Per Eklund

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Johaan
Kontakt:

Per Eklund

Inlägg av Johaan »

Varför fick inte Per Eklund förnyat kontrakt? :cry:
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Dörför att han inte presterade i parite med vad han kostade.
pekka21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av pekka21 »

Precis som Kall-El han var inte tillräckligt bra helt enkelt, visst gjorde han en del mål man han var inte så jämn om man säger så.
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Framförallt tycker inte jag att han hade den farten och fläkten på skridskrona som han hade för några år sedan. Målen han gjorde kan ingen ta ifrån honom, men det var inte den Eklund jag är van att se som jag såg förra säsongen.
MLo

Per Eklund

Inlägg av MLo »

Vad ska man säga,
DIF har blivit av med/ej gett nytt kontrakt till 3 av 4 i interna poängligans topp.
Eklund producerar i princip sina poäng under de få månader (2,5) som han spelade med Thore och Linkan. Hade de spelat under hela säsongen skulle poängskörden varit betydligt större.
Att göra över 10 mål på dagens målvakter under en elitserie är mer än godkänt. Att göra 17 mål är riktigt bra. Man kan säga vad man vill om att Eklund inte varit som på gamla dar men han gör sina 25 poäng och antagligen en bra bit över 30 med rätt gubbar runt sig. Hur många poäng hade Rudslätt/Thore gjort med spelgeniet Nordfeldt runt sig...

Om någon tror att nyförvärv som Fimpen Eklund, Morten Ask mm skall kunna ersätta Eklund, Rudslätt, Thore så är det en önskedröm.
Är det något DIF har haft problem med (förutom backspelet) sedan senast SM-guldet så är det målskyttet. Därför känns det klockrent när man byter ut spelare som producerar :(

Man funderar hur tankegångarna går när spelare som inte är eller aldrig har varit elitseriemässiga får kontrakt. Mycket märkligt.
Jämför med topplagen som plockar toppspelare efter toppspelare. Blir svårt att matcha det med spelare som knappt kan åka skridskor.
Men eftersom coachernas hockeytänk de senaste åren enbart handlar om att jobba hårdare och åka mer skridskor (även fast man snubblar fram) än motståndarna så kanske det är dax att byta ut resten av finlirarna också.
Det finns ju riktiga hockeyexperter i klubben, det hör man ju inte minst när man ser hockey-VM på TV 3, som säkert kan hitta fler skridskofantomer som jagar motståndarna från hörn till hörn :D
Pepp91

Inlägg av Pepp91 »

Var det inte så att Linköping inte ville ha kvar Eklund och därför gav man honom till Djurgården? Djurgården betalade halva lönen och Linköping betalade andra halvan. Och nu när hans kontrakt har gått ut med Linköping så har nog inte Djurgården råd att betala hela lönen själva, för man har nog fortfarande penga-brist.
Skriv svar