta och ta nytta av våran förtur som vi alla har gjort oss 100% förtjänta av. Jag är riktigt glad över att DIF Hockey ger de som kommer i ur och skur förtur, så borde det alltid vara, oavsett liga och lag.
Hur som helst... FAAAN VA MAN LÄNGTAR!
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
Jag fick en chock när vi skulle köpa biljetterna till DIF-LHC nu i veckan, var där en halvtimme innan men hann iallafall inte in innan alla hade kommit in på isen. Så vilket fall som helst så är intresset stort nu igen!sthlm_dif skrev:
Ganska imponerande att så många var där, men i grund och botten så skulle det vara kul att se statistik på hur många av dessa som är äkta medgångare. Men det är i alla fall kul att det är ett bra drag kring biljetterna, det borde kunna öka siffrorna i vardagsmatcher markant.
Hur som helst så kan vi andra som har haft säsongskort de senaste åren vara stolta över detta och ta nytta av våran förtur som vi alla har gjort oss 100% förtjänta av. Jag är riktigt glad över att DIF Hockey ger de som kommer i ur och skur förtur, så borde det alltid vara, oavsett liga och lag.
- mannge
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
- Kontakt:
Heaty skrev:Jag fick en chock när vi skulle köpa biljetterna till DIF-LHC nu i veckan, var där en halvtimme innan men hann iallafall inte in innan alla hade kommit in på isen. Så vilket fall som helst så är intresset stort nu igen!sthlm_dif skrev:
Berodde dock mycket på att man inte kunde hämta ut sina biljetter dagarna innan. Men visst, underbart att se så mycket folk köa.
Statistiken ifrån Nordic Trophy
Attendance GP Total AVG
1. Frölunda Indians 1 3020 3020
2. Djurgårdens IF 1 2994 2994
3. Oulun Kärpät 3 7730 2577
4. TPS Turku 3 5982 1994
5. HV71 1 1523 1523
6. Jokerit 3 4353 1451
7. Färjestads BK 1 1300 1300
8. Malmö Redhawks 1 1270 1270
9. Linköpings HC 1 1227 1227
10. Vålerenga IF 3 3389 1130
Blue Brigade A11
Passa på! http://www.difhockey.se/nyhet.php?news=7254
Riktigt bra gjort av DIF, ska nog slå till på ett sådant Storklackskort!
Riktigt bra gjort av DIF, ska nog slå till på ett sådant Storklackskort!
- Tessan
Re: Hata aik
Mel: Teddybjörnen Fredriksson
Vi har en man
En riktig Järnkamin
För skölden ger han alltid allt
Åh denna man
För vår klubb ger alltid allt
Så han förtjänar vår respekt
Åh Jimmie Ölvestad
Vi älskar, hyllar dig
Råttorna ska passa sig
För Djurgår´n är vårt lag
Åh Jimmie Ölvestad
Vi älskar, hyllar dig
Råttorna ska passa sig
För Djurgår´n är vårat lag
Vi har en man
En riktig Järnkamin
Åh denna man
Åh Jimmie Ölvestad
Vi älskar, hyllar dig
Råttorna ska passa sig
Åh Jimmie Ölvestad
Vi älskar, hyllar dig
Råttorna ska passa sig
Kul idé, men texten är inte helt optimal. Det klickar inte perfekt.Tessan skrev:Mel: Teddybjörnen Fredriksson
Vi har en man
En riktig Järnkamin
Åh denna man
Åh Jimmie Ölvestad
Vi älskar, hyllar dig
Råttorna ska passa sig
Åh Jimmie Ölvestad
Vi älskar, hyllar dig
Råttorna ska passa sig
Vi har en man
En riktig Järnkamin
Åh denna man
Denna underbara man
Som så länge stått upp för vårt laaaaag
Åhh Jimmie Jimmie Ölvestad
För oss så är du allt
Du ger allt i ur och skur,
och krigar(eller kämpar) för vårt lag
Råttorna ska passa sig
För vår kung, Jimmie Ölvestad
För oss så är du allt
Vad tycks?

