Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Någon som vet om DIF jagar flera spelare tex en back?
En back till är ett måste enligt mig.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Nej, nu är det fullt om man ska tro på vad DIF har sagt. Vi har ju inte få backar, däremot saknas det ju en till högerskytt men tar vi in en till så har vi en back för mycket.Joas skrev:Någon som vet om DIF jagar flera spelare tex en back?
Expert.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Återigen är det backsidan som är svagast. Kanske även målvaktssidan, och då är vi rökta.
Säg den glädje som varar
- SirDIFalot
ALLT hänger ju faktiskt på hur bra Bom-Bom egentligen är. Gör han 10+25 så har vi ju en väldigt stabil backsida med han och Honken som poänggörare och Printz, Lassen och Ragge som är stabila bakåt. Samt att Eklund förhoppningsvis tar några steg framåt.DIF_Soldier skrev:Återigen är det backsidan som är svagast. Kanske även målvaktssidan, och då är vi rökta.
Expert.
- DIF_Soldier
...och om Ragge håller.SirDIFalot skrev:ALLT hänger ju faktiskt på hur bra Bom-Bom egentligen är. Gör han 10+25 så har vi ju en väldigt stabil backsida med han och Honken som poänggörare och Printz, Lassen och Ragge som är stabila bakåt. Samt att Eklund förhoppningsvis tar några steg framåt.DIF_Soldier skrev:Återigen är det backsidan som är svagast. Kanske även målvaktssidan, och då är vi rökta.
...och om Oscar inte blir som Oscar brukar.
...och om Lassen hänger med eller inte.
...och om Printz fortfarande hänger med.
Det är det jag menar. DIF Hockey - big gamble varje år!
Säg den glädje som varar
Vadå Gamble?
Klart att vi ska räkna med att Oscar, Printz, Ragge håller samma klass som förra året? Hur ska man annars bygga ett lag. Ska vi köpa in massa spelare som backup för att vi antar att våra ordinarie spelare inte håller måttet?
Spelar Bomme som han ska är det en klassback. Är väl Lassen som är chansningen men vad visste vi om Klubertanz förra året?
Ridderwall visade god klass förra året så det är inte heller någon chansning. Kan inte heller säga att Owuya är en så mycket sämre andrakeeper än elitseriens övriga backuper.
Klart att vi ska räkna med att Oscar, Printz, Ragge håller samma klass som förra året? Hur ska man annars bygga ett lag. Ska vi köpa in massa spelare som backup för att vi antar att våra ordinarie spelare inte håller måttet?
Spelar Bomme som han ska är det en klassback. Är väl Lassen som är chansningen men vad visste vi om Klubertanz förra året?
Ridderwall visade god klass förra året så det är inte heller någon chansning. Kan inte heller säga att Owuya är en så mycket sämre andrakeeper än elitseriens övriga backuper.
- diftobbe89
Highwind skrev:Vadå Gamble?
Kunde inte sagt det bättre själv. Kan Mackan signa snart så tycker jag det känns bra.
Ölvestad - Ottosson - Nilson
Ragge - Honken
Ekman - Krüger - Kempe
Printz - Oscar
Tjärnqvist - Falk - Tim
Boumedienne - Lassen
Cehlin - Fimpen - Brodin
Man får tänka på att Boumedienne är ganska offensiv av sig, tycker han ska spela ihop sig med Lassen som är relativt ung och en defensiv back! Alla våra nya junisar finns att tillgå vid behov, en sånn som Norman hade kunnat va extra spelare och ombytt och göra ett och annat byte varje match ! Och vid skador bli de ordinarie ! För skador bli det ju alltid tyvärr..Ungefär såhär tro iaf jag vår trupp kommer se ut..
Spela fult
- SirDIFalot
Roligt att se våra spekulationer i efterhand sen, förra året trodde man att Calle G och Hank skulle ta fjärdelinan. Men nej, blev petade av Brodin och Cehlin som man inte trodde skulle få så mycket speltid innan säsongen. Kan ju bli exakt samma sak i år 

Expert.
Det jag är mest orolig för är att Tjärna kommer att se lika trött ut i år som han gjorde förra året. Visst han var skadad mycket, men han var INTE bra bortsett från några enstaka matcher mot slutet. Hoppas han kommer tillbaka på samma sätt som Jimmie gjorde.
Jag tycker dock att backbesättningen ser lite tunn ut och skulle vilja ha in en back av godklass.
Joas skrev:En back till är ett måste enligt mig.
Du har framfört detta två gånger nu, och nej det kommer inte in en back till om inte något oväntat händer.Joas skrev:Jag tycker dock att backbesättningen ser lite tunn ut och skulle vilja ha in en back av godklass.
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
Backsidan ser ändå ganska intressant ut måste man säga. Om Lassen och Josef håller klassen har vi dessutom en mer homogen backbesättning med en bättre balans jämfört med förra säsongen. Backsidan blir helt enkelt lite tyngre och elakare och detta kan enbart ses som positivt.
Gör de inte det då kan det bli kinkigt.
Det som däremot är osäkert är centersidan där det saknas en klasscenter helt klart.
Kommer Josefsson hem ser det dock rätt hyggligt ut även där.
Otto, Josefsson, Falk samt Norman som centrar fungerar och då kan dessutom Krüger kanske användas som forward där han gör mest nytta.
Gör de inte det då kan det bli kinkigt.
Det som däremot är osäkert är centersidan där det saknas en klasscenter helt klart.
Kommer Josefsson hem ser det dock rätt hyggligt ut även där.
Otto, Josefsson, Falk samt Norman som centrar fungerar och då kan dessutom Krüger kanske användas som forward där han gör mest nytta.
