Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Om Krüger och Nilson försvinner kommer jag totalt tappa fattningen. I så fall måste det ju ha funnits tydliga indikationer på att detta skräckscenario skulle besannas innan Linkan avskrevs. Blä.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Mackan är jag fortfarande inte ett dugg orolig över, han är väl på semester och "bestämmer sig väl under sommaren" eller nåt. Var precis samma sak förra säsongen, alla gick och bet på naglarna och han förstod inte grejen alls och tyckte själv han hade bestämt sig mer eller mindre tidigt. Verkar inte vara så värst bra på att planera den gode Nilson. Anledningen till min brist på oro är just tanken på vad han har för alternativ. Annat ES-lag kan vi så klart glömma, samma gäller KHL. Hade något NHL lag varit intresserade av att satsa på honom hade man med största sannolikhet gett honom ett bud tidigare... Nä Mackan stannar, är 99% övertygad om det.Mäklaren skrev:Jag börjar bli extremt orolig för Mackan nu...
När det gäller Krüger är jag dock precis lika orolig som senaste månaden. Snart briserar bomben. Undrar bara vilken tidszon som räknas - är det fram till den 16:e juni lokal US tid så får vi tyvärr vänta längre än till midnatt här...

- Jim Morrison
Försvinner Krüger så är det kört. Allt. Sorry.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- Snazzi
- Tipsmästare 2009/10
Jag läste det där som "Krüger försvinner så nu är det kört.".Jim Morrison skrev:Försvinner Krüger så är det kört. Allt. Sorry.
Avd. Hjärtat i halsgropen...
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
"Det ryktas att DIF-forwarden Marcus Krüger är på väg över pölen. Jag har inte fått tag på honom än och nu blir det fotbollsVM på dn.se hela eftermiddagen så jag ska testa senare i kväll och se om jag får tag på honom då."
Från Marie Hallmans blogg.
Alltid oavsett - förevigt Djurgården.
- Daniel942
Men helvete! Det får får får får får får får får inte stämma! Då blir jag riktigt förbannad.ludde- skrev:"Det ryktas att DIF-forwarden Marcus Krüger är på väg över pölen. Jag har inte fått tag på honom än och nu blir det fotbollsVM på dn.se hela eftermiddagen så jag ska testa senare i kväll och se om jag får tag på honom då."
DIF!
Om Krüger drar i ett sådant här sent skede så är han en judas av gigantiska mått.
Tycker för övrigt att DIF kan börja ställa krav på alla som utnyttjar klubbens resurser med gym och tränare. Känns som att DIF gullar som fan, men aldrig får något tillbaka.
Tycker för övrigt att DIF kan börja ställa krav på alla som utnyttjar klubbens resurser med gym och tränare. Känns som att DIF gullar som fan, men aldrig får något tillbaka.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
- SirDIFalot
Lugn nu... 15 juni är en rätt tacksam deadline. tre månader kvar till Elitseriestarten.Mäklaren skrev:Om Krüger drar i ett sådant här sent skede så är han en judas av gigantiska mått.
Expert.
Därav allt snack om Kempe.. Luktar ersättare till Krüger lång väg.
- Doyle
Skulle Kruger väntat till fem i tolv innan han bestämde sig för NHL så är det fan dax att göra nått åt NHL-avtalet som pissar hela Sverige i huvudet. Kanadas makt börjar snart inta löjets skimmer. Blir tufft om Kruger drar (:o(
Angående Kruger på Hallmans blogg så är hennes källa till ryktet till största sannolikhet det här forumet. Hon läser här väldigt ofta.
Jag väljer att vara positiv.
Jag väljer att vara positiv.
Född till sportchef.
Börjar att hata NHL. Vi måste pröva något nytt. Europaliga? JA!
Återigen så är problemet det att ingen jobbar för elitserieklubbarna mot NHL och deras makt.
Officiellt är det väl det internationella förbundet som har lite att säga till om, men dessa ryggradslösa idioter är mer intresserade av att få hit NHL-spelare till B-turneringar som VM jämfört med att hjälpa lagen som faktiskt fostrar spelarna till landslagen som deltar.
Klubbarna måste bryta sig loss från förbunden och sedan tillsammans ta upp kampen mot NHL.
Bryter man sig dessutom loss från förbunden kommer andra krav att kunna ställas beträffande att släppa spelare till korkade turneringar, Ha OS och VM som fotbollen har det samt inte minst se till att Junis-VM läggs så att inte lag med många juniorer blir av med dessa spelare under några veckor.
