Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

DIFDIF skrev:Fan vad jag hoppas att nisse sänker Daniel Larsson med en grym tackling i premiären!

Tror att du är rätt så ensam om att hoppas på nåt sånt,

Pucko...
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
tomten
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av tomten »

Lee Harvey Oswald skrev:
DIFDIF skrev:Fan vad jag hoppas att nisse sänker Daniel Larsson med en grym tackling i premiären!

Tror att du är rätt så ensam om att hoppas på nåt sånt,

Pucko...
Tycker det var en rolig kommentar med tanke på att Nisse kört över flera målvakter förr :)

Sedan tycker jag inte att man bör använda kommentarer så som ”Pucko” till en annan forummedlem på detta forum.
Användarvisningsbild
Hawk

Inlägg av Hawk »

Då välkomnar vi Josef Boumedienne till denna fina förening!
karl-jarl
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av karl-jarl »

Josef Boumedienne... inte illa. Bra värvning. Dock verkar han ha haft det lite tungt på senare år?
tomten

Inlägg av tomten »

Blir spännande med Josef Boumedienne, någon som vet vad för skada/skador han har haft eftersom han inte spelat så mycket senaste säsongerna?
Difalltidoavsett

Inlägg av Difalltidoavsett »

Jag befinner mig i ett glädjerus just nu :)
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Nisse är ju positivt. Men det visste vi redan. Boumedienne vet jag inte vad jag ska känna för. Kopplar inte direkt ihop hans namn med någonting.
tMy

Inlägg av tMy »

Någon som har bra koll på Boumedienne? Är detta en bra värvning, har inte sett honom så mycket, har dock hört att han ska vara bra.
Dock verkar han vara skadebenägen, btw så påstår SSK-fansen att SSK inte ville ha honom, om det ligger någon sanning i det blir jag orolig.
DIF för alltid<3
tMy

Inlägg av tMy »

tomten skrev:Blir spännande med Josef Boumedienne, någon som vet vad för skada/skador han har haft eftersom han inte spelat så mycket senaste säsongerna?
Hockeykanalen.se skrev: Senaste säsongen spelade han för Dynamo Minsk och Zug. I den vitryska klubben fick han sparken, trots att han vid tillfället var lagets poängbästa back.

Totalt spelade han bara 26 matcher under fjolårets säsong efter att ha gått arbetslös en längre tid mellan tiden i Minsk och schweiziska Zug. I Schweiz fick han dessutom dåligt med matcher under slutspelet på grund av utlänningsreglerna.
Det bör förklara förra säsongen.
DIF för alltid<3
Användarvisningsbild
Tessan

Inlägg av Tessan »

Känns spännande. Välkommen till DIF, Josef!

Citerar Eliteprospects:
"En offensivt skicklig back. Josef Boumedienne gillar att följa upp med i anfallen och bidrar med ett bra skott och okej passningsspel. Är kanske något ojämn i sitt defensiva agerande, men utmärker sig med sin fysiska och ibland lite småfula spelstil. Av finsk/algerisk härkomst."
:D
Wikipedia:
Josef Boumedienne, född 1 december 1978 i Stockholm, är en svensk professionell ishockeyspelare, back. Han har även ett finskt medborgarskap genom att hans mor är finsk. Hans far är av algerisk härkomst och de delar efternamnet med den förre algeriske presidenten Houari Boumedienne.

Han har spelat juniorishockey med Sveriges herrjuniorlandslag i ishockey, under 2004 ville han dock spela med Finlands herrlandslag i ishockey vilket stoppades på grund av hans tidigare spel med svenska landslaget. Dock spelade han under 2006 tre landskamper med Tre Kronor.

Han är hockeyfostrad i Mälarhöjden/Bredäng Hockey och som junior i Huddinge HK och har spelat Elitserieishockey med Södertälje SK och i högsta ligan (SM-liigan) i Finland med Tappara Tammerfors. Han blev 1996 draftad av New Jersey Devils i fjärde ronden, som 91:a valet. Han har spelat i NHL för Washington Capitals, Tampa Bay Lightning, New Jersey Devils och Toronto Maple Leafs. Dock har han spelat flest matcher i farmarligan AHL där han innehar rekordet som den som gjort poäng i flest matcher i följd (2008).

Den 30 maj 2010 skrev han ett 1+1-årskontrakt med Djurgårdens IF. :D
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

tMy skrev:Någon som har bra koll på Boumedienne? Är detta en bra värvning, har inte sett honom så mycket, har dock hört att han ska vara bra.
Dock verkar han vara skadebenägen, btw så påstår SSK-fansen att SSK inte ville ha honom, om det ligger någon sanning i det blir jag orolig.
Det skulle kunna vara tvärtom också.

Från en intervju med Marie Hallman förra året.
"Jag har spelat i två lag som legat i botten då (SSK och Brynäs), det var väl inte så kul..."
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
tMy

Inlägg av tMy »

Snazzi skrev:
tMy skrev:Någon som har bra koll på Boumedienne? Är detta en bra värvning, har inte sett honom så mycket, har dock hört att han ska vara bra.
Det skulle kunna vara tvärtom också.

Från en intervju med Marie Hallman förra året.
"Jag har spelat i två lag som legat i botten då (SSK och Brynäs), det var väl inte så kul..."
Jo allt bottnar ju i att Tälje-fansen sitter och är bitter nu, fyfan vad roligt man kan ha av att bara sitta och läsa deras forum, det är ju dagisnivå på varje skribent där :lol:
DIF för alltid<3
Josefsson

Inlägg av Josefsson »

SSK-fansen tror ju på allvar att Nicklas Lidström ska skriva på för deras klubb, vilket väl säger det mesta om på vilket allvar man kan ta deras omdömen. SSK:s sportsliga ledning är väl inte heller välkänd som den mest fingertoppskänsliga, merparten av spelarna i Djurgårdens trupp var ju inte ens födda senast SSK kunde stoltsera med ett bättre sportsligt resultat än DIF (1985-86)...
tMy

Inlägg av tMy »

Två spelare klara nu, två bra nyförvärv, hoppas man nu lägger allt krut på en klassback, en bra center och Mackan.
Får vi in dem så har vi lyckats jävligt bra ändå, sitter och håller tummarna nu, hoppas verkligen att vi inte nöjer oss nu och förlänger med Mackan och skiter i resten.
Det måste in en bra center och en klassback för att vi ens ska nå semi med detta lag, troligtvis i allafall.
Oroar säkert mig i onödan, men det känns så jävla DIF på något sätt att bara skita i centern och backen.
DIF för alltid<3
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

tMy skrev:Två spelare klara nu, två bra nyförvärv, hoppas man nu lägger allt krut på en klassback, en bra center och Mackan.
Får vi in dem så har vi lyckats jävligt bra ändå, sitter och håller tummarna nu, hoppas verkligen att vi inte nöjer oss nu och förlänger med Mackan och skiter i resten.
Det måste in en bra center och en klassback för att vi ens ska nå semi med detta lag, troligtvis i allafall.
Oroar säkert mig i onödan, men det känns så jävla DIF på något sätt att bara skita i centern och backen.
Jag tror nog att det här var den s.k klassbacken. Nu kommer nog någon okänd högerskytt från AHL, DIF vill ju gärna få in någon på ett "vanligt" kontrakt och inte behöva ta någon dyr jävel på artistkontrakt.
Expert.
Låst