Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Jag tror det kan bli svårt att hitta 2 klassbackar i dagens marknad för backar. Vi lär istället bli att vi blir tvungna att chansa på någon av dessa klassbackar. Därför kan det vara bättre att ge förtroende åt våra unga backar. Hellre sasta på unga backar än att värva en ny Marusak eller Schneider.
Att signa Linkan är ingen chansning. Vi vet att det är en stor offensiv förstärkning.
Det bästa skulle självklart vara att hitta 2 backar av hög klass och signa Linkan. Rykten (experessenartikeln) säger att vi har externa finansiärer. Värvar vi 2 klassbackar inom ramen för lönebudgeten bör dessa finansiärer kanske kunna lägga mellanskillnaden mellan Jacob och Linkans lön och på så vis göra en värvning av Linkan möjlig.
Att signa Linkan är ingen chansning. Vi vet att det är en stor offensiv förstärkning.
Det bästa skulle självklart vara att hitta 2 backar av hög klass och signa Linkan. Rykten (experessenartikeln) säger att vi har externa finansiärer. Värvar vi 2 klassbackar inom ramen för lönebudgeten bör dessa finansiärer kanske kunna lägga mellanskillnaden mellan Jacob och Linkans lön och på så vis göra en värvning av Linkan möjlig.
Ekman Kronwall och Nilsson är klara.. (inga källor men en jävligt stark magkänsla)
Bara det faktum att ingen av dom aktivt söker en klubb eller att vi är aktiva på marknaden får mej att bli säker på att vi sitter på det bästa laget i elitserien..
hoppas inte att jag jinxade allt nu bara
Bara det faktum att ingen av dom aktivt söker en klubb eller att vi är aktiva på marknaden får mej att bli säker på att vi sitter på det bästa laget i elitserien..
Android "För övrigt anser jag att alla som köpt klackbiljett och inte står och sjunger pissar på DIF Hockey."
Äkta kärlek varar hela livet!
Djurgårdens IF - för evigt trogen
Äkta kärlek varar hela livet!
Djurgårdens IF - för evigt trogen
Ekman klar för SKA St. Petersburg, Nilsson till Jokerit och Kronwall klar för Toronto Marlies.BIBO skrev:Ekman Kronwall och Nilsson är klara.. (inga källor men en jävligt stark magkänsla)
Reversed psychology, eller reversed jinx.
Ridderwall
Owuya
Ragnarsson - Holmqvist
Kronwall - Printz
Eklund - Falk
Deilert - Lennhammer
Ekman - NY CENTER - Nilson
Bremberg - Ottosson - Krüger
Ölvestad - Eklund - Tjärnqvist
Brodin - Norman - Cehlin
Den där andrakedjan skulle jag villja se!
Owuya
Ragnarsson - Holmqvist
Kronwall - Printz
Eklund - Falk
Deilert - Lennhammer
Brodin - Norman - Cehlin

No Rules In The Animal Kingdom
Tror inte den andrakedjan skulle bli någon succé, möjligen på att spela runt pucken, men inte målmässigt. Tror inte heller att Hardy skulle sätta Jimmie i en tredjelinacarne skrev:Ridderwall
Owuya
Ragnarsson - Holmqvist
Kronwall - Printz
Eklund - Falk
Deilert - Lennhammer
Brodin - Norman - Cehlin
- Snazzi
- Tipsmästare 2009/10
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Jag har svårt att se hur den kedjan skulle misslyckas med att göra mål.Rallarn skrev: Bremberg - Ottosson - Krüger
Tror inte den andrakedjan skulle bli någon succé, möjligen på att spela runt pucken, men inte målmässigt.
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Visst skulle dom producera men snacka om att använda fel spelare med varandra.Snazzi skrev:Jag har svårt att se hur den kedjan skulle misslyckas med att göra mål.
