Supporterfrågor - Ej klack/JK

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
android
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Supporterfrågor - Ej klack/JK

Inlägg av android »

Har länge tänkt att starta en tråd där man kan diskutera hur vi kan hjälpa DIF. Med publik, marknadsföring etc. Kan bli en rätt lång trådstart.. Har varit osäker på om jag ska starta den eller inte, vi får väl se om någon mer än jag och en,två till tycker att det är intressant.

Självklara saker är ju "Gå på matcherna", "bli medlem" osv. Men här tänkte jag att man kan droppa och diskutera saker som ligger utanför boxen som det så fint heter.

Sedan behövs det ju drivna personer också. Jag kan nog erkänna att jag är bättre på att komma på idéer än att genomföra dom.

Jag skulle gärna verka för att få en ännu större klubbkänsla inom Djurgårn. Vi är ju på god väg då laget nu för tiden består av Djurgårdare och egna juniorer. Det har bidragit enormt till att jag känner mig närmare DIF nu.

Mina förslag:
1. Ha en öppen första isträning. Inte bara nöta kampövningar utan kanske ha en internmatch. Lägg den på en lördag före eller efter en fotbollsmatch eller något liknande. Få JK att gå ut med infon och gör det till en rolig DIF-dag utan att skaffa Jippo-stämpel på den.

2. Utskrivningsbara affischer. Detta bör ske kanske 2 max 5 gånger per år. Kanske inför säsongen, köp av säsongskort eller liknande. En affisch görs tillgänglig för nerladdning och utskrivning, kanske kan man hämta ett knippe på 10-20 stycken i concept store. Sen kan man klistra/tejpa/spika upp dessa på TILLÅTNA platser. Någon kanske drar upp 10 stycken i Täby centrum. Någon runt Stadion osv. Det hjälper ju till att sätta igång tankeverksamheten hos folk.

3. Trots att juniorhockey är roligt att titta på så säljer den inte säg själv. DIF har blivit bättre på att rapportera om junisarna, men kan bli ännu bättre. Spelarprofiler om dom olika spelarna osv kanske borde komma upp. Ett exempel är väl framtidens stjärnor i fotbollens FFF. Något liknande magasin i hockeyn?

Nu är väl inte jag speciellt nytänkande kanske. En del av er kommer säkert gilla alla förslag, en del kommer säkert hata dom och kalla mig nåt roligt.

Min tanke är att få igång en diskussion där inläggen inte bara innehåller
" Dra med en polare extra"
" MER BILJETTER TILL KLACKEN"

Utan man bör ha ett förslag, kanske en lösning eller så har någon annan en lösning.

Det är heller inte meningen att man ska sitta och gnälla på DIF, JK eller typ klacken i stil med
" för dyra biljetter för fan"
" Det anordnas inga bortaresor längre, sämst"

Det skapar en dålig attityd som inte kommer gynna en positiv dialog (fotbollens eviga dialog med staden).

Vi får se hur det här faller ut.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Heaty

Re: Hur kan vi fans höja DIF ytterliggare?

Inlägg av Heaty »

Jag kan ärligt talat säga att jag inte vet hur vi ska kunna komma närmare DIF än vad vi redan är.
En sak jag dock kan önska är kanske En öppen isträning i månaden eller dylikt. Då kan det inte bli särskilt distraherande med fans på träningar heller, om det nu skulle vara ett motargument.
Dock är jag extremt nöjd med hur DIF skötts nu, och mycket nöjd med en ledning som visar respekt mot oss ;).
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Håller med. Måste bara poängtera att tråden inte har sitt huvudsyfte i hur styrelsen osv styr själva klubben. Utan andra idéer runt om klubben. Det bör alltså inte diskutera nyförvärv, kedjeformationer, vilka sånger klacken ska sjunga eller sånt.

Tycker också att diskussioner gällande pengar bör hållas låga. Typ ett fanskonto där man kan sätta in pengar som går till spelare. Dels finns det väl redan? Dels lägger de flesta här redan stora summor på DIF.

