Namnlista: Fredrik Bremberg ska tillbaks till Djurgården!

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Namnlista: Fredrik Bremberg ska tillbaks till Djurgården!

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Bresse skrev:Detta får mig att må riktigt dåligt! En sann Djurgårdare som räddat oss under många år får inte ens ett kontraktsförslag. Kan lova att det kommer minst 50 poäng från hans klubba i vilken förening han än väljer. Vem kan tacka nej till det? Måste ligga något annat bakom detta!
Håller med dig om att det är illa att vi inte ens försöker.

Vi får trösta oss med att Linkan bara varit riktigt bra i våra fina färger.
Han är en humörspelare som spelar som bäst där han trivs. Finns visserligen en viss risk med att han kommer att gilla att spela i ett anfallsinriktat lag med "hyffsade" medspelare.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Caveman
Säsongskort: Ja

Inlägg av Caveman »

Jordan skrev:Muppar till styrelse... VÄRVA LINKAN ELLER AVGÅ!
Menar du att Hardy är en mupp?

Hardy vet hur man sätter i hop ett LAG, vi gick till final i år där vi pressade HV. Det är obegripligt hur man kan gnälla och kräva någons avgång. Det är viktigare att få te.x Mackan Nilsons underskrift, så kamma till dig och kom in i matchen.

Hardy är nr 1.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Caveman skrev:

Hardy vet hur man sätter i hop ett LAG, vi gick till final i år där vi pressade HV. Det är obegripligt hur man kan gnälla och kräva någons avgång. Det är viktigare att få te.x Mackan Nilsons underskrift, så kamma till dig och kom in i matchen.

Hardy är nr 1.
Bang on Target Pal!

Det är ju detta som de flesta verkar glömma bort här.
För Hardy är Linkan inte prio 1. & det får vi acceptera tror jag.

Men visst hade det varit mumma för DIF:s något stereotypa PP.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Lee Harvey Oswald skrev:
Caveman skrev:

Hardy är nr 1.
Bang on Target Pal!

Det är ju detta som de flesta verkar glömma bort här.
För Hardy är Linkan inte prio 1. & det får vi acceptera tror jag.

Men visst hade det varit mumma för DIF:s något stereotypa PP.

Just det kan jag hålla med om, Linkan är briljant i den spelformen, men nu så har Hardy andra planer och då tycker jag att man ska respektera dessa, då Hardy verkar veta vad han håller på med. In Hardy we trust!
Användarvisningsbild
Christopher J

Inlägg av Christopher J »

Tycker nästan att det är ett hån mot oss supportrar att man vill ha en medioker spelare från norska ligan som gjorde några bra matcher i VM och en spelare som åkte ur Elitserien med Rögle istället för att värva en Djurgårdslegend som vill spela för oss.

Värva Bremberg nu DIF!
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

Christopher J skrev:Tycker nästan att det är ett hån mot oss supportrar att man vill ha en medioker spelare från norska ligan som gjorde några bra matcher i VM och en spelare som åkte ur Elitserien med Rögle istället för att värva en Djurgårdslegend som vill spela för oss.

Värva Bremberg nu DIF!
Själv tycker jag det är ett hån mot ledningen att ha så lite förtroende för dem efter att ha tagit SM-silver säsongen innan.
En värvning ska göras av ledningen, inte av supportrarna.
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
kaminor

Inlägg av kaminor »

Jag vidhåller att det här kan vara ett helt horribelt misstag från DIF-ledningens sida. Linkan vill spela för DIF och jag kan inte tänka mig att det skulle vara ekonomiskt omöjligt att lösa. Den skitstorm som ledningen kommer att få möta om Linkan presterar i en annan elitserieklubb kommer inte vara rolig att möta. Han skulle vara dominant i SSK. I HiV kommer han bidra nåt ohyggligt och kanske vara anledningen till att de försvarar sitt SM-guld i en final mot Färjestad. Jag förstår inte och kommer aldrig att förstå hur DIF-ledningen har agerat i denna fråga. För mig är det inkompetent och tragiskt. Att föredra den norska centern framför Linkan är för mig helt obegripligt.
Stadion

