kaminor skrev:
Precis, varför i hela helvetet skulle vi signa Kempe om vi inte ens signar Linkan.
Med tanke på att det inte är säkert att varken Nilson eller Krüger spelare här nästa år, så är det inte konstigt att dom visar intresse för andra spelare.
Nä, men då hade det absolut varit mer rimligt att visa intresse för Linkan.
Men släpp det där nu. Det är ju uppenbart att varken tränare eller sportchef vill ha Linkan i laget.
Det kan man absolut tycka illa om, men sluta mal på om att vi borde värva honom. Alla har hört det 100 ggr nu.
Skitsamma, nu drar jag på semester och hoppas att Mackan har skrivit på när jag kommer hem och att Krüger stannat. Det vore de två bästa beskeden man kan få, överlägset!
Jag tänker inte släppa det eftersom jag tycker det är fel. Men jag kan acceptera det så länge man inte tittar på nån annan forward istället. Att signa t.ex. Kempe istället för att ens försöka med Linkan vore helt befängt jävla oacceptabelt stört.
Efter att ha tittat på stanley cup-finalen m.m. så är min drömvärvning en spelare av Scott Hartnel-typen. Frenetiskt kämpande, o-öm, stenhårt checkande och kan även göra mål ibland.
Scotts "spelartyp" är så sjukt viktiga för sina respektive lag. Jag vet inte vem som ligger närmast av dem som har nämnts här i tråden, mitt val hamnar nog på Daneil Widing.
Kall-El skrev:Jag vänder mig inte emot den norska centern för att han är just norrman utan av andra orsaker:
1. Hans ålder. Tvivlar starkt på att det finns mycket utvecklingspotential i killen.
2. Det faktum att han bara spelat i norska ligan. Han har inte utsatts för en direkt tuff liga och det är inte heller något plus med tanke på killens ålder.
Det hade alltså varit en helt annan sak om killen varit skall vi säga runt 20 år eller om han hade spelat i finska ligan förut eller elitserien eller liknande. Får tyvärr bara Eric Ryman vibbar av denna snubbe tyvärr.
Dansken som vi plockade in har ju i alla fall åldern på sin sida och stora möjligheter att utvecklas.
Jag hade nog hellre plockat hem Mårten Ask ( asp ? ) till laget. Om jag inte kommer ihåg fel var han en hårt arbetande forward / Center som rimligtvis borde fungera bra in i Hardys lagbygge.
Vad är det som säger att Fredriksen INTE är bra?? sportgruppen har säkerligen scoutat honom under en längre tid och gillat vad dom sett annars skulle han väl inte vara aktuell,tycker det är så himla tråkigt att bara kapa honom vid fotknölarna när ni inte ens har sett honom spela eller vet vad han går för!! det kanske blir jättebra och då vet man hur det kommer att låta........var väl samma när det gäller en viss herr Wesslau som inte många trodde på,och där vet vi ju hur det gick eller hur så snälla vänta med att kapa spelare innan ni vet varför TACK!!
alskar_dif skrev:Mario Kempe? Samma spelartyp som Falk. Behöver vi ännu en Falk? Nej nej nej.
alskar_dif skrev:Nej, nu lämnar jag detta forum.
Tack och hej.
Det var då inte länge som du var borta...
Du får gärna ta ännu ett uppehåll, men gör gärna det kommande uppehållet 10x längre, för att ingen vill läsa dina negativa inlägg som helt saknar fakta och en baktanke. Du vill bara jävlas med oss andra, och troligtvis så är du inte ens en Djurgårdare...
alskar_dif skrev:Mario Kempe? Samma spelartyp som Falk. Behöver vi ännu en Falk? Nej nej nej.
Samma som Falk?! Falk är en defensivt jobbande center. Kempe är en checkande och hyfsat målfarlig ytterforward och dessutom ganska snabb. Mario är 21 år och har utvecklingspotential.
Snälla nämn EN likhet med Falk? Förutom att båda om möjligt är vänsterskyttar...
Har absolut inget emot Mario Kempe. Killen är ung och folk tror han har gjort sin bästa elitseriesäsong? Han har riktigt stor utvecklingspotential och hans spelstil passar ju perfekt in. Om han är billig så, varför inte?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Jim Morrison skrev:Har absolut inget emot Mario Kempe. Killen är ung och folk tror han har gjort sin bästa elitseriesäsong? Han har riktigt stor utvecklingspotential och hans spelstil passar ju perfekt in. Om han är billig så, varför inte?
Det stora problemet är ju att han inte är center, vilket vi är i desperat behov av. Han känns mer som en lösning ifall Mackan eller Krüger drar.
Jim Morrison skrev:Har absolut inget emot Mario Kempe. Killen är ung och folk tror han har gjort sin bästa elitseriesäsong? Han har riktigt stor utvecklingspotential och hans spelstil passar ju perfekt in. Om han är billig så, varför inte?
Det stora problemet är ju att han inte är center, vilket vi är i desperat behov av. Han känns mer som en lösning ifall Mackan eller Krüger drar.
Tja, jo. Om vi snackar spelare från Rögle så hade jag ju hellre haft Eric Beaudoin. Center och allt...
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Kempe har ju tillskillnad från norrbaggen faktiskt utvecklingspotential och har prövat på spel i elitserien förut.
Som Spelare hade han säkerligen passat bra in i Hardys hockeytänk, men är det verkligen mer forwards vi behöver?
Om det nu inte är så att Hardy redan bestämt att Otto, Krüger och Falk blir våra tre centrar. ( Och sedan som räknar man med att Josefsson hittar hem i höst också. )
Om detta är tänket ja då kan Kempe vara intressant som en billigare ersättare åt Danilesson typ.
Spelare av kempes typ är jävligt sköna att ha i en trupp, men som sagt även jag hade varit gladare om det presnterade centrar av klass samt a mackan Nilsson kritar på nytt kontrakt...
Jag vette fan vart jag skulle trycka in Kempe. Visserligen en av mina favorit Icke-DIF spelare i ES förra året..
Jimmie - Otto - Mackan
Ekman - Kruger - Kempe
Tjärna - Falken - Tim
Cehlin - Norman - Brodin
Njaaa. Tar hellre in en center, ut med Kruger på kanten.
Tycker egentligen inte att Jimmie, Otto och Mackan kedjan behöver vara intakt heller.
Skulle kunna tänka mig typ
Kruger - Otto - Mackan
Ekman - Ny - Kempe
Jimmie - Falken - Cehlin
Brodin - Norman - Tim
Jaja.
1. Mackan
2. Center.
Vill man sedan stärka upp ytterliggare kan man väl kolla på typ Kempe. Rimmar illa med våran juniorsatsning dock.
Mycket rykten just nu. Tror faktiskt att det mesta är just rykten också.