Jag vet att det finns många där ute som sitter på grymma idéer, man hör det på läktarna och i barerna hela tiden. Förhoppningsvis kan det leda till något bra för alla.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
AMMC

Inlägg av AMMC »

Åk till Prag och/eller Berlin och stötta DIF i European Trophy. Det är redan klart att minst 50-60 pers ha bokat resa till Prag, snacka ihop er med några polare och styr upp en resa.

Ett skönt europafölje kommer ge eko och en bra start på säsongen.
BIBO

Inlägg av BIBO »

Först önskar jag att fotbollen skulle lära av hockeyn rörande oss fans och klubbkänsla menmen..

några punkter jag har tänkt på..

- Ingen reklam framför klacken Det ligger i DIFhockeys händer men det vore grymt skönt att få ännu mera färg på läktaren, antalet banderoller, flaggor osv måste öka.

- Samlingar fler samlingar och marscher, fixa något ställe att ladda upp på inför nästan alla matcher för att få en större gemenskap mellan oss supportrar.

- Större tolerans om någon vill ha mer hat på arenan mot t.ex. domaren så låt h*n ha det, klaga inte, skrik isf högre.
OBS! avbryt aldrig en ramsa som pågår och sjungs någorlunda högt.

- Upp på räcket Våga ta tag i saken när det är dålig stämning, antingen på räcket eller där man redan står, starta ramsor när det är tyst. Gör jobbet själva istället för att vänta på att någon annan ska göra det.
Android "För övrigt anser jag att alla som köpt klackbiljett och inte står och sjunger pissar på DIF Hockey."

Äkta kärlek varar hela livet!
Djurgårdens IF - för evigt trogen
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

BIBO skrev: - Upp på räcket Våga ta tag i saken när det är dålig stämning, antingen på räcket eller där man redan står, starta ramsor när det är tyst. Gör jobbet själva istället för att vänta på att någon annan ska göra det.
Blir en liten bump.

Detta funkar faktiskt bra, i SM-Final 1 var det lite halvdött i ca 10 sekunder så då drog man igång "Krossa Krossa Stefan Liv".. :roll:
Mer att folk startar ramsor vill vi se, men inte så det blir för mycket.
DIF!
Användarvisningsbild
Leijon

Inlägg av Leijon »

Bra tråd! Behöver lite snack så att DIF kan förbättra sig!
2. Utskrivningsbara affischer. Detta bör ske kanske 2 max 5 gånger per år. Kanske inför säsongen, köp av säsongskort eller liknande. En affisch görs tillgänglig för nerladdning och utskrivning, kanske kan man hämta ett knippe på 10-20 stycken i concept store. Sen kan man klistra/tejpa/spika upp dessa på TILLÅTNA platser. Någon kanske drar upp 10 stycken i Täby centrum. Någon runt Stadion osv. Det hjälper ju till att sätta igång tankeverksamheten hos folk.
Låter som en bra idé! Hitta folk runt omkring på stan med reklam i affisch-form!
För övrigt anser jag att Solna ska förgöras.
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

BIBO skrev:- Upp på räcket Våga ta tag i saken när det är dålig stämning, antingen på räcket eller där man redan står, starta ramsor när det är tyst. Gör jobbet själva istället för att vänta på att någon annan ska göra det.
För att det ska funka med personer på räcket så krävs det att folk i klacken har ett förtroende för dessa personer.
Om det blir nya klackledare var match så skapas inget förtroende utan allt blir bara skit. Jag har sagt det förr och jag säger det igen; Järnkaminerna är de som ska vara ansvariga för folket på räcket. Det borde ju inte vara omöjligt att få dit någon under varje match med tanke på att flertalet personer mer än gärna står på räcket under en regnig fotbollsmatch på Stadions leråker.

