Namnlista: Fredrik Bremberg ska tillbaks till Djurgården!

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Heaty
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Namnlista: Fredrik Bremberg ska tillbaks till Djurgården!

Inlägg av Heaty »

Ja... tyvärr har han väl också festat till det i icke sociala sammanhang om vi säger så.
Jag är lite kluven, men nu när Jacob antagligen bryter det muntliga löfte han gett (snarare hans agent som har gett det) så kanske en plats för Linkan öppnas? Återstå att se, hoppas ledningen har en större dialog med oss fans nu när en plats öppnas på det här sättet, ha en sådan dialog som är unikt för just oss. Vilket fall som helst så litar jag på att dem vet vad dem gör, och oavsett hur laget ser ut så kommer det bli en lika fantastisk säsong som den vi nyss genomgått, med eller utan Linkan.
Highwind

Inlägg av Highwind »

odburt skrev:Fredrik Bremberg står för flera saker i hans uppförande och värderingar som gör att tycker att han gott kan stanna där han är. Jag går inte in på vad, men jag skulle aldrig själv göra de "misstag" som han gjort i livet.
Rent sportsligt finns det inga anledningar att inte ta in Bremberg. Vilken spelare passar bättre in i Hardys filosofi? Ingen.

Angående eventuell attityd. Det är intressant att DIF ville ha Bremberg inför förra säsongen. Då tycktes man ha inte ha några problem med hans "attityd".

Det som har förändrat DIF från 2008/2009 till 2009/2010 tror jag handlar mycket om attityd. Vi hade ju i grunden samma trupp som året innan. Många spelare har höjt sig eftersom Hardys tydliga ledarskap endast signalerar en sak: Det enda alternativet du har är att jobba stenhårt!

Många spelare har förbättrat sin attityd till hårt jobb (09/10). Varför skulle inte Linkan göra det under Hardys ledarskap?
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Highwind skrev:
odburt skrev:Fredrik Bremberg står för flera saker i hans uppförande och värderingar som gör att tycker att han gott kan stanna där han är. Jag går inte in på vad, men jag skulle aldrig själv göra de "misstag" som han gjort i livet.
Rent sportsligt finns det inga anledningar att inte ta in Bremberg. Vilken spelare passar bättre in i Hardys filosofi? Ingen.

Angående eventuell attityd. Det är intressant att DIF ville ha Bremberg inför förra säsongen. Då tycktes man ha inte ha några problem med hans "attityd".

Det som har förändrat DIF från 2008/2009 till 2009/2010 tror jag handlar mycket om attityd. Vi hade ju i grunden samma trupp som året innan. Många spelare har höjt sig eftersom Hardys tydliga ledarskap endast signalerar en sak: Det enda alternativet du har är att jobba stenhårt!

Många spelare har förbättrat sin attityd till hårt jobb (09/10). Varför skulle inte Linkan göra det under Hardys ledarskap?
Man kanske insåg att man klarade sig utan Brembergs sportsliga kvalitéer efter denna säsong. De trodde man nog inte själva. Man trodde ju att vi skulle ta en av de sista slutspelsplatserna.
Expert.
Highwind

Inlägg av Highwind »

SirDIFalot skrev:
Highwind skrev:

Man kanske insåg att man klarade sig utan Brembergs sportsliga kvalitéer efter denna säsong. De trodde man nog inte själva. Man trodde ju att vi skulle ta en av de sista slutspelsplatserna.
Du tror inte förändringen handlar om Hardy Nilsson?
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Highwind skrev:
Joo... Det var inte det som var poängen. Tidigare ville man ha kvar honom, men fick leva med attityden för man trodde att man inte skulle klara sig utan honom. Men (med Hardy och andra) så klarade man sig tydligen bättre än man trodde, bevisligen.
Expert.
Highwind

Inlägg av Highwind »

SirDIFalot skrev:
Highwind skrev:
Joo... Det var inte det som var poängen. Tidigare ville man ha kvar honom, men fick leva med attityden för man trodde att man inte skulle klara sig utan honom. Men (med Hardy och andra) så klarade man sig tydligen bättre än man trodde, bevisligen.
Tittade vi på HV's trupp inför säsongen 09/10 och jämförde med Djurgårdens tyckte vi och i princip alla andra att det var enorma skillnader i kvalitét. Men Hardy fick spelarna att växa och spela "över sin förmåga".

Tänk om vi hade en trupp med större kvaliteter inför förra säsongen? Hade SM-guldet varit vårt då?

Det handlar om att bygga en bättre trupp till nästa säsong jämfört med förra säsongen. Bremberg är utan tvekan en spelare med fantastiska kvaliteter och dessutom en djurgårdshjälte!
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Highwind skrev:
SirDIFalot skrev:
Highwind skrev:
Tittade vi på HV's trupp inför säsongen 09/10 och jämförde med Djurgårdens tyckte vi och i princip alla andra att det var enorma skillnader i kvalitét. Men Hardy fick spelarna att växa och spela "över sin förmåga".