Inlägg av Stadion »

kaminor skrev:Jag vidhåller att det här kan vara ett helt horribelt misstag från DIF-ledningens sida. Linkan vill spela för DIF och jag kan inte tänka mig att det skulle vara ekonomiskt omöjligt att lösa. Den skitstorm som ledningen kommer att få möta om Linkan presterar i en annan elitserieklubb kommer inte vara rolig att möta. Han skulle vara dominant i SSK. I HiV kommer han bidra nåt ohyggligt och kanske vara anledningen till att de försvarar sitt SM-guld i en final mot Färjestad. Jag förstår inte och kommer aldrig att förstå hur DIF-ledningen har agerat i denna fråga. För mig är det inkompetent och tragiskt. Att föredra den norska centern framför Linkan är för mig helt obegripligt.
Att inte lita på vad Hardy i spetsen sysslar med är för mig obegripligt, det känns som att de har lite mera kunskaper än vad någon annan har här på forumet.

Så du säger alltså mer eller mindre att bl.a. Hardy är inkompetent, mycket har man läst i sina dar men det där tar nog priset.
Användarvisningsbild
Stocky

Inlägg av Stocky »

Självklart ska vi idiot förklara den mannen som tagigt oss till 2 guld och ett silver på tre försök. Snälla ge er nu för fan.
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

kaminor skrev:Jag vidhåller att det här kan vara ett helt horribelt misstag från DIF-ledningens sida. Linkan vill spela för DIF och jag kan inte tänka mig att det skulle vara ekonomiskt omöjligt att lösa. Den skitstorm som ledningen kommer att få möta om Linkan presterar i en annan elitserieklubb kommer inte vara rolig att möta. Han skulle vara dominant i SSK. I HiV kommer han bidra nåt ohyggligt och kanske vara anledningen till att de försvarar sitt SM-guld i en final mot Färjestad. Jag förstår inte och kommer aldrig att förstå hur DIF-ledningen har agerat i denna fråga. För mig är det inkompetent och tragiskt. Att föredra den norska centern framför Linkan är för mig helt obegripligt.
Vad är det ni inte begriper, HARDY vill inte ha Linkan i sitt lagbygge, så enkelt är det. Att kalla Hardy för inkompetent ÄR inkompetent och okunnigt. Hardy tog laget till SM-Final redan detta år, så han vet nog fan vad han gör. Sluta gnäll för fan!
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

Börjar också tröttna på detta tjat om Linkan, han är en grym spelare och har gjort kolossalt mycket för DIF - och just för den sakens skull kommer han att bli grymt saknad. MEN man måste också inse hur den stora planen ser ut. Att tvivla på Hardy efter allt han gjort i DIF förstår jag inte.
2014-04-07, vad hände?
Christer

Inlägg av Christer »

Måste bara lägga ett inlägg i denna Linkan soppa.

Jag är för Linkan men förstår om det finns anledning till att välja bort honom.
Det enda jag undrar, det är om folk VET att Hardy INTE vill ha honom?
För jag har läst att Hardy jobbade för att han skulle vara KVAR sist.

Hur det än blir så som många redan sagt, så VET Hardy och resten vad dom håller på med.
Som sagt, tre försök med resultatet 2 (två!!) GULD och 1 (ett!!) silver under Hardys ledning säger väl en del.

Bara lite funderingar. Längtar som fan tills det sätter igång igen.

Tack för mig.
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

kaminor skrev:Att föredra den norska centern framför Linkan är för mig helt obegripligt.
Att hellre värva Linkan, när det är en center vi behöver, det är vad jag kallar inkompetens.
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
alskar_dif
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av alskar_dif »

Linkan är ju jävligt överskattad. Har han någonsin delat ut en tackling?
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

alskar_dif skrev:Linkan är ju jävligt överskattad. Har han någonsin delat ut en tackling?
........ Den där jävla Wayne Gretzky då! Åkte bara runt och gjorde massa assist och mål, inte en enda tackling!

Linkans poängrekord i ES säger ingenting eller?
Expert.
Låst