Det enda vi supportrar kan göra är att sprida Djurgårdens ord och locka vänner till matcher. Att sätta upp affischer och dylikt funkar väl också, men det håller verkligen inte i längden såvida inte en seriös grupp konstant fortsätter med detta. Sånt tar tid och kostar pengar, och det är inget som några ungdomar kan göra på en, två dagar, i alla fall inte om man vill se ett positivt resultat av det hela.

Prata med vänner i skolan, övertala vänner att följa med och uppdatera facebook-statusen och skriv om något som rör Djurgården Hockey för att påminna både nära vänner men även såna som man kanske inte känner allt för väl om att Djurgården Hockey alltid finns där som ett alternativ om man har tråkigt en torsdag kväll.

Men det viktigaste som jag ser det är att utnyttja erbjudanden som ges av Djurgården Hockey till medlemmar/säsongskortsinnehavare! Erbjud de som inte är allt för hockeyintresserade en gratisbiljett/billig biljett för att få dessa personer att bli än mer intresserade. Det är små detaljer som man kanske inte alltid tänker på, men att ge erbjudanden som DIF gör till t.ex. medlemmar lönar sig garanterat under det långa loppet och därför är det oerhört viktig att vi supportrar tar tillfället i akt och hjälper Djurgården Hockey med deras kampanjer.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
alskar_dif
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av alskar_dif »

Bättre mentalitet.
Användarvisningsbild
Skywalker

Inlägg av Skywalker »

Ednertz snackade ju om att det skulle bli en del matcher med lite extra pubsamlingar inför matcherna och att E4an kanske skulle vara öppen lite mer. Detta är väldigt bra förslag och det vi supportrar kan göra är helt enkelt att dyka upp. Snacka med polarna och säg att det är en speciell match idag med pubsamling innan match så kanske vi kan få med oss lite extra folk just de här matcherna och kanske skapa ännu bättre stämning än under de "vanliga" matcherna. De som inte är säsongare och går på ett tiotal matcher per år borde kunna vara intresserade av just dessa matcher. Det hjälper till att bygga upp Djurgårdsfamiljen.

Edit: Är du nykterist? Dyk upp ändå och köp en cola.
Användarvisningsbild
Rolf-David
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Rolf-David »

Jag tycker det är viktigt att på något sätt få in mer folk på denna eminenta hemsida! Jag tycker webmastern har gjort ett fantastiskt jobb, precis som dif.se ser ut tycker jag att en hemsida ska se ut. Lättnavigerad, enkel, snygg. Det enda jag saknar är matchchatterna som fanns under säsongen 08/09.

Enklaste sättet borde då vara för Djurgårn' att slänge upp en kort reklam för hemsidan i periodpauserna, En poster utanför muggen och kioskerna (spenderas mycket kötid där).
------------------------
En Djurgårdsmaskin
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Håller med dig RD.

Ett tips är ju att alla som skriver kommentarer på forum/bloggar/kommentarsfält osv är att ange sin hemsida som www.difhockey.se och lägg till www.difhockey.se i slutet av kommentaren.

Så efter ni har skrivit " aik suger " på aftonbladet så lägger ni till difhockey.se

Alltså blir hela erat inlägg

Jonas p13 13:44
" aik suger !! www.difhockey.se"

Frågor på det?
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
jool08

Inlägg av jool08 »

För mig är nyckelordet dynamik. Precis som laget så byggs publiken av olika spelartyper. Vi har tonåringar, veteraner, barnfamiljer, slipsnissar, krutgubbar osv. Väldigt olika människor som egentligen bara har kärleken till DIF gemensamt. För mig handlar inte stämning enbart om att nå högsta ljudvolym utan de mest magiska stunderna är när man skapar en fullkomlig dynamik på läktaren och alla skillnaderna mellan personligheter suddas ut, när alla blir ETT.
Personer som bara vill visa upp sitt oproportionerligt stora hat helt utan finess roar inte många andra än dem själva och en grupp likasinnade. Jag vill ha fler ramsor med humor, nidramsor som kanske t.o.m motståndarna kan dra lite på smilbanden åt. I vissa riktigt heta matcher kan det vara härligt när "hatet" frodas på läktarna, men då ska det komma naturligt hos alla och inte genom att någon självutnämnd ledare (ofta fjortis) försöker hetsa fram det. Att skicka upp nån på räcket som lever rövare kan vilken förening som helst men för att få en hel arena att gunga i takt krävs något speciellt, Djurgårdsfamiljen!
Mackan1891

