Namnlista: Fredrik Bremberg ska tillbaks till Djurgården!
- Daniel942
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Namnlista: Fredrik Bremberg ska tillbaks till Djurgården!
Måste gå in lite i topic också för att posta här, så:
LINKAN <3
LINKAN <3
DIF!
Okej nu grabbar och spädbarn(alskar_DIF), ärligt talat:
För mig var Linkan ett orosmoment när Gnaget var med i leken. När dem inte är det så är det skitsamma vart han går. Nu kommer jag att komma ihåg Linkan som den hjälte och legend som han förtjänar att vara. Jag kommer att komma ihåg allt fantastiskt han gjorde för oss, alla mål och assister som hjälpte oss, hur han räddade oss från Kvalserien.
Han kommer inte att få avsluta sin karriär i Djurgården, och hur konstigt det än låter så kanske det finns något som är bra med det? Tänk om Linkan kommer tillbaka och inte är den spelare som han än gång var. Han kanske kommer tillbaka och bara lunkar runt på isen och inte producerar så mycket.
Ni som säger att styrelsen ska avgå... för mig är det obegripligt att säga något sånt. Har inte styrelsen i DIF, Hardy Nilsson och spelarna i DIF Hockey överraskat oss förut? Är det inte bättre att lita på den tränaren och styrelsen som förra året var en del till att vi tog oss till SM-final och var så sjukt nära att vinna?
Denna styrelse har bättre koll på Linkan än någon av oss, antar jag. Styrelsen och Hardy, om några, vet vad vi behöver och dem vet om Linkan skulle passa i det lag som kommer representera det vackraste klubbar av dem alla nästa år.
Jag litar på Djurgården Hockey och jag vet att dem kommer göra det rätta. Att vissa av er säger att dem ska avgå är helt otroligt. För att vi inte värvar en spelare som kanske inte har de kvalitér som vi letar efter?
Bara några funderingar som kan vara värda att tänka på innan man trycker på "skicka" när man skrivit att styrelsen ska avgå.
Nu kan Linkan hyllas på Hovet, för han är kanske den största spelaren som någonsin spelat i Djurgården Hockey. I alla fall en av dem bästa när han senast spelade här.
Finns bara en Fredrik Bremberg...
För mig var Linkan ett orosmoment när Gnaget var med i leken. När dem inte är det så är det skitsamma vart han går. Nu kommer jag att komma ihåg Linkan som den hjälte och legend som han förtjänar att vara. Jag kommer att komma ihåg allt fantastiskt han gjorde för oss, alla mål och assister som hjälpte oss, hur han räddade oss från Kvalserien.
Han kommer inte att få avsluta sin karriär i Djurgården, och hur konstigt det än låter så kanske det finns något som är bra med det? Tänk om Linkan kommer tillbaka och inte är den spelare som han än gång var. Han kanske kommer tillbaka och bara lunkar runt på isen och inte producerar så mycket.
Ni som säger att styrelsen ska avgå... för mig är det obegripligt att säga något sånt. Har inte styrelsen i DIF, Hardy Nilsson och spelarna i DIF Hockey överraskat oss förut? Är det inte bättre att lita på den tränaren och styrelsen som förra året var en del till att vi tog oss till SM-final och var så sjukt nära att vinna?
Denna styrelse har bättre koll på Linkan än någon av oss, antar jag. Styrelsen och Hardy, om några, vet vad vi behöver och dem vet om Linkan skulle passa i det lag som kommer representera det vackraste klubbar av dem alla nästa år.
Jag litar på Djurgården Hockey och jag vet att dem kommer göra det rätta. Att vissa av er säger att dem ska avgå är helt otroligt. För att vi inte värvar en spelare som kanske inte har de kvalitér som vi letar efter?
Bara några funderingar som kan vara värda att tänka på innan man trycker på "skicka" när man skrivit att styrelsen ska avgå.
Nu kan Linkan hyllas på Hovet, för han är kanske den största spelaren som någonsin spelat i Djurgården Hockey. I alla fall en av dem bästa när han senast spelade här.
Finns bara en Fredrik Bremberg...
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
-
Detta är en kluvad situation, dom delade åsikterna och vissa åsikter om just Linkan gör mig riktigt förbannad. Känns som vissa har glömt bort vilken hjälte han egentligen är. Jag håller med om att Djurgårdens arbete bör vara ostört, men inte till vilket pris som helst.
Elitserien: 701 194 351 545
Hallå? Vi snackar inte om någon Ronnie Pettersson här, vi snackar om Djurgårdens poängkung, Elitseriens poängkung, en spelare med handleder och passningar som vi alla är vet är bortom all förmåga vi sett!
Dessutom får vi Elitseriens bästa Powerplay spelare, tänk då vårt PP med Linkan i spetsen.
