Säsongen 2010/2011

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 2010/2011

Inlägg av SirDIFalot »

maria_159 skrev:När vet vi om Jacob Josefson kommer tillbaka till DIF eller inte?
och om han vill tillbaka, får han då spela i laget som förra säsongen??
Järlan har sagt att han är välkommen och att DIF är intresserade. Det kommer ske tidigast september/oktober. När han inte tar en plats i NHL helt enkelt. Han kommer ju garanterat få ett par matcher på sig.
Expert.
maria_159

Inlägg av maria_159 »

SirDIFalot skrev:
maria_159 skrev:När vet vi om Jacob Josefson kommer tillbaka till DIF eller inte?
och om han vill tillbaka, får han då spela i laget som förra säsongen??
Järlan har sagt att han är välkommen och att DIF är intresserade. Det kommer ske tidigast september/oktober. När han inte tar en plats i NHL helt enkelt. Han kommer ju garanterat få ett par matcher på sig.

Känns ju trist att förlora honom, får för hans skull hoppas att det går bra,men för vår skull hoppas att han kommer tillbaka
Synd att vi förlorade wesslau oxå,men tror på Ridderwall, han kommer klara det
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av DIF_Soldier »

Sitter här på morgonkvisten och tittar på en massa DIF-klipp från säsongen som varit, och inser sedan hur jävla nära det var. Så nära! Det var sååå jävla nära!

Är det bara jag som for olustiga vibbar om en plattsäsong? :(
Säg den glädje som varar
tifojohan

Inlägg av tifojohan »

Vi torskade inte en match under ordinarie tid och tar det till match 6 där en studspuck avgör...

Det var heeelt stööört nära :'(

Det jobbigaste är att det blir oerhört tufft att matcha förra årets slutspel...
Jag får som du "dåliga vibbar" men säsongskortet är inhandlat och på med halsduken bröder så ses vi på Hovet och hejar fram vårt stolta DIF :)

Skriv alltid DIF med versaler och kolla samtidigt över stavningen på hela inlägget innan din nästa post // MOD
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

DIF_Soldier skrev:Sitter här på morgonkvisten och tittar på en massa DIF-klipp från säsongen som varit, och inser sedan hur jävla nära det var. Så nära! Det var sååå jävla nära!

Grattis till 2000 inlägg! :D

Tänk er nu, hur taggade samtliga i laget kommer att vara! Falken är nog den som är mest sugen på en fet revansch, och alla hungriga juniorer. Nej, jag tror att laget kommer att visa upp samma jäkla anamma som förra säsongen, och de kommer att göra allt för att vinna guldet! Visst har vissa lag fått rejäla förstärkningar (tänker på FBK framför allt), men det bästa, HV har ju en hel del viktiga spelare skadade! :)

Jag är nästan säker på att den här säsongen kommer bli minst lika spännande och rolig som den förra.
Användarvisningsbild
starvin_marwin

Inlägg av starvin_marwin »

DIF_Soldier skrev:Sitter här på morgonkvisten och tittar på en massa DIF-klipp från säsongen som varit, och inser sedan hur jävla nära det var. Så nära! Det var sååå jävla nära!

Visst var det sjukt nära, men hungern från både supportrar och spelare finns garanterat kvar och även om det fortfarande finns ett antal frågetecken tycker jag lagbygget börjar se förbannat intressant ut. Bara Mackan signar nu så har vi ju kvar hela första linan, sedan tror jag spelare som t.ex. Kempe kommer tillföra förbannat mycket fart och fläkt i anfallen, speciellt med Hardy bakom spakarna.
Om vi går lika långt är omöjligt att sia om, men inte fan blir det en plattsäsong (håller båda tummarna och ena stortån!), Synd med skadan på Ragge bara, trodde inte den skulle vara så allvarlig..
maria_159

Inlägg av maria_159 »

Du är inte ensam
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

Tänk att det ska vara såhär inför varje säsong, att folk ska gå och behöva vara oroliga. Lita på er styrelse och lita på era spelare. Självklart får alla tycka som dom vill men försök se tillbaka.

