Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Daniel942
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Daniel942 »

DIF!
tifojohan

Inlägg av tifojohan »

Har totalt glömt bort deadline på spelare med utgående kontrakt och när dessa är deadline för att kontrakteras på nytt. dvs mackan.

det måste ju vara samma deadline som för alla övergångar inom ES...

men när är den?
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Tjena tifojohan, Mackan är free agent.. Dvs väsentligen kontraktslös.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
tifojohan

Inlägg av tifojohan »

tjoo.. jaa precis... men någon här på forumet surrade ju om att han måste bestäma sig innan ett visst datum.

handlade det kanske om datumet för nhl ( samma som för kruger )

mackan måste ju bara stanna nu när hans lekkamrat är tillbaks och det ser bättre ut än förra året :)
( saknar dock ante )
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Mackan sa väl innan VM att han hade bestämt sig för DIF? Jag tror inte att hans insats i VM har gjort att andra klubbar står i kö? Tror han avvaktar NHL, sedan så vill han väl inte springa i Hammarbybacken, han gillar inte fysen. Själv så tror jag att han snart skriver på ett 2-års kontrakt med DIF.
tifojohan

Inlägg av tifojohan »

precis. tror inte VM stärkte hans aktier utomlands...
samma tanke där. han leker svår och struntar i backarna haha...

han lär skriva på. Gör han det så blir vi farligare. och vi vet ju vad det innebär :P
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Värvningen av Kempe är mycket märklig. Särskilt när man tänker på att vi gjorde oss av med Mike Zigomanis, som är center och mycket väl hade kunnat göra en riktigt bra säsong under den som kommer. Vi har en renodlad center i hela laget. Obalanserat? Ja.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Mäklaren skrev:Värvningen av Kempe är mycket märklig. Särskilt när man tänker på att vi gjorde oss av med Mike Zigomanis, som är center och mycket väl hade kunnat göra en riktigt bra säsong under den som kommer. Vi har en renodlad center i hela laget. Obalanserat? Ja.
Håller delvis med, men känns inte direkt rättvist att jämföra Zigomanis lön med Kempe. Skiljer sig nog en och annan slant där.

Jag tror också man resonerar som så att vi har en del spelare som kan spela center (Otto, Falk, Fimpen, Krüger, Mackan, Norman) och att man lite kallt räknar med att Josefson inte tar en plats i NJ och kommer in och breddar rejält där. Fanns väl helt enkelt ingen center på marknaden som såg intressant ut för lagom mycket pengar, och Kempe ville väl verkligen till DIF (och lär alltså inte ha haft alltför stora löneanspråk). Rätt eller fel, tjae.....jag är lite kluven men känner samtidigt att man måste kunna lita på de herrar som bestämmer som förhoppningsvis kan det här bättre än vad du & jag kan.
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Nilson-Otto-Ölvestad
Nisse-Kruger-Kempe, den 2:a linan ser intressant ut enligt mig.

Tjärnqvist får lira i 3:de linan, men med vilka vet jag inte i dagsläget, följande spelare finns att tillgå:
Falken
Arvid Strömberg
Christian Eklund
Tim Eriksson
Patrick Cehlin
Daniel Brodin
John Norman
Stefan Söder

Ps. återigen har jag glömt hur man får till prickarna över bokstaven U i Krugers namn.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Michael Holmqvist, Mike Zigomanis, Gustaf Wesslau, Andreas Engqvist, Jacob Josefson, Kyle Klubertanz, Calle Gustafsson, Henrik Eriksson och Timmy Pettersson borde tillsammans ha lyft bra mycket mer i lön än Boumedienne, Lassen, Kempe och Ekman. Fruktansvärt mycket mer. Därför kan jag tycka att vi borde ha råd med två riktiga klasspelare till, särskilt eftersom Boumedienne och Ekman finansierades från externa aktörer.

Laget är mycket svagare nu än förra säsongen.
Senast redigerad av Mäklaren den 2010-06-17 12:21:32, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Stocky

Inlägg av Stocky »

Ü Först trycker du på knappen ¨ sen trycker du på u och vips har du Krüger
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Mäklaren skrev:Michael Holmqvist, Mike Zigomanis, Gustaf Wesslau, Andreas Engqvist, Jacob Josefson, Kyle Klubertanz, Calle Gustafsson, Henrik Eriksson och Timmy Pettersson borde tillsammans ha lyft bra mycket mer i lön än Boumedienne, Lassen, Kempe och Ekman. Fruktansvärt mycket mer. Därför kan jag tycka att vi borde ha råd med två riktiga klasspelare till, särskilt eftersom Boumedienne och Ekman finansierades från externa aktörer.

Holmqvists lön finansierades till stora delar av Frölunda, Zigomanis lön kom från Tjärnqvists försäkring, Calle Gustafsson & Henrik Eriksson var väl utlånade stora delar och dem betalade vi väl nada för.

Var det externa finansiärer inblandade i Boumedienne-dealen? Det har inte jag hört nåt om.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Ja, det sägs att även Boumedienne finansierades externt.

Värvningar som Lassen och Kempe är helt obegripliga. Utan dem hade vi haft råd med en riktig klassback.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

-daniel- skrev:
Mäklaren skrev:Michael Holmqvist, Mike Zigomanis, Gustaf Wesslau, Andreas Engqvist, Jacob Josefson, Kyle Klubertanz, Calle Gustafsson, Henrik Eriksson och Timmy Pettersson borde tillsammans ha lyft bra mycket mer i lön än Boumedienne, Lassen, Kempe och Ekman. Fruktansvärt mycket mer. Därför kan jag tycka att vi borde ha råd med två riktiga klasspelare till, särskilt eftersom Boumedienne och Ekman finansierades från externa aktörer.

Holmqvists lön finansierades till stora delar av Frölunda, Zigomanis lön kom från Tjärnqvists försäkring, Calle Gustafsson & Henrik Eriksson var väl utlånade stora delar och dem betalade vi väl nada för.

Var det externa finansiärer inblandade i Boumedienne-dealen? Det har inte jag hört nåt om.
Sen sa ju folk på forumet exakt samma sak för ett år sedan. "Laget är så jävla dåligt, ingen linkan ingenting"

Holmqvist är väl ingen förlust, juniorerna som vi tog upp var ju fan bättre överlag. Enqvist blommade i slutspelet och var skaplig defensivt. Calle och Hank behövs väl knappast kommenteras.
Timmy tyckte jag var ganska stabbig hela säsongen, att han var en defensiv klippa är ju bullshit. Mycket andra assist gjorde att han fick en skaplig poängskörd.

Kyle visste inte en jävel vem det var förra året. Ett riktigt fynd som dock vek ner sig i slutspelet. Kanske spelade han skadad.

Wesslau ja...

Zigomanis blev man ju inte klok på. Visst han kanske hade hållit en högre och jämnare nivå i år. Men kanske inte.

Jacob hade ju avstannat utvecklingen. Tror det gör honom gott att spela lite nordamerikanskt.

Sen är det ju inga superspelare vi har ersatt med heller. Jag tror ändå att dom passar in i både gruppen och i Hardys spelsystem. Det ska inte underskattas.
Född till sportchef.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Jag jämförde mer med tanke på de pengar som borde finnas över.
Låst