Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
sthlm_dif
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av sthlm_dif »

Mackan får vi nog besked om nu i den kommande veckan. Hans VM insats var väldigt svag, och det krävs definitivt mer än så för att NHL-klubbarna ska visa intresse. Mackan nobbar KHL som vi alla vet, och av allt att döma så är NHL det enda valet utanför Djurgården.
Så vi kan nog se fram emot åtminstone ett gott besked i veckan. Mackan lär inleda förhandlingarna så fort han kommer hem, och det lär nog inte dröja innan Mackans underskrift är nedskriven på ett och annat kontrakt. Förhoppningsvis så skriver Mackan på för 3 år, det vore en dröm. Men jag tror att vi får nöja oss med ett två års kontrakt, jag har en magkänsla av att det blir det med en option för en förlängning senare. Förhoppningsvis så kritar även Nisse på för 2-3 säsonger.

Nu drar Silly Season igång på allvar!
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Difalltidoavsett

Inlägg av Difalltidoavsett »

sthlm_dif skrev:Mackan får vi nog besked om nu i den kommande veckan. Hans VM insats var väldigt svag, och det krävs definitivt mer än så för att NHL-klubbarna ska visa intresse. Mackan nobbar KHL som vi alla vet, och av allt att döma så är NHL det enda valet utanför Djurgården.
Så vi kan nog se fram emot åtminstone ett gott besked i veckan. Mackan lär inleda förhandlingarna så fort han kommer hem, och det lär nog inte dröja innan Mackans underskrift är nedskriven på ett och annat kontrakt. Förhoppningsvis så skriver Mackan på för 3 år, det vore en dröm. Men jag tror att vi får nöja oss med ett två års kontrakt, jag har en magkänsla av att det blir det med en option för en förlängning senare. Förhoppningsvis så kritar även Nisse på för 2-3 säsonger.

Nu drar Silly Season igång på allvar!
Gillar din inställning :P
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Nu när VM är avgjort så borde det inte dröja mer än några dagar innan Mackans framtid är utstakad. Om nu inte någon NHL-klubb vill vänta och se hur det går i draften. Men det hoppas vi inte på, Marcus, tänk på barnen. Dom gillar Bålsta, right? :)
Användarvisningsbild
lajjnus

Inlägg av lajjnus »

Enbom skrev:Nu när VM är avgjort så borde det inte dröja mer än några dagar innan Mackans framtid är utstakad. Om nu inte någon NHL-klubb vill vänta och se hur det går i draften. Men det hoppas vi inte på, Marcus, tänk på barnen. Dom gillar Bålsta, right? :)
Jag tror inte någon NHL-klubb (eller någon annan för den delen) är intresserade av Marcus.
för i mina ögon har han blivit en helt annan spelare mot vad han var förr. Han brukade vara en riktig energispelare som gav allt och tacklades. Vad gör han nuförtiden? Kolla bara på SM-slutspelet och nu under VM. Mackan fisåker runt på banan, undviker att tacklas och tar konstiga beslut (passningar, skott etc). Visst han har varit poängkung under den gångna säsongen, men ändå. Det ser ut som han har tappat suget för att spela och bara yrar ute på banan, eller är jag helt ute å cyklar?

Hoppas Mackan rycker upp sig och börjar lira som han kan, annars..
ConZzz

Inlägg av ConZzz »

lajjnus skrev:
Enbom skrev:Nu när VM är avgjort så borde det inte dröja mer än några dagar innan Mackans framtid är utstakad. Om nu inte någon NHL-klubb vill vänta och se hur det går i draften. Men det hoppas vi inte på, Marcus, tänk på barnen. Dom gillar Bålsta, right? :)
Jag tror inte någon NHL-klubb (eller någon annan för den delen) är intresserade av Marcus.
för i mina ögon har han blivit en helt annan spelare mot vad han var förr. Han brukade vara en riktig energispelare som gav allt och tacklades. Vad gör han nuförtiden? Kolla bara på SM-slutspelet och nu under VM. Mackan fisåker runt på banan, undviker att tacklas och tar konstiga beslut (passningar, skott etc). Visst han har varit poängkung under den gångna säsongen, men ändå. Det ser ut som han har tappat suget för att spela och bara yrar ute på banan, eller är jag helt ute å cyklar?

Anledningen till att han inte tacklas osv kan vara för att han har en annan roll i laget nu än vad han haft tidigare. Förut har han haft rollen som brunkare.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

ConZzz skrev:
lajjnus skrev:

Anledningen till att han inte tacklas osv kan vara för att han har en annan roll i laget nu än vad han haft tidigare. Förut har han haft rollen som brunkare.
Haha...

