Mäklaren skrev:Vart är vi på väg? Anders Fredriksen... kom igen. Jag hade förväntat mig att vi värvade spetsspelare under denna silly season.
Anders Fredriksen ? Vi har redan värvat vad jag förmodar en halvdan dansk, ingen jävla ''som jag tro han kommer bli om han kommer'' halvdan norrman också..Tycker det känns lite typiskt dif värvning om de skulle ske..Då ser jag hellre att man värvar en spelare från typ ahl,som har lite attityd,det skadar aldrig ! Varför inte Ben Walter från Lowell Devils...
Tycker vi över lag verkar leva i det förgågna när det gäller spelare från våra grannländer norge och danmark. Det är bara att kolla på hur deras landslag har härjat så dom är inga riktiga blåbärsnationer inom ishockeyn längre. Visst Vi slår dom på landslagsnivå i 99 matcher av 100 men men dom är "up and commings"
var nog ingen som trodde riktigt på Espen när han kom till oss sässen 94/95...och hans härjningar stavas SUCCÈ
Ge grabbarna en chans. Visst kan man missa en scouting men över lag tycker jag järla och gubbsen scoutar bra
m0ng00se skrev:Tycker vi över lag verkar leva i det förgågna när det gäller spelare från våra grannländer norge och danmark. Det är bara att kolla på hur deras landslag har härjat så dom är inga riktiga blåbärsnationer inom ishockeyn längre. Visst Vi slår dom på landslagsnivå i 99 matcher av 100 men men dom är "up and commings"
var nog ingen som trodde riktigt på Espen när han kom till oss sässen 94/95...och hans härjningar stavas SUCCÈ
Ge grabbarna en chans. Visst kan man missa en scouting men över lag tycker jag järla och gubbsen scoutar bra
När det gäller Espen var det så att alla elitserieklubbar stod i kö. Han ansågs som Norges största stjärna som någonsin kommit fram och en kille för NHL. På den tiden var vi laget "alla" spelare ville till och ekonomiskt låg vi i täten (spelarbudget) och lyckades vinna dragkampen om honom.
Espen var unik och det var ingen hemlighet innan han kom. Enda problemet var att han ansågs liten och klen och att han därför skulle få vissa svårigheter mot "tuffa" elitseriebackar" första året innan han byggt på sig mer muskler.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
m0ng00se skrev:Tycker vi över lag verkar leva i det förgågna när det gäller spelare från våra grannländer norge och danmark. Det är bara att kolla på hur deras landslag har härjat så dom är inga riktiga blåbärsnationer inom ishockeyn längre. Visst Vi slår dom på landslagsnivå i 99 matcher av 100 men men dom är "up and commings"
När det gäller Espen var det så att alla elitserieklubbar stod i kö. Han ansågs som Norges största stjärna som någonsin kommit fram och en kille för NHL. På den tiden var vi laget "alla" spelare ville till och ekonomiskt låg vi i täten (spelarbudget) och lyckades vinna dragkampen om honom.
Espen var unik och det var ingen hemlighet innan han kom. Enda problemet var att han ansågs liten och klen och att han därför skulle få vissa svårigheter mot "tuffa" elitseriebackar" första året innan han byggt på sig mer muskler.
jo att han var en stjärna och elitserieklubbarna och deras scouter trodde på honom var/är ju glasklart
men jag menar VI amatörer/supportrar trodde inte rikitgt på honom..."norrbaggen som var bra i norges liga i nån obskyr klubb vid namn våleränga (eller vad den heter)....OCH liten är karln åxå...visst...han är stjärna i norge men vad säger det".....nånting åt det håller gick säkert jargongen det kan jag nästan slå vad min lön på;)
jag menar bara att det finns exempel på spelare/L I R A R E från norge/danmark som klarat sig exceptionellt bra i ES...senaste exemplet är väl zucarell-aasen
Jag gillade både norsken och dansken i VM och sportgruppen har nog rätt bra koll. Så jag väntar nog med att såga dem.
Angående Espen/Zuccarello.. visst de är extrema talanger. Men det finns faktiskt exempel på äldre spelare som kommit in från både Norge och Danmark och gjort bra ifrån sig.
jo att han var en stjärna och elitserieklubbarna och deras scouter trodde på honom var/är ju glasklart
men jag menar VI amatörer/supportrar trodde inte rikitgt på honom..."norrbaggen som var bra i norges liga i nån obskyr klubb vid namn våleränga (eller vad den heter)....OCH liten är karln åxå...visst...han är stjärna i norge men vad säger det".....nånting åt det håller gick säkert jargongen det kan jag nästan slå vad min lön på;)
jag menar bara att det finns exempel på spelare/L I R A R E från norge/danmark som klarat sig exceptionellt bra i ES...senaste exemplet är väl zucarell-aasen
Möjligt att det var så. Jag var då överlycklig när vi vann dragkampen om Espen. Men visst brukar man generellt vara lite skeptisk till danska norska spelare, helt klart.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Alltså om killen/killarna är bra eller ej tror jag ingen HÄR INNE har någon större koll på riktigt. kanske någon med definitivt inte alla.. inte jag heller för den delen... vi kan liksom bara spekulera i toma intet och titta på eliteprospects.com såsom ryska ligans värvningschefer tydl gör...
säg såhär. vem visste vilka bröderna Tjärnqvist var innan de kom till OSS ?
vem visste vem jimmie ölvestad var innan han kom till OSS ?
som Sveriges vackraste förening är det VI som skapar diamanter av kolbitarna när de anländer till oss.
flipp lr flopp får tiden utvisa...
nu räknar vi ner dagarna på kammen inför första nedsläpp.
ta hand om er därute så ses vi på aktiv sitt i höst
kaminor skrev:
Precis, varför i hela helvetet skulle vi signa Kempe om vi inte ens signar Linkan.
Med tanke på att det inte är säkert att varken Nilson eller Krüger spelare här nästa år, så är det inte konstigt att dom visar intresse för andra spelare.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Jag vänder mig inte emot den norska centern för att han är just norrman utan av andra orsaker:
1. Hans ålder. Tvivlar starkt på att det finns mycket utvecklingspotential i killen.
2. Det faktum att han bara spelat i norska ligan. Han har inte utsatts för en direkt tuff liga och det är inte heller något plus med tanke på killens ålder.
Det hade alltså varit en helt annan sak om killen varit skall vi säga runt 20 år eller om han hade spelat i finska ligan förut eller elitserien eller liknande. Får tyvärr bara Eric Ryman vibbar av denna snubbe tyvärr.
Dansken som vi plockade in har ju i alla fall åldern på sin sida och stora möjligheter att utvecklas.
Jag hade nog hellre plockat hem Mårten Ask ( asp ? ) till laget. Om jag inte kommer ihåg fel var han en hårt arbetande forward / Center som rimligtvis borde fungera bra in i Hardys lagbygge.
kaminor skrev:
Precis, varför i hela helvetet skulle vi signa Kempe om vi inte ens signar Linkan.
Med tanke på att det inte är säkert att varken Nilson eller Krüger spelare här nästa år, så är det inte konstigt att dom visar intresse för andra spelare.
Sant, men man borde inte ersätta klassspelare som Nilson och Krüger med en kille från rögle som gjorde 18 poäng på 51 matcher. Visserligen är han en stor talang, men han är inte ens stockholmare. Satsa hellre på norman/strömber och co istället för att värva honom.
kaminor skrev:
Nä, men då hade det absolut varit mer rimligt att visa intresse för Linkan.