Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
erik_dif
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av erik_dif »

Joas skrev: Så jag håller med SirDIFalot att en bra back till behövs för att vara med hela vägen.
Petrasek? Antagligen fruktansvärt dyr men med extern finansiär så...
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

erik_dif skrev:
Joas skrev: Så jag håller med SirDIFalot att en bra back till behövs för att vara med hela vägen.
Petrasek? Antagligen fruktansvärt dyr men med extern finansiär så...
Hellre Lidas om vi ska va lika oseriösa som erikdif.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
peter johansson

Inlägg av peter johansson »

Jag skrev aldrig att jag var nöjd med silver men med tanke på att de flesta experter och många andra inte trodde att vi skulle klara oss kvar i ES så gjorde vi det förbannat bra,vi skulle bla inte klara oss utan Bremberg och Anger men det vet vi ju hur det gick eller hur!?

Jag skulle självklart INTE tacka nej till Någon/några riktiga kanoner om ekonomin tillåter detta men det jag ville framgäva var framför allt att det kan bli riktigt bra även utan de riktiga kanonerna vilket bevisades den gångna säsongen!samtidig så tycker jag att det är synd och nervärdera de spelare som är på gång eller som redan kommit hit! jag tror att det kan bli samma finalpar kommande säsong och truppen är ju inte färdig ännu så ta det lite lungt allihop så blir detta jättebra jag litar på Hardy gör ni??
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Blev precis ännu svårare för Josefson att ta en plats i New Jerseys trupp då dom nyss bytte till sig en andra-center i Jason Arnott.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Highwind

Inlägg av Highwind »

Anledningen till att DIF värvade Kempe är att de förväntar sig att Josefson kommer tillbaka. Dumt vore väl annars. Chansen är minimal att han kommer platsa i NHL, kanske 1-5%.
Användarvisningsbild
Ritterwand

Inlägg av Ritterwand »

Jim Morrison skrev:Blev precis ännu svårare för Josefson att ta en plats i New Jerseys trupp då dom nyss bytte till sig en andra-center i Jason Arnott.
Givetvis är det så. Firma Wallén/Josefson kan omöjligt ha väntat sig något annat. Lou Lamoriello satsar alltid på veteraner och väldigt, väldigt få spelare släpps upp till NHL utan att göra sin tid i AHL. Devils har varit konsekventa på det i drygt 15 år. Är rätt säker på att Josefson får åka mycket AHL-buss i vinter.
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

Ritterwand skrev:
Jim Morrison skrev:Blev precis ännu svårare för Josefson att ta en plats i New Jerseys trupp då dom nyss bytte till sig en andra-center i Jason Arnott.
Givetvis är det så. Firma Wallén/Josefson kan omöjligt ha väntat sig något annat. Lou Lamoriello satsar alltid på veteraner och väldigt, väldigt få spelare släpps upp till NHL utan att göra sin tid i AHL. Devils har varit konsekventa på det i drygt 15 år. Är rätt säker på att Josefson får åka mycket AHL-buss i vinter.
Tar han inte en plats i NHL är det sagt att han kommer tillbaka. Så någon AHL buss lär han inte få pröva på nästa säsong.
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Ja, ska bli spännande att se när han kommer krypande tillbaka (för det gör de alltid, om än inte till DIF - SVIN!)

Att sticka tidigt från DIF verkar vara ett rejält felbeslut, se bara på Daniel Larsson...
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Ritterwand

Inlägg av Ritterwand »

Snazzi skrev:
Ritterwand skrev:
Tar han inte en plats i NHL är det sagt att han kommer tillbaka. Så någon AHL buss lär han inte få pröva på nästa säsong.
Det tror jag när jag ser det. Enligt det nya IIHF avtalet så gäller väl inte den där retur-regeln för spelare draftade i första rundan. I och med att han nu har skrivit ett avtal med Devils så är det de, och ingen annan, som bestämmer var och vad Josefson ska göra nästa år. De har givetvis inte signat Josefson i tron att han ska ta en plats i NHL kommande säsong, alltså har de haft ett annat motiv med det hela..
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Ritterwand skrev: Det tror jag när jag ser det. Enligt det nya IIHF avtalet så gäller väl inte den där retur-regeln för spelare draftade i första rundan. I och med att han nu har skrivit ett avtal med Devils så är det de, och ingen annan, som bestämmer var och vad Josefson ska göra nästa år. De har givetvis inte signat Josefson i tron att han ska ta en plats i NHL kommande säsong, alltså har de haft ett annat motiv med det hela..
Han har en klausul i kontraktet som säger att han får gå hit.
DIF!
Steef