Att tacklas och spela energiskt gör det knappast svårare att leverera poäng. Det där är kvalificerat skitsnack.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
ConZzz

Inlägg av ConZzz »

Att tacklas och spela energiskt gör det knappast svårare att leverera poäng. Det där är kvalificerat skitsnack.
Men en polare sa att Mackan hade sagt något i den stilen. Personligen så skiter jag i vilket bara han producerar.
Användarvisningsbild
AMMC

Inlägg av AMMC »

Mäklaren skrev: Att tacklas och spela energiskt gör det knappast svårare att leverera poäng. Det där är kvalificerat skitsnack.
Det tror jag absolut att det gör. Ju piggare kropp och huvud, ju bättre beslut och precision.

Med det sagt är det givetvis inte önskvärt att spelare glider runt och sparar sig tills pucken dyker upp, men uppenbarligen tycker vår lagledning att Mackan har såna kvaliteter att vi tjänar på att han gör det. Liksom man lät Linkan glida tidigare.

Undantag finns såklart, som Ovechkin som far runt som en furie allt som oftast. Men jag är övertygad om att det fungerar på det här sättet överlag. Du kan ju själv prova att t.ex slå en frispark i fotboll från viloläge för att sen maxlöpa 100 meter och efter det ta samma frispark...
Användarvisningsbild
Tessan
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Tessan »

VM över och jag väntar på uppdatering av lagbygget...
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Tessan skrev:VM över och jag väntar på uppdatering av lagbygget...
Järlan ska väl sätta sig ner med Mackan "efter VM", så jag antar det är typ ganska snart. Så där lär vi få ett besked inom någon vecka misstänker jag. När det gäller Ekman så måste det ju vara något skattetekniskt eller liknande som - OM HAN NU ÄR KLAR - hindrar honom från att presenteras officiellt.

Back & center är nog lite svårare med dock, tror inga direkta framsteg har gjorts där ännu... och 2:a målvakt tror jag de väntar med och ser hur pass stabil Owuya verkar vara framåt sensommarkanten.
Användarvisningsbild
Tessan
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Tessan »

-daniel- skrev: 2:a målvakt tror jag de väntar med och ser hur pass stabil Owuya verkar vara framåt försäsongen drar igång på allvar.
Jag känner mig inte helt säker med Riddarn och Owuya, men jag hoppas att jag har fel, att Riddarn höjer sig några snäpp i och med förstaspaden och att Owuya med hjälp av Magnusson kan skapa stabilitet i sitt målvaktsspel och få lite rutin i Elitserien.
lilleman

Inlägg av lilleman »

Tessan skrev:
-daniel- skrev: 2:a målvakt tror jag de väntar med och ser hur pass stabil Owuya verkar vara framåt försäsongen drar igång på allvar.
Jag känner mig inte helt säker med Riddarn och Owuya, men jag hoppas att jag har fel, att Riddarn höjer sig några snäpp i och med förstaspaden och att Owuya med hjälp av Magnusson kan skapa stabilitet i sitt målvaktsspel och få lite rutin i Elitserien.
Personligen tycker jag att Riddarn visade vad han kan förra säsongen. I grundspelet hade han bättre räddningsprocent än Wesslan och i den matchen han fick stå i slutspelet så visade han, trots två skitmål i början, att han pallar trycket. Känner mig säker med Riddarn. Knappast med Mark.
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Lite sent, men såg att ingen hade tagit upp det. Djurgården, Södertälje och Frölunda ska tydligen visa intresse för Danske Patrick Galbraith. Varav dom två sistnämda verkar lite mer intresserade.

http://marieshockeyblogg.blogspot.com/2 ... silly.html

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=16205
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Användarvisningsbild
sunne

Inlägg av sunne »

Tessan skrev:
Varfö är du tveksam när det gäller Riddarn, hans insats var lysande förra säsongen! Han kommer att få ännu mer istid denna säsong och växa och bli riktigt stabil. Det är jag helt övertygad om!
Djurgårdare blir man inte, det föds man som!
Användarvisningsbild
Stanowski

Inlägg av Stanowski »

sunne skrev:
Tessan skrev:
Varfö är du tveksam när det gäller Riddarn, hans insats var lysande förra säsongen! Han kommer att få ännu mer istid denna säsong och växa och bli riktigt stabil. Det är jag helt övertygad om!
Detta är nog andra eller tom tredje säsongen som det klagas på målvakterna innan ens isen spolats! Och varje år har alla haft fel! Visst tycker jag att Vesslan hade en hel del tur, men han gjorde en grym säsong, som delvis var anledningen till att vi kom så långt som vi gjorde!
Visst är jag osäker åxå på årets par, men tror att Riddarn kommer utvecklas enormt iår, Då man satsar på honom! I fjol fick han stå och öppna båset för att Vesslan var den DIG satsade på!
Men klart har inte haft någon vidare koll på Mark, men har vi inte en junis som kan konkurrera med Mark om andra spaden så vet jag inte vad Mark ska ha för morot
Men jag tror starkt på Riddarn
Alltid, Oavsett
Låst