Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Tror vi söker en center till andrakedjan, inte någon defensivt starkt tredjecenter, där har vi Falken.
Expert.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=3662
Aldrig sett honom spela men verkar vara väldigt intressant.
+ Bra ålder, center, bra på att teka, gillar spela fysiskt, producerar
- begär troligen ganska mycket i lön, onödiga utvisningar, inte från stockholm..
Gillar att fightas i might add
- begär troligen ganska mycket i lön, onödiga utvisningar, inte från stockholm..
Snacka om att Tampa Bay misslyckades i draften 2001. Vilken missDIFDIF skrev:http://www.eliteprospects.com/player.php?player=3662

Visst är han lite intressant dock, men det är många spelare. Det finns inte en chans att han spelar med oss under den kommande säsongen. Vore väl dock inte helt fel med en fighter, men vi klarar oss utan det nu när regelverket ser ut som det gör.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
Vi har ju våran Printz'en om det skulle behövas, han bangar inte på att stoppa ett finger emellan om det skulle behövas!sthlm_dif skrev:Vore väl dock inte helt fel med en fighter, men vi klarar oss utan det nu när regelverket ser ut som det gör.
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
- SirDIFalot
Dock så åker han ju på spö så fort han möter någon som slagits lite tidigare, de svenska slagskämparna får ju liksom aldrig öva. ingen vill på avstängd.melker skrev:Vi har ju våran Printz'en om det skulle behövas, han bangar inte på att stoppa ett finger emellan om det skulle behövas!sthlm_dif skrev:Vore väl dock inte helt fel med en fighter, men vi klarar oss utan det nu när regelverket ser ut som det gör.
Expert.
Aj aj aj, det kan man lugnt konstatera. Det där måste svida rejält...sthlm_dif skrev:Snacka om att Tampa Bay misslyckades i draften 2001. Vilken missDIFDIF skrev:http://www.eliteprospects.com/player.php?player=3662
Gillar att fightas i might add![]()
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Går in i "Dream-mode" och läser att Thoresen sagt upp sitt kontrakt med den ryska klubben. (http://h-a.no/Sport/Dragons/tabid/82/De ... e&tabId=82)
Flyers är ju målet, men om han inte tar en plats kanske..
Kan ju lira center också..
Annars är ju en viss Hlinka ledig
Nej, se till att signa Sonnenberg nu. Då har vi fan ett grymt lag nästa år. Med reservation för att det kan bli lite ihåligt bakåt om någon back går sönder.
Flyers är ju målet, men om han inte tar en plats kanske..
Kan ju lira center också..
Annars är ju en viss Hlinka ledig

Nej, se till att signa Sonnenberg nu. Då har vi fan ett grymt lag nästa år. Med reservation för att det kan bli lite ihåligt bakåt om någon back går sönder.
Född till sportchef.
Va? Varför skulle vi värva en spelare som inte ens platsar i AHL? För att han är född i Lund...?robin_dif skrev:Adam Hobson kanske kan bli vår tredje center? Har aldrig sett han lira men tycker beskrivning passar in bra på en eventuell tredje center , bra tekare och defensivt skicklig , säkert bra i boxplay. Halvsvensk
Fast förmodligen söker vi väl en mer etablerad center som även kan producera framåt.
http://eliteprospects.com/player.php?player=9357
Spelare som spelar på låg nivå, som ingen sett spela och som inte någonstans ryktats till DIF är det totalt onödigt att skriva om.
Annars finns det nog massor med poängmaskiner från gud-vet-var-ligor som man kan hitta.
Tommi Santala som andracenter?
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=2711
Jag tycker att han låter ganska intressant. Inget som tyder på att han är på väg till oss förvisso, men det var det inte med Josef eller Lassen heller.
Uppväxt i Helsingfors. Inte som Sthlm men inte heller någon obskyr håla mitt ute i skogen. Han har en del NHL och AHL matcher i bagaget.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=2711
Jag tycker att han låter ganska intressant. Inget som tyder på att han är på väg till oss förvisso, men det var det inte med Josef eller Lassen heller.
Uppväxt i Helsingfors. Inte som Sthlm men inte heller någon obskyr håla mitt ute i skogen. Han har en del NHL och AHL matcher i bagaget.
Född till sportchef.
- Remy Lebeau
Ytterst tveksamt om vi skulle ha råd med både honom och Marcus Nilson.
Dock vill jag minnas att han ryktades hit för ett par år sedan.
Dock vill jag minnas att han ryktades hit för ett par år sedan.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
-
Förutom vår Douglas!SirDIFalot skrev:Dock så åker han ju på spö så fort han möter någon som slagits lite tidigare, de svenska slagskämparna får ju liksom aldrig öva. ingen vill på avstängd.melker skrev:Vi har ju våran Printz'en om det skulle behövas, han bangar inte på att stoppa ett finger emellan om det skulle behövas!sthlm_dif skrev:Vore väl dock inte helt fel med en fighter, men vi klarar oss utan det nu när regelverket ser ut som det gör.

Underbart med Ekman!
- alskar_dif
- Medlem: Ja, ständig medlem
Nils Ekman - Marcus Nilson - Jimmie Ölvestad
Våran första-lina.
Våran första-lina.
en sån första line skulle nog släppa in fler mål än de presterar. Ottosson är vår första center, en spelare som ger de övriga två plus back möjligheten att spela offensivt.alskar_dif skrev:Nils Ekman - Marcus Nilson - Jimmie Ölvestad
Våran första-lina.
2014-04-07, vad hände?
- SirDIFalot
Mackan ska inte centra, vid nödfall kanske, och Ekman och Ölvestad är nog lite för lika för att lira tillsammans. Bättre att dela upp dom, Krüger med Ölve, Mackan med Ekman eller tvärtom. Med varsin center i mitten.Jepe skrev:en sån första line skulle nog släppa in fler mål än de presterar. Ottosson är vår första center, en spelare som ger de övriga två plus back möjligheten att spela offensivt.alskar_dif skrev:Nils Ekman - Marcus Nilson - Jimmie Ölvestad
Våran första-lina.
Expert.
Kan tyckas tjatig. Men det är lite löjligt att vi/ni sitter och diskturar centrar när vi har elitseriens främsta spelfördelare är fri på marknaden. Han är dessutom djurgårdare.
... Ja, visst. Det är Linkan jag pratar om.
Krüger är utbildad center och kan spela där och göra det mer än bra.
Det handlar om att vinna guld.
Med dessa två kedjor har jag väldigt svårt att se hur vi inte ska göra det:
Ekman(powerforward/målskytt/spelfördelare), Krüger(en ännu bättre center än Ottosson), Bremberg(elitseriens smartaste spelare och bästa spelfördelare).
Nilson(spelfördelare/målskytt)-Ottosson(en av elitseriens bästa tvåvägscentrar)-Ölvestad(powerforward/målskytt).
Får vi detta lag så ska du sätta allt du äger på att DIF vinner SM-guld!
Can you hear me?
... Ja, visst. Det är Linkan jag pratar om.
Krüger är utbildad center och kan spela där och göra det mer än bra.
Det handlar om att vinna guld.
Med dessa två kedjor har jag väldigt svårt att se hur vi inte ska göra det:
Ekman(powerforward/målskytt/spelfördelare), Krüger(en ännu bättre center än Ottosson), Bremberg(elitseriens smartaste spelare och bästa spelfördelare).
Nilson(spelfördelare/målskytt)-Ottosson(en av elitseriens bästa tvåvägscentrar)-Ölvestad(powerforward/målskytt).
Får vi detta lag så ska du sätta allt du äger på att DIF vinner SM-guld!
Can you hear me?