Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
kaminor
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av kaminor »

Orkar inte ens spekulera i tänkbara nyförvärv efter Mackan. Känns så vävla pissigt att avsluta semestern med den bajsmackan. Icke-intresset för Linkan ter sig nu än mer obegripligt. Nånstans borde ledningen väl haft på känn att Mackan inte hade för avsikt att krita på. Nu blir väl folk ledsna i ögot för att man tar upp Linkan igen. Det får ni leva med.

Mackan, Engqvist, Ragge, Klubertanz och Timmy ut. Känns ju inte toppen direkt.
Robinhansen

Inlägg av Robinhansen »

carne skrev:
Kall-El skrev:Om Mackan försvinner skall vi självfallet ersätta honom med en center då ekman redan ersatt mackan egentligen.

Däremot har ingen spelare ersatt Engqvist eller Josefsson.

Med andra ord vore Widing ett felköp utan like då detta inte är en center.
Tycker ändå att Norman ersätter Josefsson och så kan ju Krüger ersätta Engqvist.
Men jag ser hellre Krüger som forward och en ny center kommer in i laget :D
på något sätt känns widing som det bästa tänkbara nyförvärv som är bra och realistiskt
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

Widing har väl kontrakt ett år till i Davos?
Expert.
jensa85

Inlägg av jensa85 »

kaminor skrev:Orkar inte ens spekulera i tänkbara nyförvärv efter Mackan. Känns så vävla pissigt att avsluta semestern med den bajsmackan. Icke-intresset för Linkan ter sig nu än mer obegripligt. Nånstans borde ledningen väl haft på känn att Mackan inte hade för avsikt att krita på. Nu blir väl folk ledsna i ögot för att man tar upp Linkan igen. Det får ni leva med.

Mackan, Engqvist, Ragge, Klubertanz och Timmy ut. Känns ju inte toppen direkt.
Man kan ju se det som så här.

Dom spelarna vi har TAPPAT (alltså de som DIF ville ha kvar) är:

Gustaf Wesslau
Timmy Pettersson
Kyle Klubertanz
Andreas Engqvist
(Marcus Ragnarsson)
Marcus Nilson
Jacob Josefson

Alltså våran förstamålvakt plus 6 utespelare som samtliga hade spelat i någon av de två första femmorna (möjligen inte Josefson)

Vad har vi då fått in för ersättare för dessa?

Wesslau - Mark Owuya = Stort minus
Timmy - Josef Boumedienne = Litet plus
Kyle - Stefan Lassen = Minus
Mackan - Nils Ekman = Oförändrat
Josef - Mario Kempe = Oerhört svårbedömt.
Ante - VAKANT
Ragge - VAKANT

Det krävs två riktiga klasspelare som ersättare för Ragge och Ante enligt mig för att inte (på pappret) göra ett allt för stort tapp mot föregående säsong.

Vidare krävs det att våra unga spelare. Främst Oscar Eklund, Patrick Cehlin och Daniel Brodin fortsätter att utvecklas och är med och bidrar som det så fint heter.

MEN det absolut viktigaste är att Stefan Ridderwall kan bli den förstamålvakt som ledningen hoppas på. Personligen är jag en smula nervös över att Riddarn inte håller som förstekeeper. Men han får hemskt gärna motbevisa mig. För annars står vi där med en Hiphoppare och en utlånad Tim Sandberg som ska kunna gå in och göra bra ifrån sig när det behövs.

En stor del i min nervositet över Ridderwalls kapacitet som numero uno är hans ständiga skade och sjukdomsbesvär. Känns som att han kan stå 10 matcher för att sedan skada sig. Kan givetvis bara vara oturen som grinar han i nyllet men jag vill minnas att det varit på det viset under de senaste säsongerna....

