Thoresen klar for Edmonton Oilers

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
UPC

Thoresen klar for Edmonton Oilers

Inlägg av UPC »

Användarvisningsbild
Jojje

Re: Thoresen klar for Edmonton Oilers

Inlägg av Jojje »

Komiskt att DIF alltid drabbas hårt av tapp till NHL. Men så är det när man är Sveriges mest kända lag "over there".

Shit happens.
Användarvisningsbild
Boråsaren

Inlägg av Boråsaren »

Inte alls oväntat men, det är bara att önska lycka till! När han kommer hemåt igen får vi en superstjärna i DIF...! =)
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

Boråsaren skrev:Inte alls oväntat men, det är bara att önska lycka till! När han kommer hemåt igen får vi en superstjärna i DIF...! =)
Förstår inte hur man kan resonera så...

Det suger att det ALLTID är DIF som drabbas värst av tapp till NHL. Sen väntade han rätt länge också, nu blir det i stort sett omöjligt att ersätta honom. Allt det positiva som yggts upp runt laget med alla nyförvärv sköts nu i sank.

Tack för det Thoresen!
isolerad

Inlägg av isolerad »

Jojje skrev:
Boråsaren skrev:Inte alls oväntat men, det är bara att önska lycka till! När han kommer hemåt igen får vi en superstjärna i DIF...! =)
Förstår inte hur man kan resonera så...

Det suger att det ALLTID är DIF som drabbas värst av tapp till NHL. Sen väntade han rätt länge också, nu blir det i stort sett omöjligt att ersätta honom. Allt det positiva som yggts upp runt laget med alla nyförvärv sköts nu i sank.

Tack för det Thoresen!
Påstår du att vi drabbas värre i år av förluster till nhl än t ex frölunda eller hv71?
Användarvisningsbild
Hovet

Inlägg av Hovet »

Okey, så han ska stanna för att hjälpa ett svenskt klubblag istället för att göra vad som är bäst för sin egna utveckling, alltså gå till NHL?
Thoresen kommer tillbaka när han har gjort sitt i NHL, det hoppas jag.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Tack för det Thoresen![/quote]

Påstår du att vi drabbas värre i år av förluster till nhl än t ex frölunda eller hv71?[/quote]

Sett till vad vi presterat på isen de senaste åren tycker jag vi drabbats VÄLDIGT hårt av flykten till NHL. I år lirade vi crap, men tappar likväl en spelare säsongen innan det tappade vi tre spelare varav i alla fall två var riktiga knallar.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

En tung förlust för oss, men han gör helt rätt. Han är helt klart en spelare för NHL och jag hoppas att han verkligen lyckas visa det. Att han går till mitt favoritlag i NHL känns som lite plåster på såren.

Att spelare som Danielsson (ev), Fernholm, S Kronwall, Nilsson Jr stack över innan de etablerat sig i Elitserien kan jag däremot ställa mig mycket tveksam till.

Men vem skulle säga nej till att få prova chansen i NHL?

Tack för denna tid Patrick och välkommen åter.

http://hockeymagasinet.fpgroup.se/cldoc ... /16815.htm
Användarvisningsbild
Don_T
Säsongskort: Ja

Inlägg av Don_T »

Djurgården har alltid varit ett fönster till NHL. Vill du till NHL så spela i DIF!

Vill du hellre sitta under en kaffeek och lukta på bönrosten i skogen så gör det!
DIF! ALLTID - OAVSETT!
Användarvisningsbild
Boråsaren

Inlägg av Boråsaren »

Jojje skrev:Förstår inte hur man kan resonera så...

Tack för det Thoresen!
Jag förstår inte en supporter som inte unnar en ung spelare framgång pga sin potential. Det har gått lång tid ja,men styrelsen och klubben har hela tiden vetat att han sticker om han får nåt bra erbjudande. Oilers satsade och kontraktet var i hamn. Som Don_T skriver,han har inte hymlat med något och har hela tiden varit ärlig i intervjuer,till ledare osv...!
linkan7

Inlägg av linkan7 »

Men det är som vanligt när Jojje är framme

Alltid denna negativa inställning.

Tycker Thoresen har skött detta bra, med öppna kort...klart killen vill testa i världens bästa liga..och kunna le när han går till banken...

Så skärp till dig Jojje eller ta dina grejer o bosätt dig i karlstad...för du är där rätt ofta va?? på fkb forum o härjar omkring..

GGGrrrrr
pekka21

Inlägg av pekka21 »

Klart man unnar bra spelare som Thoresen att dra till NHL men det suger att DIF drabbas så jävla hårt hela tiden. Hoppas han kommer tillbaka innan han är alldeles för gammal och för dålig.
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Det märkliga är att FBK inte tappat någon spelare ännu till NHL.
Användarvisningsbild
Diffe89
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

Var väntat med känns ändå skit nu när han tackade nej till Tampa först.
Nu krävs en riktigt bra ersättare, speciellt eftersom även Danielsson kan vara på väg över.

Tack för allt Thoresen, och lycka till. Hoppas vi får se dig i DIF-tröjan igen.
Don Corleone

Inlägg av Don Corleone »

Färjestad värvar allt som oftast "färdiga" spelare över 25 som inte har ambitionen att spela i NHL. Vi ska vara väldigt glada över att DIF har så pass gott rykte i Nordamerika, även om det självklart känns tungt att tappa en spelare som Thore...
Skriv svar