Vadå, vi har en äkta Djurgårdare i Ridderwall som vaktar vårt mål. DIF kan väl inte vara intresserade av alla spelare och Daniel Larsson är knappast någon Djurgårdare.Bjurre skrev:Hur kan man inte kontakta Danne?
Har för mig att Janne sagt att gamla Djurgårdare är vi alltid intresserad av..
Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Nej han är inte född i Stockholm men kan vara Djurgårdare för det eller?Caveman skrev:Vadå, vi har en äkta Djurgårdare i Ridderwall som vaktar vårt mål. DIF kan väl inte vara intresserade av alla spelare och Daniel Larsson är knappast någon Djurgårdare.Bjurre skrev:Hur kan man inte kontakta Danne?
Har för mig att Janne sagt att gamla Djurgårdare är vi alltid intresserad av..
sen så är han en jävligt bra målvakt de är det jag menar. Känns tungt nu men blir säkert bra till slut.
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Jaha, denna silly season fortsätter i samma anda. Trodde på allvar att vi siktade mot toppen och så missar man att ens försöka med Danne.
Först ignorerar man Linkan och nu detta. Suck.
Men just det, frälsaren Ekman ska visst vara klar. För att han kommer verkar på vissa som att det slätar över alla problem vi har.
Ska vi fortsätta på den inslagna vägen lär väl FBK sno åt sig Kronwall och sedan hävdar Järlan att han inte passar in i vårt spelsystem.
Men än en gång. Med samma lönebudget som ifjol och med flertalet lönehöjningar blir ju laget självklart svagare på papperet. Tragiskt då vi inte kan ha gjort en bättre säsong än senaste publikmässigt sett.
Men just det, frälsaren Ekman ska visst vara klar. För att han kommer verkar på vissa som att det slätar över alla problem vi har.
Ska vi fortsätta på den inslagna vägen lär väl FBK sno åt sig Kronwall och sedan hävdar Järlan att han inte passar in i vårt spelsystem.
Men än en gång. Med samma lönebudget som ifjol och med flertalet lönehöjningar blir ju laget självklart svagare på papperet. Tragiskt då vi inte kan ha gjort en bättre säsong än senaste publikmässigt sett.
Senast redigerad av BOMBOM BOUCHARD den 2010-05-19 14:56:48, redigerad totalt 1 gånger.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Håller med dig till 110%BOMBOM BOUCHARD skrev:Jaha, denna silly season fortsätter i samma anda. Trodde på allvar att vi siktade mot toppen och så missar man att ens försöka med Danne.
Ska vi fortsätta på den insalgna vägen lär väl FBK sno åt sig Kronwall och sedan hävdar Järlan att han inte passar in i vårt spelsystem.
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
-
Så jävla trött på allt D. Larsson snack. Killen är överskattad jag kan lova att Riddarn kommer vara bättre i vinter en den tönten. Nu lägger vi krutet på Riddarn kommer bli grymt bra.
- Jim Morrison
Denna jävla Silly Season alltså. Det har bara varit ena besvikelsen efter den andra. Och JA, jag vet att det inte är över ännu men för i helvete, ge oss NÅGOT. Man går ju fan in i en depression snart.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Daniel Larsson är i helsike heller en dålig målvakt. Han är skitbra och kommer med råge att fylla hålet bakom Liv. Lite respekt för killen får man väl ha, bara för att det inte passade med Djurgår'n nu betyder inte det att han är en tönt eller en sämre målvakt.
Var inte så enögda, det skjuter man sig bara i foten genom att vara.
Var inte så enögda, det skjuter man sig bara i foten genom att vara.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Ja, ifall Riddarn utvecklas rejält och Danne har blivit ett par klasser sämre med mer rutin så...visst.Steelmountain skrev:Så jävla trött på allt D. Larsson snack. Killen är överskattad jag kan lova att Riddarn kommer vara bättre i vinter en den tönten. Nu lägger vi krutet på Riddarn kommer bli grymt bra.

– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
-
- Säsongskort: Ja
Snart kommer en bomb med nyförvärv 

Nån som vet hur Linus Kjell har utvecklats? Kollat lite på eliteprospects, men siffror säger ju inte så jättemycket.
Ja snart kommer superbomben, Andre Mattson, Johan Ryno och Christoffer Löfberg..Difalltidoavsett skrev:Snart kommer en bomb med nyförvärv
Järlan motiverar med följande: De passar bra in i spelsystemet och är av yttersta spetskompetens.
Skämt åsido, hoppas Jacobs ersättare blir klar snart.
DIF för alltid<3
Riddarn var ju riktigt bra förra året, trots att han bara stod ca hälften av matcherna. Oftast presterar man som spelare bättre ju mer speltid man får, så nästa säsong kommer han säkerligen vara 1:a målis, vilket innebär mer speltid och en ännu hetare Riddarn!BOMBOM BOUCHARD skrev:Ja, ifall Riddarn utvecklas rejält och Danne har blivit ett par klasser sämre med mer rutin så...visst.Steelmountain skrev:Så jävla trött på allt D. Larsson snack. Killen är överskattad jag kan lova att Riddarn kommer vara bättre i vinter en den tönten. Nu lägger vi krutet på Riddarn kommer bli grymt bra.
Eller??
Djurgårdare blir man inte, det föds man som!
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Är han INTE förstamålis med Mark in tha f---- Park som utmanare lär han aldrig lyckas.sunne skrev:Riddarn var ju riktigt bra förra året, trots att han bara stod ca hälften av matcherna. Oftast presterar man som spelare bättre ju mer speltid man får, så nästa säsong kommer han säkerligen vara 1:a målis, vilket innebär mer speltid och en ännu hetare Riddarn!BOMBOM BOUCHARD skrev:Ja, ifall Riddarn utvecklas rejält och Danne har blivit ett par klasser sämre med mer rutin så...visst.Steelmountain skrev:Så jävla trött på allt D. Larsson snack. Killen är överskattad jag kan lova att Riddarn kommer vara bättre i vinter en den tönten. Nu lägger vi krutet på Riddarn kommer bli grymt bra.
Eller??
För övrigt kan han mycket väl utvecklas. men så här långt är han inte i närheten av Dannes klass.
Nu vill jag sett ett nyförvärv eller så får dom någon vecka till på sig, sen vill jag se en rejäl bomb med minst 3-4 riktiga super nyförvärv!
- Ritterwand
Danne Larsson är en kanonmålvakt. Tekniskt och speluppfattningsmässigt överlägsen den så överskattade Stefan Liv, bara att gratulera HV till en fantastiskt värvning. Det enda konstiga med det hela är att Detroit släppte honom, med tanke på att Danne var ungefär lika bra som Jimmy Howard som nu är kandidat till rookie of the year-priset.
Att DIF inte kan konkurrera med de fyra stora klubbarna när det gäller såna här värvningar trodde jag var en självklarhet.. Den situationen är bara att acceptera och det vi istället får hoppas på är att Järlan & sportgruppen istället hittar guld där andra hittat gråsten, samt att våra junisar presterar.
Att DIF inte kan konkurrera med de fyra stora klubbarna när det gäller såna här värvningar trodde jag var en självklarhet.. Den situationen är bara att acceptera och det vi istället får hoppas på är att Järlan & sportgruppen istället hittar guld där andra hittat gråsten, samt att våra junisar presterar.