Inlägg av Steef »

Ritterwand skrev:
Snazzi skrev:
Ritterwand skrev:
Det tror jag när jag ser det. Enligt det nya IIHF avtalet så gäller väl inte den där retur-regeln för spelare draftade i första rundan. I och med att han nu har skrivit ett avtal med Devils så är det de, och ingen annan, som bestämmer var och vad Josefson ska göra nästa år. De har givetvis inte signat Josefson i tron att han ska ta en plats i NHL kommande säsong, alltså har de haft ett annat motiv med det hela..
Äntligen någon som bekräftar vad jag har sagt så många gånger tidigare. Tummen upp för det.

(och till er som inte tror mig kolla min historik).
Ceterum censeo Solnam delendam esse.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

DIF_Soldier skrev:Ja, ska bli spännande att se när han kommer krypande tillbaka (för det gör de alltid, om än inte till DIF - SVIN!)

Att sticka tidigt från DIF verkar vara ett rejält felbeslut, se bara på Daniel Larsson...
Iofs lite orättvist att jämföra målvakter med utespelare.
Dels för att det historiskt alltid tar längre tid för en ung målvakt att anpassa sig till spelet i NHL men även för att du som målvakt blir avslöjad omgående om klubbens förväntningar inte stämmer med spelet du visar upp

3-4 år är nog standard innan en ung Europeisk målvakt slår sig in i på allvar A-truppen
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Lee Harvey Oswald skrev:
DIF_Soldier skrev:Ja, ska bli spännande att se när han kommer krypande tillbaka (för det gör de alltid, om än inte till DIF - SVIN!)

Iofs lite orättvist att jämföra målvakter med utespelare.
Dels för att det historiskt alltid tar längre tid för en ung målvakt att anpassa sig till spelet i NHL men även för att du som målvakt blir avslöjad omgående om klubbens förväntningar inte stämmer med spelet du visar upp

3-4 år är nog standard innan en ung Europeisk målvakt slår sig in i på allvar A-truppen
Håller med, bara se på Nabokov, Varlamov och massa andra. Henke Lundqvist är väl den enda som klarat det? Enda anledningen till att Jonas Gustavsson lyckades är ju för att han gick till NHLs absolut sämsta lag.
Expert.
hockejs

Inlägg av hockejs »

Det här hör kanske till silly 2011-2012? Men ändå... var ju nära i att det blev den här säsongen

http://marieshockeyblogg.blogspot.com/2 ... na-pa.html
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

hockejs skrev:Det här hör kanske till silly 2011-2012? Men ändå... var ju nära i att det blev den här säsongen

http://marieshockeyblogg.blogspot.com/2 ... na-pa.html
Lite positivt i alla fall, men om man ska lita på hans ord vet jag inte.
Men om vi utgår ifrån att han är ärlig och att han vänder hem nästa säsong (vi kommer att vara intresserade, det är givet) så är det väl rätt så tänkbart att han ersätter Ragge? Den här säsongen blir nog Ragges sista, och Tjärnqvist vore en utmärkt ersättare så som jag ser det. Om Ragge håller så är ju det sjukt bra, men förr eller senare så slutar alla, och Ragges ålder börjar bli lite väl hög för hans egen hälsa på isen.

Men alltså om både Staffan och Daniel vill hem nästa säsong... Fy fan vilken backuppsättning vi kan få då.

Tjärnqvist - Honken
Staffan - Boumedienne
Printz - Eklund
Lassen - Lennhammer

Känns ju ganska vasst så här på förhand!
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Låst