SirDIFalot skrev:För övrigt har tydligen Krüger Tommy Öström som agent och inte Peter Wallén.
Dagens bästa nyhet.
Sannerligen.
Har varit ute hela dagen, och inte hängt med i svängarna riktigt. Finns det en plats kvar i truppen nu, som är tänkt att gå till Herr Nilson? Har ingen lust att gå tillbaka 3 sidor i tråden och läsa alla "JAA" och "NEEJ" kommentarer angående Kempe och Krüger för att hitta svaret.
Det här var nog sista platsen, om vi räknar med Herr Nilson.
Det här är nog vårt gäng helt enkelt, kommer ingen center...
Ölvestad-Ottosson-Nilson(?)
Ekman-Krüger-Tjärnqvist
Cehlin-Falk-Kempe
Brodin-fimpen-Tim E
Lugn och fin nu, han kan fortfarande lånas ut till DIF precis som Montreal gjorde med Engqvist så det vore dumt att säga att han är körd när han inte är det till 100%.
Signar vi Mackan tycker jag vi har ett bättre lag än förra året. Förstärkningen gäller främst forwardsidan:
* Nils Ekman in. Under lockoutsäsongen (04/05) var Ekman och Nilson en tongivande duo i världens då bästa liga. En lina med Nilson, Ekman och Ottosson är elitseriens främsta.
* Krüger. Han kommer att dominera i elitserien i år. Kan bli en av de största inom svensk hockey.
* Cehlin, Tim Eriksson, Kempe, Brodin, (Josefson) är riviga och hårt jobbande spelare med enorm potential.
Backsidan:
Osäkert. Vi tappar två riktigt bra backar men våra ersättare kan också vara en förstärkning jämfört med backarna från 08/09.
Målvaktsidan: Vi har värvat sveriges bästa målvaktstränare som kan lyfta Riderwall till att gå från bra till fenomenal. Ridderwall kommer åtminstone göra en stabil säsong. Är övertygad.
Skulle faktiskt bli förvånad om vi inte vinner guld nästa år.
Senast redigerad av Highwind den 2010-06-16 21:58:03, redigerad totalt 1 gånger.
Kanske är lite sent ute men detta har Kempe tydligen sagt
"Jag har alltid hållt på Djurgården och det har varit ett mål jag haft, att få spela där. Sveriges genom tiderna bästa hockeyförening. Jag känner att jag kommer passa bra in i hockeyn som laget spelar och känner några laget sen innan."
Highwind skrev:Backsidan:
Osäkert. Vi tappar två riktigt bra backar men våra ersättare kan också vara en förstärkning jämfört med backarna från 08/09.
Målvaktsidan: Vi har värvat sveriges bästa målvaktstränare som kan lyfta Riderwall till att gå från bra till fenomenal. Ridderwall kommer åtminstone göra en stabil säsong. Är övertygad.
Jag tror vi tappar en del poäng på backsidan; då Lassen knappast är en poängproducerande back får vi förlita oss på Boumedienne att ersätta Timmys och Kyles poängproduktion. Samt att Eklund och Deilert tar några steg framåt i sin utveckling.
Vad händer om Riddarn går sönder? Då står vi där med Owuya i mål, och nä, det känns inte så otroligt bra.
"Min princip är att ge igen. Om nån ger mej falska sedlar ska han ha tillbaka dem. Enda sättet att klara sig i ishockey är att ge igen så att den som klippt till aldrig gör om det." - Lasse Björn
Highwind skrev:Backsidan:
Jag tror vi tappar en del poäng på backsidan; då Lassen knappast är en poängproducerande back får vi förlita oss på Boumedienne att ersätta Timmys och Kyles poängproduktion. Samt att Eklund och Deilert tar några steg framåt i sin utveckling.
Vad händer om Riddarn går sönder? Då står vi där med Owuya i mål, och nä, det känns inte så otroligt bra.
synd att Henrik Karlsson skrev på för khl
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Tooga skrev:
Vi har ju Tim Sandberg också
hellre Sandberg än mark
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Får jag fråga, när såg ni Mark spela senast, och hur många matcher har ni sett honom spela?
Visst att killen låg runt 88%(?) i Allsvenskan, men att stå i mål i Örebro kan knappast vara en tacksam uppgift. Nu har inte jag någon koll alls, men jag kan tänka mig att han inte hade några backklippor framför sig till sin hjälp.
Sen är det mycket möjligt att han nu inte håller som målvakt nummer två, men har ni verkligen någon som helst grund för ert sågande?
Lycka är att vara Djurgårdare. Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Kom ihåg att Wesslau hade 88.6% i Borås när vi värvade honom. Det finns OTROLIGT många guldkorn till målvakter där ute, som bara behöver sig 3-4% statiskt för att vara en av elitseriens bästa. Bara man har rätt målvaktstränare och att spelarna trivs i miljön.