Problemet är nog bara det att jag tvivlar på att förbunden kommer att ge med sig direkt enkelt, men det är den enda vägen att gå för förbunden jobbar för sitt eget bästa, inte för klubbarnas bästa.
En Europa-liga kan mycket väl vara rätt väg att gå.
Om det kommer med 10 Svenska lag och att sedan en majoritet av matcherna går just mellan de svenska lagen tror jag det kan bli lyckat.
Svensk mästare går ju att utse i alla fall varje år genom att det lag som placerar sig högst av de svenska lagen helt enkelt också blir bäst i landet.
Om man bortser från de utländska lagen tänk er dessa 10 svenska lag i en europa liga:
DIF
FBK
VFHC
HV71
LHC
AIK
MIF
BIF
LIF
10 lag som drar mycket folk och eller kommer från större städer. Det enda jag inte gillar är att inget lag från Norrland kommer med, men att peta in SAIK istället för LHC hade kanske varit kul för stunden men på längre sikt tror jag det är bättre om LHC kommer med. Hade egentligen velat haft med SAIK och MoDo också, men jag antar att det inte går att få med 12 svenska lag. Hade det gått hade det varit perfekt också ur geografisk synvinkel.
Att MIF och LIF från Allsvenskan skall komma med känns klockrent. Lagen lär dra mycket folk och har fina arenor.
Jag ser för övrigt hellre lag från Finland möta DIF jämfört med att för tredje gången på en säsong få uppleva ett möte med Timrå hemma.
Bara att hoppas Krüger stannar för försvinner han också är det riktigt illa och vi står där med än färre centeralternativ.
Hade för övrigt också varit skönt om Mackan kunde krita på ett kontrakt.
Officiellt är det väl det internationella förbundet som har lite att säga till om, men dessa ryggradslösa idioter är mer intresserade av att få hit NHL-spelare till B-turneringar som VM jämfört med att hjälpa lagen som faktiskt fostrar spelarna till landslagen som deltar.
Klubbarna måste bryta sig loss från förbunden och sedan tillsammans ta upp kampen mot NHL.
Bryter man sig dessutom loss från förbunden kommer andra krav att kunna ställas beträffande att släppa spelare till korkade turneringar, Ha OS och VM som fotbollen har det samt inte minst se till att Junis-VM läggs så att inte lag med många juniorer blir av med dessa spelare under några veckor.
Problemet är nog bara det att jag tvivlar på att förbunden kommer att ge med sig direkt enkelt, men det är den enda vägen att gå för förbunden jobbar för sitt eget bästa, inte för klubbarnas bästa.
En Europa-liga kan mycket väl vara rätt väg att gå.
Om det kommer med 10 Svenska lag och att sedan en majoritet av matcherna går just mellan de svenska lagen tror jag det kan bli lyckat.
Svensk mästare går ju att utse i alla fall varje år genom att det lag som placerar sig högst av de svenska lagen helt enkelt också blir bäst i landet.
Om man bortser från de utländska lagen tänk er dessa 10 svenska lag i en europa liga:
DIF
FBK
VFHC
HV71
LHC
AIK
MIF
BIF
LIF
10 lag som drar mycket folk och eller kommer från större städer. Det enda jag inte gillar är att inget lag från Norrland kommer med, men att peta in SAIK istället för LHC hade kanske varit kul för stunden men på längre sikt tror jag det är bättre om LHC kommer med. Hade egentligen velat haft med SAIK och MoDo också, men jag antar att det inte går att få med 12 svenska lag. Hade det gått hade det varit perfekt också ur geografisk synvinkel.
Att MIF och LIF från Allsvenskan skall komma med känns klockrent. Lagen lär dra mycket folk och har fina arenor.
Jag ser för övrigt hellre lag från Finland möta DIF jämfört med att för tredje gången på en säsong få uppleva ett möte med Timrå hemma.
Bara att hoppas Krüger stannar för försvinner han också är det riktigt illa och vi står där med än färre centeralternativ.
Hade för övrigt också varit skönt om Mackan kunde krita på ett kontrakt.
- -daniel-
Äh, det är väl så fall knappast hans fel att Chicago spelat Stanley Cup final och är sena med planeringen inför den kommande säsongen?Mäklaren skrev:Om Krüger drar i ett sådant här sent skede så är han en judas av gigantiska mått.
Bara att hålla tummarna, knogarna, armarna, benen, naveln, ja hela jävla alltet för att det inte händer något i det här caset under natten...

Marie Hallman trodde ju att slut tiden var 23.00 hoppas det stämmer bara 20 min kvar!