Remy Lebeau skrev:Vi talar om en spelare som öppet sa att han inte trivdes speciellt bra i Stockholm
Länk till det? Tvärtom så var väl en av anledningarna till att han gick till Djurgården från Hammarby just att han trivdes bra i Stockholm, så att han inte trivdes i stan tvivlar jag starkt på. Där tror jag att jag kan hitta fler pro-Stockholm-citat från honom än du kan hitta anti-Stockholm-citat från honom om vi kör en duell här och nu.
I övrigt så har du naturligtvis rätt i att man inte ska tillskriva ett Djurgårdshjärta till en norrlänning utan särskild koppling till klubben. Det fanns ingen anledning att tro att DIF skulle betyda mer för Larsson än vad någon annan svensk klubb betyder för honom, så det finns därmed ingen anledning att vara arg över att han inte spelar i DIF.
Intressant att läsa att några ser positivt på att Danne går till Håve BullShit - själv kände jag inte samma glädje. Hade hoppats på Danne i DIF igen, men får hoppas att Riddarn gör samma utveckling som Wesslau. Känner mig inte helt säker med honom i målet måste jag säga...
Jag tycker att han gjorde det bra förra säsongen, med en 3e plats i målvaktsligan. Okej, han kanske inte blev den vägg som Wesslau utvecklades till(Han fick heller aldrig chansen). Men han höll ändå bra klass, våra backar var ju inte direkt fenomenala i vissa matcher heller.
Tycker ändå 91.7% och 2,30 GAA på 26 matcher är helt acceptabelt, och definitivt värt att satsa på.
Jag bara undrar, vad får er att tro att han skulle göra det så mycket sämre när han får fullt förtroende?
Lycka är att vara Djurgårdare. Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Riddarn i all ära men nog tusan hoppas jag man satsar för fullt på Tellan nu....vad hände med hans husbygge/-köp i 08-området? Sen är det klart att Riddarn ju tydligen var på g till TIK och man därför måste fråga sig vad DIF lovade honom för att stanna. Tror vi DIF-are har en förmåga att undervärdera våra mv inför säsongen, kolla bara Wesslau (och Riddarn för den delen) under det gångna året. Klart, värvas Tellan lär det ju inte vara som andremålis....
Erik I skrev:Klart, värvas Tellan lär det ju inte vara som andremålis....
Kravet från Riddarns sida var ju att DIF skulle låta honom vara förstemålvakt när han skrev på kontraktet. Från det kan man räkna ut att Tellan inte är särskilt aktuell. Med våran budget känns Ridderwall/Owuya som ett mycket tänkbart alternativ.
Gud nåde Riddarn om han blir skadad bara. Då kan även jag hoppa över till den negativa sida som finns här om våra målvakter.
Ridderwall är en äkta Djurgårdare från Stockholm, bara det gör att han går före D.Larsson. Sedan så har DIF Sveriges bästa målvaktstränare i T. Magnusson vilket gör att Ridderwall kommer att bli bättre säsongen 10/11.
Däremot behös en 2:a målis, M.O ger jag inte mycket för.
http://www.hockeymedmariehallman.se/ och det handlar om att Djurgården inte har visat något intresse helt enkelt. Synd, men jag instämmer med föregående talare att vi har knutit till oss en grym målvaktstränare. Det kan mycket väl bli en mycket god utveckling på Riddarn till en mycket lägre kostnad mot vad antagligen Danne hade kostat.
Daniel Larsson får göra som han vill. Han är ingen ikon precis, och efter att han bröt det muntliga löftet för 2 år sedan så betyder han mindre än noll idag för mig.
Surt dock att hv får en bra målvakt, men sån är världen.
Hur kan man inte kontakta Danne?
Har för mig att Janne sagt att gamla Djurgårdare är vi alltid intresserad av..
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Bjurre skrev:Hur kan man inte kontakta Danne?
Mm, men Daniel är inte Djurgårdare.
Om vi tog kontakt med varje fördetting (utan ett DIF hjärta) så hade ju Jonathan Hedström varit ett hett alternativ som ersättare till Josefsson
Om vi tog kontakt med varje fördetting (utan ett DIF hjärta) så hade ju Jonathan Hedström varit ett hett alternativ som ersättare till Josefsson
Ja men han är jävligt bra med Daniel man kan ju i alla fall prata lite.
Om Ryan Miller ringer imorgon och säger till Janne att han spelar med DIF nästa år så säger Janne nog inte nej
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Som jag skrev i det första inlägget så anser jag bara att det var synd att han inte hamnade i DIF med tanke på att han är en förhållandevis bra målvakt. Dock förstår jag varför han inte gjorde det med tanke på ekonomin och (om det stämmer) att Riddarn är lovad att starta.
Det jag dock inte förstår är varför så många som sticker över atlanten i så unga år inte kan tänka sig att stanna där i mer än två år, bara för att dessa har spenderats i AHL. Om risken finns för AHL är stor så borde dom stanna hemma i Sverige och utvecklas. Om dom ändå väljer att åka så fan sug in läppen och kör bara. Chansen kommer om du är bra nog, detta fenomen tycker jag framförallt är tillämpligt på målvakterna. Lite OT jag vet.
Ja men han är jävligt bra med Daniel man kan ju i alla fall prata lite.
Om Ryan Miller ringer imorgon och säger till Janne att han spelar med DIF nästa år så säger Janne nog inte nej
Känns helt onödigt att man skulle prata med Daniel när man satsar på Ridderwall.
Visserligen tror jag säkert att DIF har hört av sig, innan man visste hur målvaktssidan såg ut.