Frågan är om vi då missar öppet mål med Linkans passningar eller om vi lägger den i ribban i ett finalspel...?
Det finns bara EN Fredrik Bremberg, och dessutom har han Djurgårdshjärta och det bör vi vara rädda om, jag vill inte minnas den största Djurgårds profilen(I mitt tycke) lira i något annat lag och sen lägga av. Och säga när hans karriär är slut "Jag ville avsluta min Karriär i Djurgården"
Skrämmande tanke... JA TACK TILL FREDRIK BREMBERG
Elitserien: 701 194 351 545
Hallå? Vi snackar inte om någon Ronnie Pettersson här, vi snackar om Djurgårdens poängkung, Elitseriens poängkung, en spelare med handleder och passningar som vi alla är vet är bortom all förmåga vi sett!
Dessutom får vi Elitseriens bästa Powerplay spelare, tänk då vårt PP med Linkan i spetsen.
Frågan är om vi då missar öppet mål med Linkans passningar eller om vi lägger den i ribban i ett finalspel...?
Det finns bara EN Fredrik Bremberg, och dessutom har han Djurgårdshjärta och det bör vi vara rädda om, jag vill inte minnas den största Djurgårds profilen(I mitt tycke) lira i något annat lag och sen lägga av. Och säga när hans karriär är slut "Jag ville avsluta min Karriär i Djurgården"
Skrämmande tanke... JA TACK TILL FREDRIK BREMBERG
Bremberg klar för Hiv71...
- Snazzi
- Tipsmästare 2009/10
http://www.hv71.se/Nyheter/Fredrik-Brem ... -for-HV71/DIFDIF skrev:Bremberg klar för Hiv71...
"Kontraktet gäller i två år."
Lycka till.........fan.
Finns bara en Fredrik Bremberg
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Troligtvis avslutar han karrären där, Synd.Snazzi skrev:http://www.hv71.se/Nyheter/Fredrik-Brem ... -for-HV71/DIFDIF skrev:Bremberg klar för Hiv71...
"Kontraktet gäller i två år."
Lycka till.........fan.
Finns bara en Fredrik Bremberg
- Jim Morrison
Oj oj, jag mår verkligen illa. Detta är det absolut värsta som kunde hända. Kunde han inte gått till SSK så dom hade fått en liknande situation som oss för någon säsong sedan? Nu kommer vi antagligen möta HIV i slutspelet och det kommer bara vara ännu värre.
Fy fan
Fy fan

Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Fyyy faaan äckel hv som fan hart blivit större hatlag än AIK nästan på, snacka om hatmatcher mot dem nästa säsong, inte nog met att dom river sönder en dif flagga och eldar upp den och sen ställer sig och hoppar på den, nu tar dom bremberg också FY FAN rent ut sagt!!!
- Doyle
HV, urk. Kommer att hata synen då Davidsson, Thörnberg o Bremberg kommer att ha lekstuga i elitserien i höst. En stor jävla suck längs E4 till bibelbönderna. Lycka till Linkan du kommer att få en grym säsong (:o(:::::.....
Senast redigerad av Doyle den 2010-06-14 15:57:36, redigerad totalt 1 gånger.
- Lee Harvey Oswald
Ett förståeligt val av Linkan, klart han vill vara med & slåss om guldet.
Skulle han välja ett bottenlag (ssk) bara för att DIF inte ville ha honom?
Skulle han välja ett bottenlag (ssk) bara för att DIF inte ville ha honom?
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Visste ju att det här skulle hända. Men det känns mycket värre än vad man hade trott...
Det var nog det mest verklighetsfrånvända jag har läst på det här forumet.alskar_dif skrev:Linkan är ju jävligt överskattad. Har han någonsin delat ut en tackling?
Att se Linkan i HV kommer svida enormt. Men jag vill absolut inte höra från någon att Linkan är någon svikare eller dylikt. DIF valde tyvärr bort honom denna gången. Något som framtiden får utvisa hurvida det var rätt eller fel.Patrik_N skrev:Det var nog det mest verklighetsfrånvända jag har läst på det här forumet.alskar_dif skrev:Linkan är ju jävligt överskattad. Har han någonsin delat ut en tackling?
OT. Nu kan du nog förvänta dig ett hot via PM från "alskar_dif". Han gillar inte när man håller för "hög profil" på ett forum. Då tar han det som att du vill utmana honom i en fight man mot man.
Hur tror du Djurgårdsfansen tar emot det här beskedet?
– Det vet jag faktiskt inte. Nu är det HV som gäller. Men råttorna har varit borta sedan länge. Jag ville inte gå dit av respekt mot DIF-fansen.
– Det vet jag faktiskt inte. Nu är det HV som gäller. Men råttorna har varit borta sedan länge. Jag ville inte gå dit av respekt mot DIF-fansen.