Kall-el.
varför bygger du att Kruger gör sig bättre på kanten på? Hardys spel är ju inte direkt ett traditionellt spel där centern i varje kedja tar djup. Marcus är ju i naturen en tvåvägsspelare. Kolla bara hans +/- vart han än spelar. Jag tvivlar på att han kommer att ändra sitt spel bara för att han är center.
Det enda jag är orolig för med Kruger som center är hans tekningar.
Jag tar det ett varv till.
Kolla på Mackan (Nilson då) han kan ju spela både offensivt och defensivt. Dock så valde han/tränarna en offensiv roll på honom. Han slet inte ihjäl sig i hemjobbet direkt.
Krüger tror jag inte kan göra den avvägningen, han kommer alltid jobba stenhårt både framåt och bakåt. Och eftersom Hardy vill ha med alla spelarna i offensiven så kommer Krugers offensiva krafter inte att hämnas av att ligga som center.
Att Kruger blir sämre offensivt som center tycker jag är en icke-sanning som upprepas gång efter gång för att bli en sanning.
varför bygger du att Kruger gör sig bättre på kanten på? Hardys spel är ju inte direkt ett traditionellt spel där centern i varje kedja tar djup. Marcus är ju i naturen en tvåvägsspelare. Kolla bara hans +/- vart han än spelar. Jag tvivlar på att han kommer att ändra sitt spel bara för att han är center.
Kolla på Mackan (Nilson då) han kan ju spela både offensivt och defensivt. Dock så valde han/tränarna en offensiv roll på honom. Han slet inte ihjäl sig i hemjobbet direkt.
Krüger tror jag inte kan göra den avvägningen, han kommer alltid jobba stenhårt både framåt och bakåt. Och eftersom Hardy vill ha med alla spelarna i offensiven så kommer Krugers offensiva krafter inte att hämnas av att ligga som center.
Att Kruger blir sämre offensivt som center tycker jag är en icke-sanning som upprepas gång efter gång för att bli en sanning.
Född till sportchef.
- -daniel-
Jag håller med Kall El här, faktiskt. Ditt resonemang bygger ju på vad du tror om hans inställning i avvägningsfrågan om hemjobb. Jag i min tur tror han får ett mer defensivt tänk i en centerroll och känner sig mer ansvarig bakåt och kanske väljer de prioteringar före att satsa framåt i lägen när det finns chans. Ja, Krüger är en forward som jobbar stenhårt oavsett vart han spelar men ifall man ger honom än mer offensiva tyglar i en lite friare offensiv roll ute på vingen (och samtidigt självfallet har en center som jobbar mer åt båda hållen) så tror jag han kommer än mer till sin rätt poängmässigt. Återigen säger jag inte att jag är totalt emot honom i en centerroll, han lär leverera ändå men tveksamt i samma grad. Tror fortfarande att det är ett snäpp bättre att ha en vass center och putta ut Krüger på kanten - men så som lagbygget ser ut så lär den gode Marcus få spela center kommande säsong.android skrev:Kall-el.
Då har vi olika åsikter
. Jag förstår såklart hur ni tänker. Vi tror olika. Samtidigt finns det ju personer som presterar bättre, om dom får jobba åt båda hållen. Dom kommer in i matchen mer och får bättre timing. Se på Jimmie, tänk om han bara skulle tänka offensivt. Då skulle det nog låsa sig ordentligt.
Det jag bygger min åsikt om att Krüger KAN vara en sådan spelare är väl främst JVM. Han var ju rätt upphaussad efter en grym inledning på serien och folk tyckte att han skulle producera framåt. Han skulle vara den offensiva länken i sin kedja där Jacob skulle vara med defensiv. Det gick väl sådär. Han var ju inte dålig men producerade inte på topp.
Dock kan det ju lika gärna bero på att han var ovan vid rinken, tagen av stundens allvar eller vad som helst annat.
Vi får se i vinter helt enkelt.
Och för att förtydliga så tycker jag att vi borde ha in en center till. Men inte för att Krugers potential hindras som center.
Någon skrev om Tjärna. Att han måste prestera bättre nästa år. Det är jag övertygad om att han gör. Om han får vara skadefri då.
Varför?
Jo, förra säsongen kom han in sent, och hade tränat själv hela sommaren. Jag säger inte att han slarvade men DIFs fystränare är nog ES-bästa. Nu får han köra med grabbarna hela sommaren och det kommer höja Mathias tror jag. Han kommer nog vara både starkare och snabbare från start nästa säsong.

Det jag bygger min åsikt om att Krüger KAN vara en sådan spelare är väl främst JVM. Han var ju rätt upphaussad efter en grym inledning på serien och folk tyckte att han skulle producera framåt. Han skulle vara den offensiva länken i sin kedja där Jacob skulle vara med defensiv. Det gick väl sådär. Han var ju inte dålig men producerade inte på topp.
Dock kan det ju lika gärna bero på att han var ovan vid rinken, tagen av stundens allvar eller vad som helst annat.
Vi får se i vinter helt enkelt.
Och för att förtydliga så tycker jag att vi borde ha in en center till. Men inte för att Krugers potential hindras som center.
Någon skrev om Tjärna. Att han måste prestera bättre nästa år. Det är jag övertygad om att han gör. Om han får vara skadefri då.
Varför?
Jo, förra säsongen kom han in sent, och hade tränat själv hela sommaren. Jag säger inte att han slarvade men DIFs fystränare är nog ES-bästa. Nu får han köra med grabbarna hela sommaren och det kommer höja Mathias tror jag. Han kommer nog vara både starkare och snabbare från start nästa säsong.
Född till sportchef.