Senast redigerad av sthlm_dif den 2010-08-17 22:36:10, redigerad totalt 1 gånger.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
- SirDIFalot
Bra! Men tycker den markerade biten ska vara bara en Jimme.sthlm_dif skrev:Kul idé, men texten är inte helt optimal. Det klickar inte perfekt.Tessan skrev:Mel: Teddybjörnen Fredriksson
Vi har en man
En riktig Järnkamin
Åh denna man
Åh Jimmie Ölvestad
Vi älskar, hyllar dig
Råttorna ska passa sig
Åh Jimmie Ölvestad
Vi älskar, hyllar dig
Råttorna ska passa sig
Vi har en man
En riktig Järnkamin
Åh denna man
Denna underbara man
Som så länge stått upp för vårt laaaaag
För oss så är du allt
och kämpar för vårt lag
Råttorna ska passa sig
För vår kung, Jimmie Ölvestad
För oss så är du allt
Vad tycks?
Åh Jimmie Ölvestaaad....
Fast kanske inte... bägge låter bra.
Expert.
Där håller jag med digSirDIFalot skrev:Bra! Men tycker den markerade biten ska vara bara en Jimme.
Åh Jimmie Ölvestaaad....

Jag ändrade också lite i texten;
För oss så är du allt
och krigar för vårt lag
Krigar passar bättre än kämpar i meningen!
Grymt initiativ Tessan. Det här kan bli intressant att följa textutveckling. Den här melodin känns också betydligt bättre än den där tyska melodin som senast var ett hett ämne på en ev. ramsa. Kan nog bli bra detta...
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
- SirDIFalot
Kan bli fantastiskt. Synd att det skulle ta jättelänge innan den sätter sig hos många. Med tanke på att den är så lång.sthlm_dif skrev:Där håller jag med digSirDIFalot skrev:Bra! Men tycker den markerade biten ska vara bara en Jimme.
Åh Jimmie Ölvestaaad....![]()
För oss så är du allt
och krigar för vårt lag
Grymt initiativ Tessan. Det här kan bli intressant att följa textutveckling. Den här melodin känns också betydligt bättre än den där tyska melodin som senast var ett hett ämne på en ev. ramsa. Kan nog bli bra detta...
Expert.
Ja, det är väl problemet. Annars tycker jag att den är grym! Vi behöver lite fler långsamma ramsor, det kan bli ett sådant enormt tryck då.SirDIFalot skrev:Kan bli fantastiskt. Synd att det skulle ta jättelänge innan den sätter sig hos många. Med tanke på att den är så lång.sthlm_dif skrev:Där håller jag med digSirDIFalot skrev:Bra! Men tycker den markerade biten ska vara bara en Jimme.
Åh Jimmie Ölvestaaad....![]()
För oss så är du allt
och krigar för vårt lag
Det är lite för mycket "barapapapa" i dagsläget.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Allt jag har skrivit tar jag tillbaka och ändrar i stort sett rubb och stubb.
Jimmie Ölvestad har hyllats enormt mycket, vilket en spelare vid namn Nichlas Falk inte har gjorts. Det börjar bli dags att visa vår tacksamhet för alla hans insatser innan han lägger skridskorna på hyllan, så om låten ska sjungas så ska den tillägnas Nichlas Falk, så här är mitt förslag:
Nichlas Falk (Melodi: Teddybjörnen Fredriksson)
Vi har en man,
En riktig Järnkamin,
Som alltid krigar för vårt lag!
Åh denna man,
Denna underbara man,
Som så länge stått upp för vårt lag!
Åh, legenden Nichlas Falk,
För oss så är du allt!
och krigar för vårt lag!
Spelare kommer, spelare går,
Men Nichlas Falk är kvar!