Men hursomhelst ska det bli väldigt intressant att se vilka två KLASSPELARE som kommer in. Och senare att följa detta gänget och vad det kan uträtta.
Min egen personliga målsättning för Djurgården Hockey 2010/2011 är att komma bland de 6 bästa. Då är jag mer än nöjd. Många förväntar sig säkert en ny final men jag tror det kommer bli stentufft.
Ifjol var HV nästan snuskigt överlägsna under i stort sett hela säsongen. I år känns tex Färjestad minst lika starka som HV gjorde ifjol. Jaja, knappt två månader kvar. Sedan börjar resan......
Soulsic

Inlägg av Soulsic »

SirDIFalot skrev:Widing har väl kontrakt ett år till i Davos?
Ja, det hade han egentligen men så kom den här artikeln.

http://hockey.expressen.se/Nyheter/1.20 ... tt-ar-kvar
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

jensa85 skrev: Kyle - Stefan Lassen = Minus
Var inte för snabb med att döma ut Lassen. Har vi tur är det oförändrat.
Vill dock mena att Ekman mot Mackan är ett litet plus det också.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

DIF_Soldier skrev:
Dock VET vi ju att Lassen inte kommer dra in i närheten av vad Kyle gjorde offensivt.
Expert.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

SirDIFalot skrev:
DIF_Soldier skrev:
Dock VET vi ju att Lassen inte kommer dra in i närheten av vad Kyle gjorde offensivt.
Nej, men förhoppningsvis täcker han upp Kyles försvarsmissar, och förhoppningsvis är det Josef som täcker upp Kyles poängskörd. Så egentligen är det Timmys offensiv Lassen ska täcka upp, medan den nya backen ska täcka upp Ragges offensiv och defensiv.

...men att Lassen ska mäkta med 24 pinnar är väl att ta vatten över huvudet.
Säg den glädje som varar
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Det absolut största problemet med lagbygget är att det saknas centrar.

Det näst största bekymret är att vi tappat våra två snabbaste backar och frågan är om den fartförlusten kan ersättas?

Gråter inte så mycket om vi får lite sämre offensiva backar. Så länge som vi har någon som fungerar bra i PP har jag gärna lite bättre defensiva killar som kan röja på ordentligt framför båda målen. Är som sagt betydligt mer orolig över att våra backar kanske inte är tillräckligt kvicka.

Målvakterna är ett chansspel utan like som man egentligen inte behöver nämna mer om. Att inte täcka upp med något mer rutinerat bakom Riddarn är snudd på tjänstefel i min bok.
Highwind

Inlägg av Highwind »

Du har naturligtvis helt rätt Kalle. En center med spets är exakt det som laget behöver just nu. Janne och co, gör en grundlig scouting.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

DIF 10/11 är en stor, fet jävla chansning.

Kvalserien är ingen omöjlighet med detta lag.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
starvin_marwin

Inlägg av starvin_marwin »

Vet att det är en center på önskelistan men såhär säger Widing till Marie Hallmans blogg:

Om jag säger så här rent hypotetiskt … Om till exempel Djurgården ringer och vill ha dig som ersättare för Marcus Nilson vad säger du då?

– Oj, det måste jag ju såklart fundera på i så fall. Det får vi se då! Man måste ju kolla allt och så innan man kan svara på en sån fråga, ha, ha.
Användarvisningsbild
Doyle

Inlägg av Doyle »

Tellqvist verkar leta o leta en plats i vinter. Hade inte varit fel med honom som keeper i DIF. Känns minst sagt otryggt om Riddarn går sönder i omgång 2. Snacka om gambling på hög nivå av DIF
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Doyle skrev:Tellqvist verkar leta o leta en plats i vinter. Hade inte varit fel med honom som keeper i DIF. Känns minst sagt otryggt om Riddarn går sönder i omgång 2. Snacka om gambling på hög nivå av DIF
DIF klargjorde väl att man inte ha råd med både Riddarn och Tellan, därav anledningen till att man inte har jobbat på Tellan. Och man lovade ju Riddarn en plats som förstekeeper om han skulle stanna, och Tellan är ju ingen som kommer hem och sitter på bänken.
Expert.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Stephen Dixon har inte någon ny klubbadress vad jag vet. 35 pinnar för Brynäs är fan inte fy skam.
Säg den glädje som varar
Låst