Säsongen 2010/2011

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Heaty
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 2010/2011

Inlägg av Heaty »

Soulsic skrev:Vem är denna spelaren till vänster?

http://2.bp.blogspot.com/_WkzW0zeTSXY/T ... if+019.jpg
Ser ut som Ottoson med tanke på glipan :D
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Mäklaren skrev:Tycker i allmänhet att DIF ska sluta att gulla med spelare som pissar oss rakt i ansiktet. Exempelvis Tjärna, Josefson och Mackan.
Jag vet inte vad du menar med gulla, och jag skriver under på det hela när det gäller Daniel Tjärnqvist men inte de andra två. Tjärnqvist har under flera års tid pissat oss supportrar i ansiktet genom att sprida falska förhoppningar. Varje år har jag verkligen trott att han ska komma hem efter hans intervjuer och uttalanden. Nu har jag gett upp fullständigt! Så länge det finns större pengar så kommer han aldrig komma hem.

Josefson har jag för lite info på bordet för att kunna uttala mig fullt ut. Dock så tycker jag definitivt att han skulle stanna minst en säsong till hos oss. Det hade bara gjort honom gott!

Mackan har jag däremot full förståelse för. Killen är 32 år, skulle han skriva ett långidskontrakt på 4 år som det snackades om att Järlan ville så är han 36 när det löper ut. Det är lätt för oss supportrar som inte har detta som yrke men är det verkligen rättvist att hänga ut någon bara för att han vill göra karriärens sista vända på andra sidan atlanten? Tjäna större pengar och lira bland de bästa en sista gång. Jag lovar att Mackan kommer att avsluta karriären i våran vackra tröja om DIF inte vänder honom ryggen som vi nu gjort med Linkan. Vill inte Mackan slå sig ner redan nu och avsluta med några riktigt härliga säsonger i DIF så respekterar jag honom för det. Så länge han inte sprider en jävla massa falska förhoppningar efter varje säsong så :P

Som sagt, jag vet inte vad du menar med gulla, men behandlar klubben Mackan lika illa som Linkan, om han nu vill spela med oss så tänker jag personligen kräva en jävla massa avgångar.
100% DJURGÅRDSJ***L
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Heaty skrev:

Tycker att det ser ut som Ekman men kanske ser fel.
100% DJURGÅRDSJ***L
Soulsic

Inlägg av Soulsic »

Heaty skrev:

Ottosson använder inte den där utrustningen skulle jag tro eftersom vi använder Reebok och CCM.
Berra

Inlägg av Berra »

Heaty skrev:

Jag tror att det är Nisse. Det skulle vara skoj om vi körde med nummer även på träningar, lättare att hålla koll på vem som gör vad då.
Sörensen gör ett fantastiskt mål på egen hand då han trycker sig fram, dribblar av en leksing innan han sprätter upp pucken högt bakom Alsenfelt.
Användarvisningsbild
Stocky

Inlägg av Stocky »

nisse helt klart
Användarvisningsbild
Doyle

Inlägg av Doyle »

Lillhonk ?
Användarvisningsbild
Stocky

Inlägg av Stocky »

Doyle skrev:Lillhonk ?
Sluta nu han är ju högerfattad, Männen på bilden är Nils Ekman till vänster och Stefan Ridderwall till höger.
Senast redigerad av Stocky den 2010-08-02 14:49:39, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
mannge
Medlem: Ja, ständig medlem
Kontakt:

Inlägg av mannge »

Berra skrev:
Heaty skrev:

Jag tror att det är Nisse. Det skulle vara skoj om vi körde med nummer även på träningar, lättare att hålla koll på vem som gör vad då.
Tror också på Nisse. Tror han hade lite speciella handskar (mera rött och gult) än de övriga.
Blue Brigade A11
Användarvisningsbild
Doyle

Inlägg av Doyle »

Hade bara en telefon o glo i så skärpan var klen men håller nu med dig Stocky, Ekman var namnet :!:

Men n
Stocky skrev:
Sluta nu han är ju högerfattad, Männen på bilden är Nils Ekman till vänster och Stefan Ridderwall till höger.
Användarvisningsbild
Heaty

Inlägg av Heaty »

Doyle skrev:Hade bara en telefon o glo i så skärpan var klen men håller nu med dig Stocky, Ekman var namnet :!:

Men n
Stocky skrev:
Jag har ingen aning om vem det faktiskt är, men är det Nisse så har han bytt handskar under träningen, vilket verkar udda. För jag vet att han hade vanliga blå handskar på sig under träningen och när han skrev autograferna.

EDIT: Jag styrker detta med intervjun med Nisse: (intervjun är i slutet).
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

För övrigt gillar jag det nya märket något oerhört. Stockholms stolthet!
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Soulsic

Inlägg av Soulsic »

Heaty skrev: Jag har ingen aning om vem det faktiskt är, men är det Nisse så har han bytt handskar under träningen, vilket verkar udda. För jag vet att han hade vanliga blå handskar på sig under träningen och när han skrev autograferna.

EDIT: Jag styrker detta med intervjun med Nisse: (intervjun är i slutet).
Man ser där i klippet att Nisse har handskarna 0.19 in i klippet. Han bytte sen alltså, så det borde vara han.
Användarvisningsbild
Heaty

Inlägg av Heaty »

Mycket möjligt att det var han, som sagt, har ingen koll. Vet inte varför vi diskuterar sådant här, vi är väl sugna på hockey helt enkelt...
Soulsic

Inlägg av Soulsic »

Heaty skrev:Mycket möjligt att det var han, som sagt, har ingen koll. Vet inte varför vi diskuterar sådant här, vi är väl sugna på hockey helt enkelt...
Det hade ju kunnat vara en spelare på provspel. Som Kyle Klubertanz förra året när han tränade ett par gånger innan han blev klar.
Skriv svar