Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Doyle
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Doyle »

Känns riktigt ruttet minst sagt. Fan Mackan har lite idolstatus hos mig men det här sänker hans aktier till BP nivå. Känns som DIF inte längre är ett alternativ utan blickarna har lämnat Hovet o sökt sig mot stora stygga vargen på andra sidan pölen. Fan vad tungt det känns med både Ragge o Mackan på väg ut som jag uppfattar det.
Senast redigerad av Doyle den 2010-07-22 17:38:22, redigerad totalt 1 gånger.
Highwind

Inlägg av Highwind »

Återigen är det NHL som ställer till det. Detta år vill de tydligen sätta press på spelarna och vänta med att signa dem för att dumpa lönerna. Vilket påverkar Mackans beslut.

DIF gör helt rätt som börjar titta på andra alternativ.

Tyvärr ser det ut som att man hade rätt. Vårt största misstag denna säsong var att inte signa Fredrik Bremberg när vi hade chansen.

Men man får leva på hoppet. Känns som en 50/50 situation.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

En av anledningarna till att Mackan skrev på förra gången var ju att han ville spela med Linkan. Har DIFs svala intresse för Linkan gjort Mackan sned?

En annan aspekt kan kanske vara att Mackan har nåt otalt med Nisse sen sist? Vem vet? Nisse är ju lite speciell av sig och det kanske inte gick ihop bra med Mackan. Det är saker som vi inte vet.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

DIF_Soldier skrev:En av anledningarna till att Mackan skrev på förra gången var ju att han ville spela med Linkan. Har DIFs svala intresse för Linkan gjort Mackan sned?

En annan aspekt kan kanske vara att Mackan har nåt otalt med Nisse sen sist? Vem vet? Nisse är ju lite speciell av sig och det kanske inte gick ihop bra med Mackan. Det är saker som vi inte vet.
Personligen tror jag hela "vill spela med gamla polare/brorsan etc"-grejen har ofantligt liten betydelse i det stora hela. En hockeyspelare som kommit upp en del i åren har oftast så mycket mer att ta ställning till runtomkring som ligger till grund för beslutet var han hamnar. Ofta är det en fruga med i bilden som har en egen stark vilja (...), sen har vi barn som skall gå på dagis & skola osv osv och sen har man naturligtvis pengafrågan. Således tror jag spelaren i slutändan enbart ser det som en "kul grej" om de hamnar i samma klubb som en kompis.

Sport i allmänhet är inte längre en fritidsaktivitet där man spelar för att ha skoj med polarna eller väljer vart man vill lira enbart för att man har känslor för en viss klubb. Finns naturligtvis undantag men de är nog tämligen lätträknade.
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

Känns som att ett konkret svar kommer att komma de närmaste dagarna angående Mackan. Nu sätter ju Janne lite ytterligare press på honom att skriva på. Marknaden i NHL ser inte ut som den brukar göra för tillfället, många bra namn står som sagt fortfarande utan kontrakt.
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Kanns sa trakigt att sport inte handlar om hjarta och klubbkansla lika mycket nu som forr i tiden. Trotjanare som Nichlas Falk och Kristoffer Ottosson vaxer ju dock annu mer och kommer alltid ligga mig varmt om hjartat, sasom Micke Johansson, Jensa Ohling osv fran fornstora dagar. <3

Nu borjar det snart kannas som att det kvittar med Mackan. Trottare installning har jag sallan skadat i DIF och vill han lira i NHL far han val gora det. Vi lar ju fa pengar till nagon annan riktigt bra spelare isaf. Klart jag uppskattar det han gjorde forra sasongen, han har ju ett enormt sinne for mal men samtidigt sa sag han otroligt seg ut i borjan av sasongen och aven i finalserien och VM. Skulle han fa ett langtidskontrakt nu och drommen om att nagonsin spela i NHL igen dor sa kan jag tanka mig att han kommer upptrada som en riktig trottmossa, menmen, hoppas han bevisar mig fel!
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

SkönaDjurgårn skrev:Kanns sa trakigt att sport inte handlar om hjarta och klubbkansla lika mycket nu som forr i tiden. Trotjanare som Nichlas Falk och Kristoffer Ottosson vaxer ju dock annu mer och kommer alltid ligga mig varmt om hjartat, sasom Micke Johansson, Jensa Ohling osv fran fornstora dagar. <3

