Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
isolerad

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av isolerad »

crike skrev:Kan inte se att detta nämnts tidigare i tråden och jag vet att man aldrig kan lita på AB men min spontana åsikt är att jag hade hellre sett han i DIF.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 7149223.ab
Usch jag vill verkligen inte se honom i HV. Speciellt inte efter att vi torskat finalen mot dom.
i
Användarvisningsbild
sthlm1891
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av sthlm1891 »

Vill inte se honom i HV det känns väldigt fel och blir förvånad om detta stämmer trodde han skulle stanna där borta och satsa vidare.
tomten
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av tomten »

Tror jag hellre hade velat se Larsson som förstemålvakt än Riddan. Segt om han går till HIV… Vore najs att ha både Riddan och Larsson. Men Riddans krav för att stanna var väl att han skulle få vara 1 keeper.
pieceofcrap

Inlägg av pieceofcrap »

Är det verkligen så att det är uttalat från båda håll att Riddarn blir förstamålvakt nästa säsong? Enligt min mening måste han verkligen höja sig ett par snäpp om vi ska kunna gå långt i slutspelet nästa år
Birdlegbob

Inlägg av Birdlegbob »

http://www.hv71.se/ är det Djurgården som har tackat nej ellelr är det Danne som är en svikare?

Använd dig av riktigt skriftspråk tack//Mod
Användarvisningsbild
Chpz

Inlägg av Chpz »

Birdlegbob skrev:http://www.hv71.se/ är det Djurgården som har tackat nej lr är det Danne som är en svikare?
Tror det är Djurgården som inte jobbat något vidare på att försöka värva Danne, dom verkar hellre vilja ha Ridderwall istället. GRYMT JÄVLA BESVIKEN!!! Danne ÄR en spelare man INTE tackar nej till....
Mesta mästarna!!
Användarvisningsbild
season
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av season »

Riddarn har säkert krävt att få vara 1:a, fullt förståeligt men då får han lov att tackla de kraven också.

Vad gäller Larsson; DIF har nog inte riktigt de ekonomiska musklerna att matcha bud från klubbar som HV. Och de få pengar man har lägger man nog på att täcka andra positioner i truppen.
Läget gör det ju ytterst intressant med vem de tänker ha som 2:a keeper? Känns ju inte riktigt som om Mark haft den bästa utvecklingen... eller?

Men det kan nog bli lite hetsigt på läktaren när Larsson gör entré i fel tröja. :|
ALLTID, OAVSETT, FÖR EVIGT.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Här måste vissa frågetecken resas. HV skrev ett tvåårigt avtal med Danne och vi skall enligt JJ inte varit direkt intresserade, Detta finner jag mycket märkligt. Danne Larsson borde rimligtvis varit en va de absoluta bästa värvningarna vi kunde gjort inför säsongen, bättre än t ex Ekman mm och ändå var vi inte med och högg efter honom. Jag trodde ointresset berodde på at Larsson ville stanna samt att om han kom hem ville han ha outmöjligheter i massor, men med HV skriver han alltså ett tvåårigt avtal.

Jävligt trist då den spelaren hade höjt vårt lag avsevärt. Snacka nu dessutom om vilken press som läggs på Riddarn. Nu kommer alla jämföra hans insatser med vår gamle målis Danne larsson, kan omöjligen vara en rolig situation.
Algot2003

Inlägg av Algot2003 »

Utan att veta bakgrunden känns det jävligt tråkigt att Danne gick till hv. Enligt mina ögon är han än bättre målvakt än både Ridderwall och Wesslau, fullt i jämförbar med Liv (tja det var väl därför han ersatte förstås). Man ska betänka att Danne stod i "en tid" när laget som helhet var mycket sämre och dessutom gjorde det mycket bra.

Nu måste vi jobba på Tellan, för jag vete fan om jag vill börja säsongen med Ridderwall/Owuya :roll:
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Ja, känns väl sådär. Hade Riddarn stuckit till NHL så hade det ju solklart varit så att vi skulle huggt maximalt efter honom, men det var knappast förvånande att vi inte var intresserade av Larsson när Ridderwall bestämde sig för att stanna. Ridderwall har potential att växa ut till en riktigt bra keeper, men pressen på honom kommer självfallet vara hög nästa säsong - gäller att han får en bra start på serien.

Samtidigt tycker jag det hade känts fel att tacka nej till förlängning med Riddarn när han totalt sett gjorde en bra grundserie och vi stod utan kontrakterade målvakter (Owuya räknas inte). Hade vi visat ljummet förtroende hade Ridderwall säkert signat med NHL (för AHL spel, så klart) eller typ Timrå och hur hade det låtit här inne om vi inte hade någon förstakeeper signad...?

När det gäller Danne Larsson så förstår jag dock inte hur folk kan tycka det är konstigt att han väljer någon annan klubb än DIF ändå, ja menar han är knappast någon Djurgårdare själv...deklarerade väl att han gärna kunde tänka sig spela i SAIK när han kom tillbaka...?
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Algot2003 skrev:Nu måste vi jobba på Tellan, för jag vete fan om jag vill börja säsongen med Ridderwall/Owuya :roll:
Det kan du ju glömma direkt, finns inte en chans (då hade vi ju hellre huggt efter Larsson). Ridderwall är tänkt som förstakeeper nästa säsong, och då tar man inte in Tellqvist eller någon annan meriterad målvakt som backup. Kan dock tänka mig man signar med någon lite mer etablerad än Owuya...
Användarvisningsbild
Lakrisal

Inlägg av Lakrisal »

Tack för den knivstöten rakt in i hjärtat...
diffarn1

Inlägg av diffarn1 »

Lakrisal skrev:Tack för den knivstöten rakt in i hjärtat...
Verkligen!
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Hoppas verkligen INGEN kallar Daniel Larsson för svikare. Vi talar om en spelare som öppet sa att han inte trivdes speciellt bra i Stockholm, och som vi inte ens var direkt intresserade av.
Vi kan inte räkna med att alla spelare som vi inte vill ha inte ska gå till andra elitserieklubbar. Det är inte logiskt för fem öre.
Daniel har heller aldrig sagt att han är Djurgårdare, och kan således aldrig kallas svikare eller dylikt.

Så lägg ner allt snack om knivstöt i hjärtat, och svek.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Användarvisningsbild
Bjurre

Inlägg av Bjurre »

Värva Hasek :D
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Låst