Samtliga är 3 skickliga passningsspelare, ingen av dom är en gedigen sniper. Att ha en kedja med Krüger och Bremberg utan sniper vore oerhört korkat.
Mackan - Ottosson - Linkan
Där snackar vi om en produktiv kedja.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
- -daniel-
http://www.hockeykanalen.se/1.1657695/2 ... agot_i_nhl
DIF verkar vara 2:a val framför KHL i alla fall, får se om vi kan tänka oss ett bud på karln om vi inte hittar någon annan center. Vi får inte stirra oss blinda på klassbackar när vi också saknar en riktig 2:a center...
DIF verkar vara 2:a val framför KHL i alla fall, får se om vi kan tänka oss ett bud på karln om vi inte hittar någon annan center. Vi får inte stirra oss blinda på klassbackar när vi också saknar en riktig 2:a center...
- Daniel942
Signa nu DIF om inte han får nåt från NHL. Tycker Ziggo har varit riktigt bra stundtals.-daniel- skrev:http://www.hockeykanalen.se/1.1657695/2 ... agot_i_nhl
DIF!
- Snazzi
- Tipsmästare 2009/10
Nu var det inte den mest produktiva kedjan jag pratade om. Men att säga att den kedjan inte skulle göra mål är åt helvete, enligt min tro.sthlm_dif skrev:Visst skulle dom producera men snacka om att använda fel spelare med varandra.Snazzi skrev:Jag har svårt att se hur den kedjan skulle misslyckas med att göra mål.
Samtliga är 3 skickliga passningsspelare, ingen av dom är en gedigen sniper. Att ha en kedja med Krüger och Bremberg utan sniper vore oerhört korkat.
Men där höll du med mig, men bara för att klarföra det hela.

Lycka är att vara Djurgårdare.
-
Jag anser att vi har en jävla massa luckor i laget just nu. Och då räknar jag ändå in Ekman och Nilson (fan om det också skiter sig). Två klassbackar samt två stabila centrar krävs om vi ska vara i nivå med laget vi hade i år. Nu verkar det som att det blir en center och två backar och då måste vi ge en centerplats till Falken.
Kanske kan Sonnenberg ta sista centerplatsen. Han är kontraktslös men var ju oerhört nyttig för Timrå.
Kanske kan Sonnenberg ta sista centerplatsen. Han är kontraktslös men var ju oerhört nyttig för Timrå.
Precis, du kan inte sätta in 2 passningsgenier i samma kedja. Båda är bra på att hitta luckor ja, men ingen av dom är bra på att smyga in och få pucken och skjuta in den. Dom skulle kunna funka om dom hade en riktig sniper i mitten vilket ottosson inte är.sthlm_dif skrev:Visst skulle dom producera men snacka om att använda fel spelare med varandra.Snazzi skrev:Jag har svårt att se hur den kedjan skulle misslyckas med att göra mål.
Oavsett hur gärna folk vill ha tillbaka Linkan så förstår jag inte varför hans namn diskuteras så flitigt i möjliga kedjeformationer då han inte ens är aktuell.
Och måste jag personligen välja så tar jag Nisse före Linkan alla dagar i veckan.
Och måste jag personligen välja så tar jag Nisse före Linkan alla dagar i veckan.
Håller med. Men ställer mig dock tveksam till om Zigomanis skulle hålla som andracenter då jag inte är fullt lika imponerad av hans hockeyskills som många andra.-daniel- skrev:http://www.hockeykanalen.se/1.1657695/2 ... agot_i_nhl
Visst en suverän tekare och bra defensivt. Men sjukt temposvag, halvtaskigt skott och passningsspel. I min bok räcker det helt enkelt inte för en andracenter i ett "topplag"(?)
- -daniel-
Fast angående Ziggy så tror jag på allvar att han med en frisk axel skulle kunna tillföra laget en del offensivt också. Är övertygad om att han skulle kunna vara 2:a center i DIF anno 10/11 och göra det riktigt bra.