Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
sunne
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av sunne »

sthlm_dif skrev:
Snazzi skrev:Hahaha. Ser framför mig hur både tangentbord och bordslampor flyger i luften.
4:00 in i klippet så läser jag sunnes inlägg, 4:07 in i klippet så läser jag Ritterwands inlägg. :cry:
Ledsen för mitt inlägg, vet ärligt talat vad som hände. Jag såg helt fel, var nog önsketänkade från min sida, vill ju så gärna att något positivt skulle händra kring DIF och Silly Season 2010/2011. För jämfört med vad alla andra klubbar värvar så är det ganska dött hos DIF.

Sorry! :oops:
Djurgårdare blir man inte, det föds man som!
Användarvisningsbild
Jepe
Säsongskort: Ja

Inlägg av Jepe »

Inte för att vara nån grinig tjurskalle men kan inte folk börja läsa ca 3 sidor bakåt innan klistrar in länkar. Detta hade inte varit något större problem om det inte var för att det blir vanligare och vanligare. Anledningen till irritationen är att man tror att det är något nytt när det egentligen redan är en disskusion igång.

Ledsen för OT men det känns som standarden är påväg ner med spårngsteg på detta forum, och det vill väl ingen?
2014-04-07, vad hände?
Highwind

Inlägg av Highwind »

Nu kanske detta är lite off-topic. Men jag är tycker vi ska ställa oss positiva till att gå ihop med KHL eller starta en europeisk liga. Jag ser hellre att vi möter ryska lag och har våra några av världens bästa djurgårdare hemma på Hovet än att vi möter Skellefteå med det som NHL och KHL inte vill ha.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Highwind skrev:Nu kanske detta är lite off-topic. Men jag är tycker vi ska ställa oss positiva till att gå ihop med KHL eller starta en europeisk liga. Jag ser hellre att vi möter ryska lag och har våra några av världens bästa djurgårdare hemma på Hovet än att vi möter Skellefteå med det som NHL och KHL inte vill ha.
Då återstår frågan:

Om vi inte kan konkurera ekonomiskt med toppklubbar i Sverige, hur ska vi då kunna utmana KHL och deras miljoner?
Intressant att höra med tanke på att både Ryssland och flesta europaländer dessutom har gynsammare skatteregler. Vi skulle således få betala betydligt mer för att ha råd med liknande trupper.

En liten detalj bara som ingen ännu har lyckats besvara. :?
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Crashmash

Inlägg av Crashmash »

Seriöst nu, håll lite nivå i den här tråden. Finns nog några som kan känna sig träffade.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

NHL-avtalet tar död på oss... Kommer bli såhär varje år, de 2-3 lagen som dominerar under säsongen kommer tappa minst 4-5 av sina bästa spelare.
Expert.
DIFDIF
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av DIFDIF »

Tycks vara helt klart. Klubertanz övergång står nu också på eliteprospects som helt klar övergång...

FAN!
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Med andra ord lär garanterat Kyle sticka (mrmadhawk är tyvärr oftast att lita på...). Detta gör mig djupt, djupt oroad. Riktigt jävla illa, faktiskt.
Användarvisningsbild
easer90

Inlägg av easer90 »

DJURGÅRDEN

NYFÖRVÄRV: Ingen

FÖRLUSTER: Michael Holmqvist, forward, Linköping, Timmy Pettersson, back, Severstal Cherepovets (KHL), Nicklas Danielsson, forward, Modo, Andreas Engqvist, forward, Montreal Canadiens, Henrik Eriksson, forward, Mora, Gustaf Wesslau, målvakt, Columbus, Jacob Josefsson, forward, New Jersey. och lägg nu även till Kyle... ser ju bra ut om vi ska vara med och skämta om guldet igen :P
Djurgårn
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Djurgårn »

Känns inge vidare alls...
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Expert.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Yes, nu ska vi alltså fixa TVÅ klassbackar :lol:
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

easer90 skrev:DJURGÅRDEN

NYFÖRVÄRV:

FÖRLUSTER: Michael Holmqvist, forward, Linköping, Timmy Pettersson, back, Severstal Cherepovets (KHL), Nicklas Danielsson, forward, Modo, Andreas Engqvist, forward, Montreal Canadiens, Henrik Eriksson, forward, Mora, Gustaf Wesslau, målvakt, Columbus, Jacob Josefsson, forward, New Jersey. och lägg nu även till Kyle... ser ju bra ut om vi ska vara med och skämta om guldet igen :P
Norman, Söder, Lennhammer och Strömberg räknas inte eller?
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Snazzi skrev:
easer90 skrev:DJURGÅRDEN

NYFÖRVÄRV:

Norman, Söder, Lennhammer och Strömberg räknas inte eller?
Varför skulle dom? Våra egna juniorer som kommer att hoppa mellan J20 laget och A-laget? För du räknar väl inte med att alla fyra kommer ha en Krüger-säsong?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Låst