Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
V-sign
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av V-sign »

Värst vad mycket självutnämnda experter det finns på den här sidan...

Jag tror helt ärligt att Hardy och Djurgården har lite mer koll på läget vad gäller backar, målvakter och centrar än vad Mäklaren med flera har...

Jag tror vi blir bättre än i fjol. På vilken plats tippades vi i fjol? Hur många sågade inte värvningen av Kyle? Hur många tyckte inte att Kyle var usel i slutspelet. Vad vet ni om dansken som gör att ni tror han kommer floppa?

Jag tycker Hardy har bevisat tillräckligt för att vi skall lita på honom till 100%!

Han vet precis vad han vill ha!
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

jool08 skrev: Bra inlägg, håller med om det mesta. Tycker att truppen innehåller fler chansningar än förra året men har en enorm potential om majoriteten av alla frågetecken får positiva svar. Offensivt ser vi ut att bli extremt tunga att möta men defensiven är aningen oroväckande. Vi tappar 2 stabila backar, flera smarta 2-vägsspelare och den målvakt som var grym på slutet. Nyförvärven känns generellt sett mer offensiva än defensiva. Lyckas Hardy/Micke/Montén göra årets trupp lika stabil defensivt så tror jag inget lag orkar stå emot, men det är en lång resa dit.
Men jag tycker det känns spännande,
hellre fågel eller fisk än ett lag som man vet slutar mittemellan...
Jaah, verkligen!
Ser mycket hellre DIF på en 11:e plats än en mesig 7:e... :shock:
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
diffarn1

Inlägg av diffarn1 »

V-sign skrev:Värst vad mycket självutnämnda experter det finns på den här sidan...

Jag tror helt ärligt att Hardy och Djurgården har lite mer koll på läget vad gäller backar, målvakter och centrar än vad Mäklaren med flera har...

Jag tror vi blir bättre än i fjol. På vilken plats tippades vi i fjol? Hur många sågade inte värvningen av Kyle? Hur många tyckte inte att Kyle var usel i slutspelet. Vad vet ni om dansken som gör att ni tror han kommer floppa?

Jag tycker Hardy har bevisat tillräckligt för att vi skall lita på honom till 100%!

Vettigaste jag läst på länge!
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

V-sign skrev:Värst vad mycket självutnämnda experter det finns på den här sidan...

Det där är två sanningar det flesta här inne säkert skriver under på (tror jag)
Men att DIF:s ekonomiska muskler är begränsade gör ju inte lagpusslet direkt enklare att bygga.
Om Hardy hade kunnat peka & fått precis det han ville ha skulle DIF vara snudd på ostoppbara.
Avsaknaden av en klassceneter, klassback & en säker 1:a keeper gör att lagbygget nu lämnar några frågetecken efter sig.
Vilket också gör att DIF känns väldigt svårtippade som läget är nu.

Men visar det sig att Dansken är en klippa, Ridderwall gör en Wesslau & Josefsson kommer krypandes tillbaka, ja då finns det inte som egentligen talar emot en ny finalserie 2011
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
jool08

Inlägg av jool08 »

Lee Harvey Oswald skrev:
jool08 skrev: Bra inlägg, håller med om det mesta. Tycker att truppen innehåller fler chansningar än förra året men har en enorm potential om majoriteten av alla frågetecken får positiva svar. Offensivt ser vi ut att bli extremt tunga att möta men defensiven är aningen oroväckande. Vi tappar 2 stabila backar, flera smarta 2-vägsspelare och den målvakt som var grym på slutet. Nyförvärven känns generellt sett mer offensiva än defensiva. Lyckas Hardy/Micke/Montén göra årets trupp lika stabil defensivt så tror jag inget lag orkar stå emot, men det är en lång resa dit.
Men jag tycker det känns spännande,
hellre fågel eller fisk än ett lag som man vet slutar mittemellan...
Jaah, verkligen!
Ser mycket hellre DIF på en 11:e plats än en mesig 7:e... :shock:
Klart att 7:a är bättre än 11:a, det var inte direkt så jag menade men jag tycker definitivt att det är mer spännande med en trupp som faktiskt kan vinna men riskerar ett misslyckande än en trupp som man vet kommer sluta 6-7, varken mer eller mindre. Man måste våga för att vinna! Självklart ska man inte vara dumdristig och riskera sin elitserieplats, men en så stor chansning tycker jag definitivt inte att truppen är.
peter johansson

Inlägg av peter johansson »

diffarn1 skrev:

Mycket bra sagt,kunde inte sagt det bättre själv :wink: jag menar det är ju bevisat att det inte behövs några superstjärnor det bevisade väl DIF iom silverpengen och framför allt kan hardy plocka fram det där speciella ur varje spelare som göra att alla drar åt samma håll och kämpar för varandra så jag är optimistisk inför kommande säsong truppen är inte färdig ännu så lugna ner er litegrann så kommer detta bli skitbra :wink:
peter johansson