Varför skulle det gå sämre kommande säsong än denna säsong egentligen? Är väl inte så mycket som talar för just detta, eller har jag fel?

I början av förra säsongen var det många som ville bli av med Wesslau och även under säsongen. Säsongerna innan dess klagades det på D. Larsson. I nuläget vill de flesta ha tillbaka de båda. Varför kan man aldrig tro på lagbygget? Det enda riktiga orosmomentet är Ragge, hur länge blir han borta pch vem kommer att ersätta honom? Personligen så tycker jag att nästa säsongs lag ser oerhört spännande ut och ser framemot säsongen som kommer.

Glad sommar mina kära Djurgårdsvänner!
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Det är med att "lita" på spelare och ledning är svårt. Självklart kommer de göra sitt bästa. Men de gjorde de även 08/09. Men visst, jag litar på att de gör sitt bästa...

Det som talar emot är ju tapp av nyckelspelare, Wesslau som utvecklats till elitseriens bästa, Engqvist som blev en riktig ledare, Kyle som måste vara en av våra mest framgångsrika importer, Timmy Pettersson som är en grymt underskattad back, även Jacob Josefson som förmodligen skulle tagit enorma kliv, nu kanske Josef kommer tillbaka men lär ju fått sig en liten självförtroendetörn om så är fallet.

Thomas Magnusson som ny målvaktstränare är grymt viktigt. Kan få Riddarn att leva ut sin fulla potential. En kille som Cehlin måste få lite av ett genombrott och göra 10+15 i alla fall, för just nu känns det som vi har lite "för många" junisar som inte producerat särskilt mycket på hög nivå. Men lyckas 2-3 st av dem ta några rejäla steg så ser det ju faktiskt bra ut.

Sen handlar det ju mycket om vilken back vi får in från nordamerika.
Expert.
Highwind

Inlägg av Highwind »

Hardy Nilson kunde inte skapa guld av sand, men silver.

Förutsättningarna ser bättre ut inför denna säsong än förra.

Får vi in en bra ersättare för Ragnarsson samt att vi får honom tillbaka lagom till slutspel. Då vågar jag drömma gyllene drömmar.
maria_159

Inlägg av maria_159 »

Highwind skrev:Hardy Nilson kunde inte skapa guld av sand, men silver.

Får vi in en bra ersättare för Ragnarsson samt att vi får honom tillbaka lagom till slutspel. Då vågar jag drömma gyllene drömmar.

Blir Ridderwall förste målvakt i år???
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

maria_159 skrev:

Svar ja.
Senast redigerad av Daniel942 den 2010-07-08 12:29:35, redigerad totalt 1 gånger.
DIF!
Användarvisningsbild
roj

Inlägg av roj »

maria_159 skrev:

Svar:Ja
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Vart just uppmärksammad om den här artikeln:
http://www.nj.com/devils/index.ssf/2010 ... s_ted.html

Josefson kommer med stor sannolikhet inte spela med DIF kommande säsong, utan lär välja AHL om (när) han inte platsar direkt...

Förövrigt hörde jag just om Olimb som hade en liten dispyt med någon tuffing på Chicago's Rookiecamp och vart skadat i axeln och är borta upp till 4 månader - JÄVLIGT tur att det inte var Krüger!
Användarvisningsbild
Doyle

Inlägg av Doyle »

Lyckan att vara DJURGÅRDARE har aldrig varit större än nu....................NOT, NOT, NOT

Först o främst o se Bremberg posera i HV:s äckliga hockeytröja på helig Hovetmark gör en näst intill spyfärdig. Inte på grund av Bremberg som person, han är och förblir KUNG i DIF men varför ställa upp på en sådan bild, suck.

Nr 2, se DIF fotboll våldföras av ett uselt Häcken på vår kungliga mark ger nästa spyreflex, fan 0 - 3 mot ett mediokert fotbollslag från Sverges baksida är ett rejält finger i solarplexus.

Mackan Nilson, say no more, han är kung och jag hoppas han så förblir, kom hem igen Mackan.

Kronwall, say no more...

Ge mig nu en GOD och GLAD DIF-nyhet :evil:
Skriv svar