16 säsonger har snart gått,
och vi evigt tacksamma står!
Jag har klurat på texter till ramsor ofta genom åren, men jag har då aldrig kommit på en lika klockren och perfekt som denna. Nichlas Falk om någon förtjänar en egen ramsa, och jag hoppas att andra Djurgårdare håller med mig om detta. Den här säsongen är med all sannolikhet Falks sista, och tänk bara tanken att 2500 personer sjunger med i sången efter att vi har blivit utslagna ur slutspelet/vunnit guld. Rysningar.
Jimmie Ölvestad har hyllats enormt mycket, vilket en spelare vid namn Nichlas Falk inte har gjorts. Det börjar bli dags att visa vår tacksamhet för alla hans insatser innan han lägger skridskorna på hyllan, så om låten ska sjungas så ska den tillägnas Nichlas Falk, så här är mitt förslag:
Vi har en man,
En riktig Järnkamin,
Åh denna man,
Denna underbara man,
För oss så är du allt!
och krigar för vårt lag!
Jag har klurat på texter till ramsor ofta genom åren, men jag har då aldrig kommit på en lika klockren och perfekt som denna. Nichlas Falk om någon förtjänar en egen ramsa, och jag hoppas att andra Djurgårdare håller med mig om detta. Den här säsongen är med all sannolikhet Falks sista, och tänk bara tanken att 2500 personer sjunger med i sången efter att vi har blivit utslagna ur slutspelet/vunnit guld. Rysningar.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
- Tessan
Håller med faktiskt. Kul att ni nappade på "Min sång" som jag bara slängde ut. Tycker också att Falken skall hyllas och den här är bra. Men frågan är - hur når man ut med den? Allsång via jumbotronen? Tycker vi är för dåliga på ramsor som hyllar våra trotjänare. Den här måste spridas!sthlm_dif skrev:Allt jag har skrivit tar jag tillbaka och ändrar i stort sett rubb och stubb.
Vi har en man,
En riktig Järnkamin,
Åh denna man,
Denna underbara man,
För oss så är du allt!
och krigar för vårt lag!
Enda sättet för ramsan att nå ut till folk är om Järnkaminerna bestämmer sig för det. Det är oerhört svårt att få igång en ny ramsa och det krävs att de med lite mer makt i JK eller Fabriken nappar på ramsan för att den ska ha en chans att göra sig hörd på Hovet. Vi får helt enkelt vänta och se... Förhoppningsvis så får jag en god respons från JKs forum också, men jag tror inte riktigt att det här går hem, även om jag innerligt hoppas på det. Falk förtjänar en egen ramsa, sen om det är med denna melodin och texten eller något helt annat kvittar för mig.Tessan skrev:Håller med faktiskt. Kul att ni nappade på "Min sång" som jag bara slängde ut. Tycker också att Falken skall hyllas och den här är bra. Men frågan är - hur når man ut med den? Allsång via jumbotronen? Tycker vi är för dåliga på ramsor som hyllar våra trotjänare. Den här måste spridas!
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
- SirDIFalot
En som varit i Djurgården HELA livet, som fortfarande inte hyllats i närheten av tillräckligt är ju Kristofer Ottosson, för att han står i skuggan av Jimmie och Falken. Synd tycker jag.
Önskar det kunde finnas en ramsa om honom också.
Expert.
- mannge
- Kontakt:
om jag inte missminner mig så sjöngs det om honom någon enstaka gång i slutet av förra säsongen.SirDIFalot skrev:En som varit i Djurgården HELA livet, som fortfarande inte hyllats i närheten av tillräckligt är ju Kristofer Ottosson, för att han står i skuggan av Jimmie och Falken. Synd tycker jag.
"Oremo"/ABBA-ramsan med "Ottosson" istället.
Dock så är han värd en mycket bättre ramsa som du nämner.
Blue Brigade A11