Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Bengan får vi nog vänta 4-5 år innan vi ser i världens vackraste tröja. Den här killen kanske har varit uppe tidigare, men jag hoppas att han får ett telefonsamtal från Järlan. Center, poängmakare, har fungerat i ES tidigare, känns hyfsad realistisk.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=10214
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=10214
Sörensen gör ett fantastiskt mål på egen hand då han trycker sig fram, dribblar av en leksing innan han sprätter upp pucken högt bakom Alsenfelt.
En 23 årig center som kom 1a i den interna poängligan i Nashville förra året tror jag knappast kommer komma till DIF på ett bra tag.Sebbe G skrev:Fyfan vilken positiv inställning det var här då...Heaty skrev:Nej, nu jävlar är det kört. Vi går inte längre en kvartsfinal iår, tyvärr.
Ses igen om 9 år.
Någon som vet om denne man har fått något nytt kontraktsförslag eller hur det ser ut?
Vet inte om han kan spela center men han hade iaf varit en grym värvning i mina ögon!
http://eliteprospects.com/player.php?player=3683
Själv tycker jag Tim Stapleton skulle vara en grym värvning
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=9709.
Vågar man ens drömma om den här herren?
Kanske är less på livet i Ryssland.
http://eliteprospects.com/player.php?player=2688
Alltid oavsett - förevigt Djurgården.
Det skulle smaka mumma, riktig spets, hoppas hoppas.ludde- skrev:Vågar man ens drömma om den här herren?
Sörensen gör ett fantastiskt mål på egen hand då han trycker sig fram, dribblar av en leksing innan han sprätter upp pucken högt bakom Alsenfelt.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Så börjar namedroppandet...
Säg den glädje som varar
Ena dagen är mackan gud sen den andra är han en svikare alla vet att han ville över till usa men som min så kallade källa säger så är han sugen på dif men vill inte träna barmark och det är inte den första isåfall att inte vilja! men nu börjar jag tvivla på om han stannar?????
Tror på janne iallafall jag tror han fixar hit rediga ersättare om mackan väljer nhl före vår fin klubb sen får vi inte glömma vi har en del juniorer som säkert skulle passa in
Tror på janne iallafall jag tror han fixar hit rediga ersättare om mackan väljer nhl före vår fin klubb sen får vi inte glömma vi har en del juniorer som säkert skulle passa in
Vem syftar du på?DIFDIF skrev:
Skulle nog behöva en center mer än forwards och som producerar mer än 35 poäng i tyska ligan så skulle nog mer föreslå (även dyrare):
Tim Stapleton, http://www.eliteprospects.com/player.php?player=9709.. Liknar Nilson totalt i sitt spel
Mike Santorelli, http://www.eliteprospects.com/player.php?player=11417
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Är det bara jag som tycker det är jobbigt med den kotym som slagit rot i denna tråd? Nämligen att alla hänvisar till "den här killen då?" och sedan måste man kolla in eliteprospects för att se vem de menar?
Rätt tröttsamt och jag orkar helt enkelt inte kolla igenom alla "glödheta" tips.
Rätt tröttsamt och jag orkar helt enkelt inte kolla igenom alla "glödheta" tips.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
BOMBOM BOUCHARD skrev:Är det bara jag som tycker det är jobbigt med den kotym som slagit rot i denna tråd? Nämligen att alla hänvisar till "den här killen då?" och sedan måste man kolla in eliteprospects för att se vem de menar?
Jag tycker dock att det är ganska vettigt att länka till eliteprospects, alla har inte järnkoll på alla spelare i världen och då är det schysst att länka. Sedan kanske folk skulle ta det lugnare med orealistiskt namedroppande och ta en funderare på om värvningen är någorlunda trolig innan de postar. (Inte tipsa om spelare under kontrakt eller NHL:s framtidspelare som är kontraktslösa för stunden

Värvningsansvariga tiger som musslor (med all rätt) och frasse verkar också ha tagit semester senaste veckan, samtidigt som detta så har vi fått tråkiga besked om Mackan, klart som tusan att folk spekulerar då.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Där är vi överens. Men nu riktade jag ingen kritik mot det utan att man envisas med inte skriva ut namnet direkt.Berra skrev:BOMBOM BOUCHARD skrev:Är det bara jag som tycker det är jobbigt med den kotym som slagit rot i denna tråd? Nämligen att alla hänvisar till "den här killen då?" och sedan måste man kolla in eliteprospects för att se vem de menar?
Jag tycker dock att det är ganska vettigt att länka till eliteprospects, alla har inte järnkoll på alla spelare i världen och då är det schysst att länka. Sedan kanske folk skulle ta det lugnare med orealistiskt namedroppande och ta en funderare på om värvningen är någorlunda trolig innan de postar. (Inte tipsa om spelare under kontrakt eller NHL:s framtidspelare som är kontraktslösa för stunden)
Värvningsansvariga tiger som musslor (med all rätt) och frasse verkar också ha tagit semester senaste veckan, samtidigt som detta så har vi fått tråkiga besked om Mackan, klart som tusan att folk spekulerar då.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- alskar_dif
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Nils Ekman - Kristofer Ottosson - Jimmie Ölvestad
Mario Kempe - Marcus Krüger - Mathias Tjärnqvist
Tim Eriksson - Nyförvärv - Patrick Cehlin
Arvid Strömberg - John Norman - Daniel Brodin
Holmqvist - Printz
Boumedienne - Eklund
Lassen - Deilert
Eklund och Falk extraspelare.
Holmqvist - Printz
Boumedienne - Eklund
Lassen - Deilert
- SirDIFalot
alskar_dif skrev:Nils Ekman - Kristofer Ottosson - Jimmie Ölvestad
Holmqvist - Printz
Boumedienne - Eklund
Lassen - Deilert
Kan folk sluta bara dra upp en laguppställning helt utan motivering, i fel tråd dessutom - i Silly Season-tråden?
Expert.
- alskar_dif
- Medlem: Ja, ständig medlem
Du bara gnäller på allt och alla hela tiden.SirDIFalot skrev:alskar_dif skrev:Nils Ekman - Kristofer Ottosson - Jimmie Ölvestad
Holmqvist - Printz
Boumedienne - Eklund
Lassen - Deilert
Kan folk sluta bara dra upp en laguppställning helt utan motivering, i fel tråd dessutom - i Silly Season-tråden?
Fast med all rätt den här gången iallafall.
alskar_dif skrev:Du bara gnäller på allt och alla hela tiden.SirDIFalot skrev:alskar_dif skrev:Nils Ekman - Kristofer Ottosson - Jimmie Ölvestad
Holmqvist - Printz
Boumedienne - Eklund
Lassen - Deilert
Ceterum censeo Solnam delendam esse.
Vem hade rätt angående Mackan? Mäklaren givetvis.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.