Nu borjar det snart kannas som att det kvittar med Mackan. Trottare installning har jag sallan skadat i DIF och vill han lira i NHL far han val gora det. Vi lar ju fa pengar till nagon annan riktigt bra spelare isaf. Klart jag uppskattar det han gjorde forra sasongen, han har ju ett enormt sinne for mal men samtidigt sa sag han otroligt seg ut i borjan av sasongen och aven i finalserien och VM. Skulle han fa ett langtidskontrakt nu och drommen om att nagonsin spela i NHL igen dor sa kan jag tanka mig att han kommer upptrada som en riktig trottmossa, menmen, hoppas han bevisar mig fel!
Sanna ord! Om Mackan bara ser DIF som en tillflyktsort kan han ta sitt pick och pack och dra.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Jitenu

Inlägg av Jitenu »

Godnatt.
http://hockey.expressen.se/elitserien/1 ... omkontrakt

Järlan, avbryt semestern och leta .
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Finns möjligheten att Nisse går ner i förstalinan på LW och Ölve går ut på RW och att man istället letar efter en bra center till andralinan?
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Jaha.... det var ju inte riktigt vad någon av oss hade trott. På något konstigt sätt känns det tämligen skönt dock - nu slipper vi en spelare som skriver långtidskontrakt "för att det inte finns något annat val"... en loj Mackan med noll inställning vill vi alla undvika. Hoppas på en riktigt vass ersättare nu som visar vilja & ett jävla Go. Finns många spelare utan kontrakt som läger är nu, jag är inte orolig. Änsålänge.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Rätt väntat dock. Det var ju hans plan all along, och det har han varit öppen med.

Att han ville komma hem ett år, visa att han kunde spela offensiv hockey för att ta en sån roll i NHL. Trist att det gick igenom dock.

"- Marcus och Djurgården har kommit överens om att inte skriva något avtal nu. Han kommer att avvakta sommaren ut och början av hösten för att se vad det finns för andra alternativ utomlands, säger Nilsons agent Claes Elefalk."

Frasse hade ju rätt i alla fall, tyst kring Mackan, synd att det inte var tillräckligt för att få honom att skriva på, det KANSKE dyker upp något i höst liksom...
Expert.
Användarvisningsbild
starvin_marwin

Inlägg av starvin_marwin »

Kentta skrev:Finns möjligheten att Nisse går ner i förstalinan på LW och Ölve går ut på RW och att man istället letar efter en bra center till andralinan?
Helt rätt tänkt enligt mig.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

SirDIFalot skrev:Rätt väntat dock. Det var ju hans plan all along, och det har han varit öppen med.

Att han ville komma hem ett år, visa att han kunde spela offensiv hockey för att ta en sån roll i NHL. Trist att det gick igenom dock.

"- Marcus och Djurgården har kommit överens om att inte skriva något avtal nu. Han kommer att avvakta sommaren ut och början av hösten för att se vad det finns för andra alternativ utomlands, säger Nilsons agent Claes Elefalk."

Hyfsat desperat på spel i utlandet.
Vad som dock irriterar mig är att jag tror han har varit hyfsat positiv i sin dialog med DIF hela sommaren. Efter VM lät det ju som att han "nog kommer stanna i DIF". Var planen hela tiden att åka så kunde väl han klämt fram det lite tidigare? Känns som han saknar motivation att spela i ES, duger inte det på hemmaplan så sörjer inte jag en endaste minut när han väljer något annat alternativ. Bara hoppas att vi får en slant för honom när han väl hamnar i NHL....

Ersättare vet jag inte alls vad som finns och vad som känns rimligt. Någon som har koll på tänkbara spelare från NHL / AHL?
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

SirDIFalot skrev:Rätt väntat dock. Det var ju hans plan all along, och det har han varit öppen med.

Frasse hade ju rätt i alla fall, tyst kring Mackan, synd att det inte var tillräckligt för att få honom att skriva på, det KANSKE dyker upp något i höst liksom...
Så jävla väntat var det inte. Han sa innan VM att han skulle bli kvar i DIF bl.a. (Han sjönk en aning i mina ögon)

Nu har DIF blivit av med Mackan, Josefson & Ragge, detta var förluster DIF INTE räknat med, så nu blir det att jobba för att hitta ersättare, då detta var spelare för dom två första formationerna.
Highwind

Inlägg av Highwind »

HV71's nr23. Fredrik Bremberg.
Låst