Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Jag tror Calgary vill ha en slant för att släppa Staffan.
Skulle ju vara väldigt ironiskt om Mackan inte får något kontrakt där borta. Väljer att spela i Sverige. DIF har inga stålar kvar och Mackan signar för Brynäs. För att få nära hem till familjen.
Då borde vi kunna göra en trade med BIF.
Skulle ju vara väldigt ironiskt om Mackan inte får något kontrakt där borta. Väljer att spela i Sverige. DIF har inga stålar kvar och Mackan signar för Brynäs. För att få nära hem till familjen.
Född till sportchef.
Reagerade starkt mot deras okunnighet angående vår kära Mackan.. Verkar ju inte direkt som att någon vet att han för det första bör lira Center och att han var bland dom absolut bästa spelarna i hela ES förra säsongen. Det gynnar oss om något, men herre gud va dom är bortskämda, sätta Marcus Fucking Nilson i en fjärde kedja som gritty right winger?!Torpedo Novgorod skrev:Nilson kommer ju inte få nån stjärnroll i Montreal, han kommer ju förpassas till fjärdekedjan eller i bästa fall tredje. Speltiden som han kommer få är minimal, är det verkligen värt att göra en stor flytt över atlanten med hela familjen (fixa barnet till ny skola o allt det sociala) för det?I think he'd be a great bottom six guy for us. A little cheap sandpaper up and down the wing.
Han skulle redan fått kontraktserbjudande om han skulle varit en forward som skulle fått mycket speltid, men nu vill Montreal testa honom på en camp först.
Jag har varit med i matcherna men när man får spela fem minuter liksom... Det är... Det har varit jävligt tufft
Men jag önskar honom all lycka till!
Sweet jesus, the botten is nådd.
Spelade väl inte Center DIF heller. Var ju Otto som skötte den rollen...
Född till sportchef.
Calgary har redan åtta backar på envägskontrakt. Staffan är over the hill med NHL mått mätt och ingen kan beskylla honom för att ha tok dominerat där borta - vill han dessutom hem så ska du se att han hamnar på Waivers. Som någon kommenterade i Calgary Sun: "Staffan who?". Cred dock för att han tänker hedra kontraktet och bita ihop lex Big Dick...android skrev:Jag tror Calgary vill ha en slant för att släppa Staffan.
Han var inte speciellt bra i elitserien heller, utlånad till Brynäs senast det begav sig. Han är som Niklas bara större och utan skridskoåkningen, tacklingarna och skottet...
Jag tror fortfarande att mackan lirar med oss i vinter och Staffan med=).
Hoppas om inte annat men frågan är ju har vi råd med dessa killar Vad kostar Mackan i månaden? och vad kostar Staffan och Ragge om han kan lira
Widing kostar ju en del sen tror jag nisse har en bra lön med!
Kontrollera ditt inlägg innan du postar det. Räcker med ett frågetecken och namn skrivs med versal bokatav i början//Mod
Hoppas om inte annat men frågan är ju har vi råd med dessa killar Vad kostar Mackan i månaden? och vad kostar Staffan och Ragge om han kan lira
Widing kostar ju en del sen tror jag nisse har en bra lön med!
Kontrollera ditt inlägg innan du postar det. Räcker med ett frågetecken och namn skrivs med versal bokatav i början//Mod
Senast redigerad av kenny den 2010-08-12 15:40:36, redigerad totalt 2 gång.
Ah yes självfallet, men om vi värvade honom i dagsläget skulle vi väl peta in honom som Center, eller? Blir ju han eller Kruger, skulle nog föredra Kruger där iofs..android skrev:Spelade väl inte Center DIF heller. Var ju Otto som skötte den rollen...
Undrar hur många lag Mackan egentligen snackar med, om det kanske bara är Montreal, och i så fall, spelar han verkligen med nummer 4 i DIF eftersom hans idol från Habs spelade med den förr i tiden? Det kanske skulla spela in när det kommer till sacrifices han skulle tänka sig göra för att uppfylla den drömmen..
Har svårt att se att han accepterar 3-4de lina roll dock, och det är väl det enda dom kan erbjuda?
- Frasse
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Mackan vill ha 1.5miljoner $/år och ett en-vägs kontrakt.
Någon roll i en tredje eller fjärde line ligger näppeligen i hans intresse.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
I så fall kan man ju välkomna Mackan tillbaka snart. Har svårt att se någon klubb lägga upp $1.5m för honom, speciellt Montreal för att ha honom i en tredje eller fjärde lina. Har svårt att se honom ta plats i en andra för att inte prata om en första line.Frasse skrev:Mackan vill ha 1.5miljoner $/år och ett en-vägs kontrakt.
2014-04-07, vad hände?
Han skulle mycket väl kunna bli Montreals sjätte top six forward, tillsammans med Gomez, Plekanec, Cammalleri, Gionta och Kostitsyn. Man ska också ha i åtanke att Montreal, med sina $4M upp till lönetaket, ännu inte lyckats signa Carey Price, och kanske letar efter ett billigt alternativ till dessa dyra herrar.Jepe skrev:I så fall kan man ju välkomna Mackan tillbaka snart. Har svårt att se någon klubb lägga upp $1.5m för honom, speciellt Montreal för att ha honom i en tredje eller fjärde lina. Har svårt att se honom ta plats i en andra för att inte prata om en första line.Frasse skrev:Mackan vill ha 1.5miljoner $/år och ett en-vägs kontrakt.