Inlägg av peter johansson »

Man blir ju lite bestört när supportrar skriver som dom gör om våra nyförvärv,förmodligen är dom väl inte inne här och kollar men tänk tanken att nyförvärven nog blir lite besvikna innan dom ens fått försöka visa vad dom kan eller för den delen de spelare som kanske KOMMER att spela för DIF,bara att kolla förresten på tex Wesslau&Riddervall inför den gångna säsongen det var ganska många som tvekade på vårat mv-par men dom blev väl bästa paret i ES och då lät det helt plötsligt så att ojojoj vad bra dom är så som sagt ge dom som kommit/kommer till DIF en chans innan vi hackar på dom TACK!

Ps hade vi inte haft så duktiga målisar så hade vi inte kommit så långt som vi gjorde Ds
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10
Säsongskort: Ja

Inlägg av Snazzi »

peter johansson skrev:Man blir ju lite bestört när supportrar skriver som dom gör om våra nyförvärv,förmodligen är dom väl inte inne här och kollar men tänk tanken att nyförvärven nog blir lite besvikna innan dom ens fått försöka visa vad dom kan eller för den delen de spelare som kanske KOMMER att spela för DIF,bara att kolla förresten på tex Wesslau&Riddervall inför den gångna säsongen det var ganska många som tvekade på vårat mv-par men dom blev väl bästa paret i ES och då lät det helt plötsligt så att ojojoj vad bra dom är så som sagt ge dom som kommit/kommer till DIF en chans innan vi hackar på dom TACK!

Ps hade vi inte haft så duktiga målisar så hade vi inte kommit så långt som vi gjorde Ds
Var skriver supportrar om våra nyförvärv då?
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

peter johansson skrev:
diffarn1 skrev:

Mycket bra sagt,kunde inte sagt det bättre själv :wink: jag menar det är ju bevisat att det inte behövs några superstjärnor det bevisade väl DIF iom silverpengen och framför allt kan hardy plocka fram det där speciella ur varje spelare som göra att alla drar åt samma håll och kämpar för varandra så jag är optimistisk inför kommande säsong truppen är inte färdig ännu så lugna ner er litegrann så kommer detta bli skitbra :wink:
Eh...tja är man nöjd med att inte vinna så stämmer din beskrivning bra.
Tycker det var rätt uppenbart att HV´stjärnspelare avgjorde till deras fördel. Det gick så mycket lättare för dem att göra mål. Vi fick kämpa mer för våra.

Hade vi haft en klassback till eller varför inte Linkan så hade vi kunnat tagit guld redan i år.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Heaty

Inlägg av Heaty »

Håller med BomBom. Har en känsla av att 09/10 var vårat år, och när inte detta hände, lär vi får vänta ett tag innan vi får se guldet. Dock FÖRVÄNTAR jag mig att vi går till Semin iår, annars blir det tungt.
Highwind

Inlägg av Highwind »

Tycker många glömmer vilken kvalitet vi har på våra spelare nu jämfört med tidigare år. Jämför bara med säsongen 08/09 då våra tre bästa forwards var Linkan, Ottosson och Anger. Nu har vi spelare med enorm klass (om vi värvar Nilson).

Nilson, Ekman och Krüger. Ottosson och Ölvestad på det.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Highwind skrev:Tycker många glömmer vilken kvalitet vi har på våra spelare nu jämfört med tidigare år. Jämför bara med säsongen 08/09 då våra tre bästa forwards var Linkan, Ottosson och Anger. Nu har vi spelare med enorm klass (om vi värvar Nilson).

Nilson, Ekman och Krüger. Ottosson och Ölvestad på det.
Jag är faktiskt inte ett dugg oroad offensivt. Men backbesättningen tycker jag är lite sisådär, framför allt att vi bara har en högerskytt till PP. Och sen målvaktsbesättningen, Ridderwall är duktig men måste höja sig om vi ska vara ett topplag, och Owuya vill jag inte se i buren en enda match, med Riddarn kan ju inte stå 55 st.
Expert.
Joas

Inlägg av Joas »

1 Ragnarsson
2 Boumedienne
3 Holmqvist
4 Printz
5 Eklund
6 Lassen
7 Deilert
8 Lennhammer

Om Falk blir back i år så hamnar han mellan Eklund och Lassen i rankingen.

Så jag håller med SirDIFalot att en bra back till behövs för att vara med hela vägen.
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Spelar Ragge som han gjorde förra säsongen är han då rakt inte våran bäste back.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Enbom skrev:Spelar Ragge som han gjorde förra säsongen är han då rakt inte våran bäste back.
Utan det är?
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Låst