Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
pulverapa
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av pulverapa »

Någon som har en aning om hur nära Krüger är Chicago?

Måste man gå och vara orolig hela sommaren eller?
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Snazzi »

pulverapa skrev:Någon som har en aning om hur nära Krüger är Chicago?

Måste man gå och vara orolig hela sommaren eller?
Du behöver vara orolig idag och imorgon. Sista datum att signa en spelare med kontrakt är den 15e juni. Förutom spelare som blir draftade i år, då är det i augusti någon gång har jag för mig.
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
jensa85

Inlägg av jensa85 »

-daniel- skrev:Vad jag dock inte förstår är Kempe-ryktena. Allvarligt, vad skall vi med honom till? Är det ersättare för Krüger eftersom han lär bli klar för Chicago inom 35 timmar? För inte är Kempe någon center...
Är Kempe ett alternativ för Mackan eller Krüger ger jag upp. Så får det bara inte vara. Och lär inte vara så heller för den delen.

MEN. Om tanken är att behålla Mackan, att Krüger stannar, en ny center värvas samt att man tar in Kempe så känns det hela betydligt mer positivt. Tycker att han utmärkte sig på ett positivt sätt i nästan varje match jag såg Rögle 09/10.
Tycker dessutom personligen vi är i behov av ytterligare en forward utöver "den nya centern", Mackan och att Krüger förhoppningsvis stannar.
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

Jag förstår faktiskt inte varför vi är intresserade av Kempe. Han har utvecklingspotential, men han kommer ju ändå att sticka till NHL med all säkerhet efter den kommande säsongen.
Om han ska bredda laget är han varmt välkommen, men om vi tar in honom och spelar Krüger som center så blir jag ruggigt besviken (om han ska ersätta Mackan så ger jag upp allt... Den ilskan vill jag inte uppleva).

Nu vill jag återigen se att något händer i vårt lagbygge. Det är dags att ge Mackan en dead-line snart. Vi kan fan inte vänta tills i augusti på att han ev ska nobba oss och dra till plast-enhåell.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

jensa85 skrev:
-daniel- skrev:Vad jag dock inte förstår är Kempe-ryktena. Allvarligt, vad skall vi med honom till? Är det ersättare för Krüger eftersom han lär bli klar för Chicago inom 35 timmar? För inte är Kempe någon center...
Är Kempe ett alternativ för Mackan eller Krüger ger jag upp. Så får det bara inte vara. Och lär inte vara så heller för den delen.

MEN. Om tanken är att behålla Mackan, att Krüger stannar, en ny center värvas samt att man tar in Kempe så känns det hela betydligt mer positivt. Tycker att han utmärkte sig på ett positivt sätt i nästan varje match jag såg Rögle 09/10.
Tycker dessutom personligen vi är i behov av ytterligare en forward utöver "den nya centern", Mackan och att Krüger förhoppningsvis stannar.
Ja, alltså jag har en äcklig känsla av att Chicago bestämt sig för att plocka över Krüger. Speciellt sett till deras situation i laget. Och att det just är därför DIF jagar Kempe... Just de ryktena gör att Krüger känns betydligt närmare en NHL-övergång än vad jag tidigare trott (har iofs varit nervös över den saken i över en månad nu). Katastrof om så sker; då känns vårat lagbygge jävligt tunt inför nästa säsong.

Alldeles oavsett så kan Kempe omöjligen vara en ersättare för Mackan - det finns bara inte på kartan.

EDIT: Med detta vill jag inte ha sagt att jag dissar Kempe, men han är ingen ersättare för Krüger och definitivt inte för Mackan.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

-Daniel-

Du har verkligen en tendens att skrämma upp mig med dina inlägg. Ska nog ta och censurera bort dig. Haha.

Jag tror Kruger stannar. Var visserligen nästa säker på att Jacob skulle stanna också, blev ännu säkrare när han signade nytt kontrakt. Nu kanske han kör med oss ett år till ändå.

Nej, skulle vi haft någon från Rögle skulle det varit Sjögren. Hade vart en perfekt center för oss..
Född till sportchef.
Highwind

Inlägg av Highwind »

Ska vi ha någon chans att vinna guld måste Krüger stanna. Han kommer att bli vår bästa spelare denna säsong.
robin_dif

Inlägg av robin_dif »

http://hockeysverige.se/news_show_rober ... d=10108678

Fan hoppas inget annat NHL vill ha honom!DÅ vill jag se ett hel hjärtat försök att plocka hem honom
Användarvisningsbild
ludde-

Inlägg av ludde- »

robin_dif skrev:http://hockeysverige.se/news_show_rober ... d=10108678

Fan hoppas inget annat NHL vill ha honom!DÅ vill jag se ett hel hjärtat försök att plocka hem honom
Får han inget kontrakt av någon NHL klubb nu så vetefan om han kommer får det något mer än på ett tag, plockar man hem Mini-Magic kan han nog bli kvar här ett tag.
Alltid oavsett - förevigt Djurgården.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

robin_dif skrev:http://hockeysverige.se/news_show_rober ... d=10108678

Ingen center men det känns väldigt, väldigt intressant...
Expert.
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

SirDIFalot skrev:Ingen center men det känns väldigt, väldigt intressant...
Instämmer med dig.
Jag kan nog vara beredd att spela Krüger som center för att få in Robert i laget... Han kan spela riktigt bra om allt stämmer, och en sådan värvning hade varit rena rama drömmen.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

sthlm_dif skrev:
Instämmer med dig.
Jag kan nog vara beredd att spela Krüger som center för att få in Robert i laget... Han kan spela riktigt bra om allt stämmer, och en sådan värvning hade varit rena rama drömmen.
Hur ska han finansieras då? Med vår spelarbudget är han väl knappast tänkbar...

Snälla den 15e juni, kan du inte vara över snart? Jag står inte ut!:roll:
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

Snazzi skrev:
sthlm_dif skrev:
Instämmer med dig.
Hur ska han finansieras då? Med vår spelarbudget är han väl knappast tänkbar...

Snälla den 15e juni, kan du inte vara över snart? Jag står inte ut!:roll:
2014-04-07, vad hände?
DIFVästertorp

Inlägg av DIFVästertorp »

Från Maries hockeyblogg:"Det ryktas att DIF-forwarden Marcus Krüger är på väg över pölen. Jag har inte fått tag på honom än och nu blir det fotbollsVM på dn.se hela eftermiddagen så jag ska testa senare i kväll och se om jag får tag på honom då."
Självklart kommer han oxå försvinna för varenda lilla rykte om att någon har varit på väg har visat sig bli sanning. Bye bye Kruger. Sen förvinner väl Nilsson oxå av bara farten. För första gången denna silly season känner jag oro
Djurgårdens IF
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Jag börjar bli extremt orolig för Mackan nu...
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Låst