Seriepremiär borta i Kinnarpsarena är den enda matchen som slår mig rejält.
HV71 - Djurgårdens IF 7-6
Nåja, Seriepremiären var då här. Sätter mig framför TV'n rejält laddad självfallet! Hardy Nilsson steppar upp i en intervju innan matchen. Intervjun krabbar och jag ser Hardy bara sticker därifrån, jag drar på ett leende och tänker äntligen är han tillbaka, vilken inställning till hockeyn, Hardy bevisade för mig att han är här att avsluta det han påbörjade för ca 10 år sedan. Dvs ett tredje guld!
Sedan hur matchen började var riktigt olyckligt, vi ligger under med 3-0 efter ca 15 minuters spel om jag inte missminner mig. Även fast vårt kära Djurgården kämpade och gav allt och det är allt jag begär som Djurgårdare! Sedan såg jag årets attraktion i mina ögon,Marcus Krüger kedjan hade redan innan gått innan och spelat respektlöst, så lägger Krüger en härlig macka till Engqvist och smack säger det 3-1.
Och efter andra perioden hade vi vänt till 3-3. Och när 10 minuter har gått i andra perioden, då leder vi med 3-4! Då insåg jag vilket hjärta årets Djurgården har. Och denna Krüger gjorde 5 poäng denna match. Tyvärr blev de förlust, men jag kände på mig, iår... Nu jävlar!
Jag vill tacka allt som har med Djurgården att göra iår, trots finalförlusten så känner jag en stolthet som aldrig kommer tas ifrån mig! Vi pissade på Media som förmodligen inte ens trodde vi skulle kunna kämpa oss till slutspel. Vi bevisade för hela hockeysverige att det är
Vi som é DIF!
Ett stort tack till er som drog igång klacken direkt efter allt hjärtesorg! En sådan bedrift skulle aldrig uppstå någon annanstans utan Djurgårdare.
Nästa år, då jävlar!
Tack för denna säsong. Ni överträffade mina vildaste fantasier över hur detta skulle sluta. Hade någon inför säsongen sagt att vi ens skulle nå semifinal hade jag bara skakat på huvudet.
Tror nästan fortfarande att allt bara är en dröm. Ni tog mitt kära lag ända till final och var bara några stolpskott från guld. Otroligt.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
stolpskott skrev:
Jag vill tacka allt som har med Djurgården att göra iår, trots finalförlusten så känner jag en stolthet som aldrig kommer tas ifrån mig! Vi pissade på Media som förmodligen inte ens trodde vi skulle kunna kämpa oss till slutspel. Vi bevisade för hela hockeysverige att det är
Vi som é DIF!
Ett stort tack till er som drog igång klacken direkt efter allt hjärtesorg! En sådan bedrift skulle aldrig uppstå någon annanstans utan Djurgårdare.
Nästa år, då jävlar!
Instämmer fullständigt. Tom Anrell har krupit till korset och hyllar såväl spelare som fans. Det blev en värdig avslutning på läktarna som vi aldrig glömmer - vi som var där. Djurgår´n är passion!