Silly season

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
drimp29

....

Inlägg av drimp29 »

satt bakom liwing och ribben p ett cafe 3dagar sedan. dom pratade om vilken back som har minst chans att spela nu nar fernholm kanske kommer hem...don t vet du nagot?
Användarvisningsbild
Ritterwand

Inlägg av Ritterwand »

Thoresen har skrivit på för Edmonton Oilers.

http://www.edmontonoilers.com/news/inde ... type=press
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Där rök en av våra få målskyttar....

Då var vi 48 elitmål fattigare! :(
Användarvisningsbild
Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Tack för allt Patrick !

Inlägg av Frasse »

Patrick blir oerhört svår att ersätta.
Samtidigt får man ha full förståelse för att han nappar på det erbjudande han nu har fått.

Kan dock vara så att en ersättare finns att finna där man minst anar det...
Senast redigerad av Frasse den 2006-06-01 08:06:47, redigerad totalt 1 gånger.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Användarvisningsbild
Ritterwand

Re: Tack för allt Patrick !

Inlägg av Ritterwand »

Frasse skrev:Patrick blir oerhört svår att ersätta.
Jepp, förmodligen är det näst intill omöjligt att hitta en lika bra eller bättre spelare och måste betala marknadspris (eller mer) för honom.
Frasse skrev: Kan dock vara så att en ersättare finns att finna där man minst annar det...
Jo, och Fimpen Eklund gör sin bästa säsong och Ölvestad har lärt sig skjuta under sommaren!

Skulle inte förvåna om Lassila, Umicevic och Danielsson sticker innan den 15:e också. Det skulle verkligen vara grädden på moset.
Användarvisningsbild
Dr Avalanche
Medlem: Ja, vanlig medlem
Kontakt:

Inlägg av Dr Avalanche »

Frasse skrev:Kan dock vara så att en ersättare finns att finna där man minst anar det...
Hm, låter som om Frasse vet lite mer än vad han vill avslöja just nu. Och det brukar båda gott...
Therocket1

Inlägg av Therocket1 »

En ersättare för Thoresen är ju Jiri Bicek som fortfarande inte har något kontrakt med något lag ännu...
Användarvisningsbild
Boråsaren

Inlägg av Boråsaren »

Blåsta på Nicklas Danielsson?
www.sportbladet.se skrev:Djurgården riskerar faktiskt att tappa ytterligare en spelare till NHL – utan att han ens har spelat för Djurgården.
Nicklas Danielsson, 21, uppvaktas av Vancouver. Danielsson, i fjol poängmaskin i Almtuna (35 poäng på 38 matcher), har ett kontraksförslag liggandes.
– Det stämmer att Nicklas fått ett erbjudande från Vancouver, säger pappa Patrik Danielsson till Uppsala Nya Tidning.
Hela artikeln finns att läsa på: http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 53,00.html
Användarvisningsbild
Sir Martin

Inlägg av Sir Martin »

Brynäs har det också tufft med NHL. Daniel Widing har redan kritat på för Nashville, "Honken" lär sticka, Jonas Almtorp sägs vara nära Edmonton, Johannes Salmonsson är Pittsburgh intresserade av och Nicklas Bäckström vet man inte hur det blir med (han borde stanna i Sverige).
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

Några ledtrådar kring den andra back jag hörde viskas om:

- Är tyngre än lång.
- Innehavare av både VM och OS guld.
- 6 sässonger i NHL.
- 32 poäng 2005/2006.
- +9 2005/2006.
- Finns ett tvåfärgat skäl till att han inte skulle passa i DIF.
- Finns ett familjeförhållande som skulle tala mer för en annan ES klubb.
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Andy// Okej, tror knappast på Hävelid. Vänder han hem lär det blir Linköping. Hans bror är väl verksamt där och de har betydligt mer pengar.
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

jensa öhling skrev:Andy// Okej, tror knappast på Hävelid. Vänder han hem lär det blir Linköping. Hans bror är väl verksamt där och de har betydligt mer pengar.
Om det nu är han så hörde jag det från samma källa som träffade rätt på Lindman.

Hävelids bror är så vitt jag vet J-20 tränare i LHC. Frasse kanske kan bekräfta det?
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

Frasse skrev:Patrick blir oerhört svår att ersätta.
Samtidigt får man ha full förståelse för att han nappar på det erbjudande han nu har fått.

Kan dock vara så att en ersättare finns att finna där man minst anar det...
Herrens vägar äro outgrundliga - hoppas, hoppas, hoppas :wink:
Användarvisningsbild
Don_T

Inlägg av Don_T »

Andy skrev:
Om det nu är han så hörde jag det från samma källa som träffade rätt på Lindman.

Hävelids bror är så vitt jag vet J-20 tränare i LHC. Frasse kanske kan bekräfta det?
Det stämmer bra det, även om jag inte är Frasse! ;)
DIF! ALLTID - OAVSETT!
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Hävelid vore en snygg värvning, men jag tror nog tyvärr att Linköping kan skranla mer i plånkan än oss. Sedan vet man ju inte vad halvdanskarna gör heller. Dock Hävelid vore en supervärvning och precis den backtyp vi saknar.Fast det klart Hävelid kanske har tjänat nog med stålar och tycker tanken på att få bo "hemma" är viktigare än någon extra mille om året. Jag hade tänkt på det viset, men jag kan tänka mig att jag är rätt ensam om att ha den världsbilden.
Skriv svar