Inlägg av Mackan1891 »

Efter att ha bevittnat Klacken ifrån sittplats under gårdagen kan jag konstatera följande:

Det finns fortfarande noll taktkänsla.
Ramsorna sjungs i 180 bpm och klappas sönder
Ingen variation.
Ett jävla bankande på reklamskyltarna.

Vi har kanske det största utbudet av Sånger i Sverige så varför den otroliga enformigheten? Det är väl bara att gå in på JK-Forum och sångarkivet eller fråga någon äldre bror, Pappa och plugga de gamla. Det är helt bedrövligt hur jävla illa som dagens Generation kan våra äldre ramsor SKÄRPNING!

Det viktigaste av allt SLUTA KLAPPA, det gör bara så att tempot höjs och ramsorna dör ut efter tjugo sekunder. Har ni inte lärt er någonting än fast det har tjatats under flera säsonger på både Fotbollen och Hockeyn och i så fall varför går det inte in?

Hade jag som femtonårig parvel 1984 smugit mig i på Apberget och ställt mig och bankat på skyltarna så hade jag legat på nedanför isen med utslagna tänder då. Nu fick jag iof bara en ölburk i huvudet för att jag sjöng för dåligt och en stor läskig Gubbe i 25:års åldern som vrålade åt mig "Sjung för fan, du står i Klacken!" och då var det bara att lära sig ramsorna blixtsnabbt och köra så gott det gick.

Jag ska inte bara skälla, ni gjorde en bra version av den långsamma versionen av "When the Saint" utan Gullö på räcket och det var imponerande.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Mackan1891 skrev:Efter att ha bevittnat Klacken ifrån sittplats under gårdagen kan jag konstatera följande:

Det finns fortfarande noll taktkänsla.
Ramsorna sjungs i 180 bpm och klappas sönder
Ingen variation.
Ett jävla bankande på reklamskyltarna.

Vi har kanske det största utbudet av Sånger i Sverige så varför den otroliga enformigheten? Det är väl bara att gå in på JK-Forum och sångarkivet eller fråga någon äldre bror, Pappa och plugga de gamla. Det är helt bedrövligt hur jävla illa som dagens Generation kan våra äldre ramsor SKÄRPNING!

Det viktigaste av allt SLUTA KLAPPA, det gör bara så att tempot höjs och ramsorna dör ut efter tjugo sekunder. Har ni inte lärt er någonting än fast det har tjatats under flera säsonger på både Fotbollen och Hockeyn och i så fall varför går det inte in?

Hade jag som femtonårig parvel 1984 smugit mig i på Apberget och ställt mig och bankat på skyltarna så hade jag legat på nedanför isen med utslagna tänder då. Nu fick jag iof bara en ölburk i huvudet för att jag sjöng för dåligt och en stor läskig Gubbe i 25:års åldern som vrålade åt mig "Sjung för fan, du står i Klacken!" och då var det bara att lära sig ramsorna blixtsnabbt och köra så gott det gick.

Jag ska inte bara skälla, ni gjorde en bra version av den långsamma versionen av "When the Saint" utan Gullö på räcket och det var imponerande.
Jag stod själv i kurvan igår, och eftersom vi inte hade direkt någon klackledare (eller ja, en försökte iaf) så drog folk igång ramsor från alla håll. Det håller inte, det måste vara en som styr så att det inte blir samma ramsor om och om igen.

Men det mest tråkiga igår var ju att folk stod i klacken och var knäpptysta. Då har man inget där och göra.

Mackan1891: Kommer du till kurvan nästa match då och styr upp lite? :)
DIF!
Skriv svar