Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
janne08

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av janne08 »

Kan någon förklara för mig varför det är så mycket surr om S Kronwall och varför en del blir näst intill lyriska när man vill ha honom till DIF.
Jag skulle vilja påstå att han är rätt lika David Printz i sin spelstil och ska man döma av skrivandet här inne och i alla fall under förra sesången så fanns det en hel del att klaga på.
En sak är dock jävligt säkert, han kommer inte i närheten av Ragge.

Så här ser Staffans ES statistiken ut.
GP G A TP PIM
130 6 16 22 166
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

janne08 skrev:Kan någon förklara för mig varför det är så mycket surr om S Kronwall och varför en del blir näst intill lyriska när man vill ha honom till DIF.
Jag skulle vilja påstå att han är rätt lika David Printz i sin spelstil och ska man döma av skrivandet här inne och i alla fall under förra sesången så fanns det en hel del att klaga på.
En sak är dock jävligt säkert, han kommer inte i närheten av Ragge.

Så här ser Staffans ES statistiken ut.
GP G A TP PIM
130 6 16 22 166
Förmodligen för att han kommer ifrån de egna leden i stort sett. Och han har spelat 5 år borta i nordamerika. Klart han utvecklats massor. Dessutom skulle vi då få hem en BRA back som kanske spelar upp till 10 år här om vi har flyt. Sen var han redan i DIF en väldigt fysisk och bra back defensivt.

http://www.youtube.com/watch?v=CcsWwNTGiIs
http://www.youtube.com/watch?v=HYLPWdSEia8
http://www.youtube.com/watch?v=iLEp8h7beK0

Några exempel
Expert.
Användarvisningsbild
Stocky

Inlägg av Stocky »

Janne det beror på att det är en övertro på spelare som har spelat i NHL. Har man spelat EN match där MÅSTE man vara hur bra som helst. Och visst ska man vara ärlig tyckte dom flesta (inkl jag) att det var skönt när han drog, för så bra var han inte. Han tacklas inte i närheten av sin bror trots mycket större kropp. Han var ganska dålig i passnings spelet och seg på skenorna. Men man glömmer fort och vill att det ska vara bättre än det verkligen är. Dock ska jag inte säga för mycket har inte sett han på många år. Trots allt vill jag se han i DIF kommande säsong.

Edit: Såg aldrig han göra en sån tackling i DIF när det begav sig. Men har han blivit en sån spelare då är jag den första att väl kommna honom! Vi behöver tuffa spelare!
Senast redigerad av Stocky den 2010-08-12 21:45:48, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Stocky skrev:Janne det beror på att det är en övertro på spelare som har spelat i NHL. Har man spelat EN match där MÅSTE man vara hur bra som helst. Och visst ska man vara ärlig tyckte dom flesta (inkl jag) att det var skönt när han drog, för så bra var han inte. Han tacklas inte i närheten av sin bror trots mycket större kropp. Han var ganska dålig i passnings spelet och seg på skenorna. Men man glömmer fort och vill att det ska vara bättre än det verkligen är. Dock ska jag inte säga för mycket har inte sett han på många år. Trots allt vill jag se han i DIF kommande säsong.
Sen är ju en del av problemet att han ständigt, ständigt, ständigt jämförs med sina bror. Som är en av världens bästa backar.
Expert.
Användarvisningsbild
starvin_marwin
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av starvin_marwin »

SirDIFalot skrev:
Stocky skrev:Janne det beror på att det är en övertro på spelare som har spelat i NHL. Har man spelat EN match där MÅSTE man vara hur bra som helst. Och visst ska man vara ärlig tyckte dom flesta (inkl jag) att det var skönt när han drog, för så bra var han inte. Han tacklas inte i närheten av sin bror trots mycket större kropp. Han var ganska dålig i passnings spelet och seg på skenorna. Men man glömmer fort och vill att det ska vara bättre än det verkligen är. Dock ska jag inte säga för mycket har inte sett han på många år. Trots allt vill jag se han i DIF kommande säsong.
Sen är ju en del av problemet att han ständigt, ständigt, ständigt jämförs med sina bror. Som är en av världens bästa backar.
Ja faktiskt.
janne08

Inlägg av janne08 »

Edit: Såg aldrig han göra en sån tackling i DIF när det begav sig. Men har han blivit en sån spelare då är jag den första att väl kommna honom! Vi behöver tuffa spelare!

Missförstå mig rätt, Jag gillar honom och den spelartyp som han representerar
jag har sett han spela, dock mest i AHL. Men om jag får välja är inte mitt förstaval.
Min fråga var mera riktad för att höra om det egentligen är så många som sett honom spela.
Men jag tror nog att det är som du skriver om övertron.

Hur som helst i morgon är det dax att gå på Hovet :D
Östgöten

Inlägg av Östgöten »

Staffan Kronwall är en mycket bra tvåvägsback i AHL. Han har de senaste åren i AHL producerat bra med poäng. Staffan är stor och stark och bra defensivt. Många på forumet skulle jubla om DIF värvat Tim Stapleton och liksom Staffan platsar han inte i första eller andrafemman i NHL. Skälet att Staffan inte går in i tredje backpar i NHL är kanske att han inte spelar tillräckligt rejält för den positionen. I Sverige skulle han vara bland Elitseriens bästa backar. I DIF skulle han vara i paritet med Ragge.

Season Team League GP G A TP
05/06 Toronto Marlies 16 1 10 11
06/07 Toronto Marlies 47 3 14 17
07/08 Toronto Marlies 26 3 7 10
08/09 Toronto Marlies 42 7 18 25
Hershey Bears 17 2 7 9
09/10 Abbotsford Heat 44 5 23 28

Om Staffan skulle spela med DIF denna säsong och Ragge är hel i slutspelet vinner DIF SM-Guld (förutsatt att Ridderwall inte klappar ihop).

M. Ragnarsson - A. Holmqvist
S. Kronwall - J. Boumedienne
D. Printz - O. Eklund
Senast redigerad av Östgöten den 2010-08-13 08:09:02, redigerad totalt 1 gånger.
kaminor

Inlägg av kaminor »

Östgöten skrev: M. Ragnarsson - A. Holmqvist
S. Kronwall - A. Deilert
D. Printz - O. Eklund
Bom-Bom?
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

BomBom mot Deilert så har du en bra backuppsättning.
Född till sportchef.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Får vi in Kronwall så glömmer jag bort att vi bommande Ossi
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Östgöten

Inlägg av Östgöten »

android skrev:BomBom mot Deilert så har du en bra backuppsättning.
Oups glömde Bom-Bom - jag korrigerar ovan.
kenny

Inlägg av kenny »

Om kronvall kommer in och mackan har vi råd med dessa killar då?
Och om ragge spelar med nån som har koll på vad dom tjänar?
kaminor

Inlägg av kaminor »

kenny skrev:Om kronvall kommer in och mackan har vi råd med dessa killar då?

Ragge spelar säkert med nån som har koll på vad de tjänar. :p
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

kaminor skrev:
kenny skrev:Om kronvall kommer in och mackan har vi råd med dessa killar då?

Ragge spelar säkert med nån som har koll på vad de tjänar. :p
:lol:
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
V-sign

Inlägg av V-sign »

Hm ett tips kaminor...

Läs vad du skrivit innan du skickar...

Tror ingen fattar ett skvatt av det du just skrev...
Låst