Dessutom är $1.5M inte speciellt mycket för en erfaren spelare idag i NHL. Matt Stajan exempelvis, får i snitt $3.5M per säsong under fyra år framöver, och han är inte tänkt att vara top six (förvisso i Calgary där Sutter styr skutan, men ändock). Signar de Mackan för tredje- eller fjärdekedjan är $1.5M absolut en marknadsmässig lön, platsar han bland de två första kedjorna är han ett fynd.
Undrar hur hög lön han har tänkt sig om det inte blir NHL?
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Tänk er detta scenario gott folk. Staffan Kronwall blir sista back in, Mackan får inget NHL-kontrakt och DIF lyckas spotta upp flis nog för att plocka in honom. Hardy kliver fram med dessa mannar lagom till säsongen börjar
Ridderwall (Owuya)
Kronwall - Boumedienne
Printz - Holmqvist
Lassen - O Eklund
Ex: Deilert
Nilson - Ottosson - Ölvestad
Widing - Krüger - Ekman
Eriksson - Falk - Cehlin
Brodin - Fimpen - Tjärnqvist
Ex: Kempe, Norman
Ragnarsson kommer tillbaka och tar plats i backuppsättningen. Kempe och Norman används flitigt som en form av femtelina.
Känner ni lukten?
SM-guld
Edit: Också en aning önsketänkande
Ridderwall (Owuya)
Kronwall - Boumedienne
Printz - Holmqvist
Lassen - O Eklund
Ex: Deilert
Nilson - Ottosson - Ölvestad
Widing - Krüger - Ekman
Eriksson - Falk - Cehlin
Brodin - Fimpen - Tjärnqvist
Ex: Kempe, Norman
Ragnarsson kommer tillbaka och tar plats i backuppsättningen. Kempe och Norman används flitigt som en form av femtelina.
Känner ni lukten?
SM-guld

Edit: Också en aning önsketänkande

100% DJURGÅRDSJ***L
Själv hade jag valt Kempe före Cehlin och Brodin alla dagar i veckan. Kempe är en betydligt vassare målskytt än Cehlin så Kempe ska spela i tredjelinan, och i sämsta fall i fjärde. Att han används som extraforward finns nog inte på kartan oavsett om Mackan vänder hem eller inte.Jockmaniac skrev:Kempe och Norman används flitigt som en form av femtelina.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
Jag tycker Cehlin hade marginalerna på fel sida förra året. Sjukt många ribb och stolpskott. Kan bli en sensation i år.
Dock vill jag också spela Kempe mycket. Kul att man kommer kunna hitta något positivt över att det kommer komma skador i år..
Dock vill jag också spela Kempe mycket. Kul att man kommer kunna hitta något positivt över att det kommer komma skador i år..
Född till sportchef.
Någon med en update kring josefson?
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Just därför finner jag värvningen av Kempe som väldigt onödig. En center hade varit helt okej men spelare som Kempe har vi redan i form av Tim Eriksson och Cehlin har potentialen. Kempe känns för mig överflödig även om han är en helt okej spelare. Dock så tror jag inte heller att han är aktuell som en extraspelare men jag sätter större vikt att satsa på Brodin och Cehlin faktiskt.sthlm_dif skrev:Själv hade jag valt Kempe före Cehlin och Brodin alla dagar i veckan. Kempe är en betydligt vassare målskytt än Cehlin så Kempe ska spela i tredjelinan, och i sämsta fall i fjärde. Att han används som extraforward finns nog inte på kartan oavsett om Mackan vänder hem eller inte.Jockmaniac skrev:Kempe och Norman används flitigt som en form av femtelina.
100% DJURGÅRDSJ***L
Tycker jag absolut inte. Det finns uppsida i Kempe, han är ung och det är en säsong efter denna också. Bra värvning.Jockmaniac skrev:Just därför finner jag värvningen av Kempe som väldigt onödig. En center hade varit helt okej men spelare som Kempe har vi redan i form av Tim Eriksson och Cehlin har potentialen. Kempe känns för mig överflödig även om han är en helt okej spelare. Dock så tror jag inte heller att han är aktuell som en extraspelare men jag sätter större vikt att satsa på Brodin och Cehlin faktiskt.sthlm_dif skrev:Själv hade jag valt Kempe före Cehlin och Brodin alla dagar i veckan. Kempe är en betydligt vassare målskytt än Cehlin så Kempe ska spela i tredjelinan, och i sämsta fall i fjärde. Att han används som extraforward finns nog inte på kartan oavsett om Mackan vänder hem eller inte.Jockmaniac skrev:Kempe och Norman används flitigt som en form av femtelina.
Senast redigerad av Fricke den 2010-08-13 06:44:40, redigerad totalt 1 gånger.