Tänk om vi hade en trupp med större kvaliteter inför förra säsongen? Hade SM-guldet varit vårt då?

Det handlar om att bygga en bättre trupp till nästa säsong jämfört med förra säsongen. Bremberg är utan tvekan en spelare med fantastiska kvaliteter och dessutom en djurgårdshjälte!
Jag vet, håller med i allt. Du missar fortfarande helt min poäng.
Expert.
nlpoker85

Inlägg av nlpoker85 »

Det skulle va kul om Bremberg kom tillbaka till vårt underbara djurgården, han fick mig tårögd många gånger när han spela med sina fantastiska handleder och passningar. Och han gör mig även tårögd när han har ett annat emblem på tröjan ÄLSKAR DJURGÅRN
DrAlban

Inlägg av DrAlban »

Finns det något larvigare än alla dessa namnlistor? Om ni lyckats skrapa ihop några namn tror ni Järlan och Hardy tänker "Äh, det är så många fans som vill ha tillbaka honom, vi signar Linkan även fast han inte passar in i laget"?
-Inget guld för aik
-För det tackar vi Arnefjord
-Han gjorde ett jävligt snyggt självmål
-Nu är det tyst på Norra Stå
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Om han nu har så satans stort DIF-hjärta som vissa vill göra gällande kan han väl göra som Atletic spelaren som valde att spela gratis för sin klubb? Alternativt spela för en väldigt låg lön? Då kan vi börja diskutera hans namn och kontrakt.

Det vi behöver är en naturlig center och innan ni börjar snacka om Mackan, Eklund och Krüger så får vi ut mer av dem som forwards än som centrar och därför skall de liras som just forwards. Jakten på en center får gå vidare eller så chansar man på någon junior alternativt att Josefsson kommer tillbaka på utlåning. Tyvärr känns det dock som att inte så mycket kommer hända på marknaden för vår del än på ett tag.
vr6power

Inlägg av vr6power »

Jag har en fråga ?

Hur kan ni vara så säkra på att han ens vill hem till DIF ?.
Enda man hört och läst är på Maries blogg men är ju långt ifrån sagt (Linkan själv) JAG VILL SPELA I DIF ingenting annat?

Det här med namnlistor blir ju som nån nämde lite löjligt av den orsaken att ingen vet eller har frågat LINKAN vad han vill till 100%.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

vr6power skrev:Jag har en fråga ?

Hur kan ni vara så säkra på att han ens vill hem till DIF ?.
Enda man hört och läst är på Maries blogg men är ju långt ifrån sagt (Linkan själv) JAG VILL SPELA I DIF ingenting annat?

Det här med namnlistor blir ju som nån nämde lite löjligt av den orsaken att ingen vet eller har frågat LINKAN vad han vill till 100%.
Vill du säga vilka? Det har ju snackats om alltifrån AIK till Linköping?
– Nej jag vill inte gå in på några klubbar sådär men det är klart att jag måste se över vilka alternativ jag har här hemma. Och nu när Djurgården inte är intresserade så måste jag se mig om efter annat.
Expert.
Highwind

Inlägg av Highwind »

Det jag tycker DIF bör göra är att ta kontakt med Bremberg och berätta att vi är intresserade av hans tjänster. Men Ekman och Nilson är väl i princip klara så det behövs externt kapital för att finansiera värvning av Bremberg och detta bör DIF satsa på att ordna!
Användarvisningsbild
Jepe
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Jepe »

Highwind skrev:Det jag tycker DIF bör göra är att ta kontakt med Bremberg och berätta att vi är intresserade av hans tjänster. Men Ekman och Nilson är väl i princip klara så det behövs externt kapital för att finansiera värvning av Bremberg och detta bör DIF satsa på att ordna!
Tror inte du behöver oroa dig för att DIF inte skulle ta kontakt med Bremberg OM dom är intresserade av hans tjänster!
2014-04-07, vad hände?
Highwind

Inlägg av Highwind »

Jepe skrev:
Highwind skrev:Det jag tycker DIF bör göra är att ta kontakt med Bremberg och berätta att vi är intresserade av hans tjänster. Men Ekman och Nilson är väl i princip klara så det behövs externt kapital för att finansiera värvning av Bremberg och detta bör DIF satsa på att ordna!
Tror inte du behöver oroa dig för att DIF inte skulle ta kontakt med Bremberg OM dom är intresserade av hans tjänster!
Det var inte det jag sa. Jag tycker det är en skyldighet från DIF's sida. För oss fans, för Bremberg själv och för det sportsliga.
Låst