Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Kall-El skrev:Har inte skrivit här på ett bra tag pga tidsbrist, men faktum är att muntliga avtal gäller hur skulle annars telefonförsäljning fungera?

För övrigt är det jävligt svagt att gå ut och lova grejer och sedan sticka. Spelar ingen roll om spelaren är 19 eller 28 eller 35 man skall vara rak mot sin klubb och dess fans. Det raka skulle varit jag kritar på ett kontrakt, om jag inte får något från Devils. Hade han agerat på detta sätt hade det inte varit något snack. Nu sätter han hela föreningen i skiten och vi står där hastigt och lustigt med en center kvar från förra säsongen.

Undrar om det skulle gå att lösa något snabbt med Zigomanis? Att byta 3/4 av centrarna mellan två säsonger och dessutom målvakt är ett recept för katastrof i mina ögon.

Har också hört att en hel del personer gnällde på Tjärnqvist, men hans gaerande var hela tiden jävligt ärligt tillskillnad från Josefssons.

För övrigt är nog problemet inte så mycket svenska hockeyförbundet som det internationella. De agerar utifrån vad som är bäst för dem dvs NHL spelare till OS och VM. De skiter i klubblagen vilket får mig att tro att enda vägen är för klubbarna i Europa att bryta sig loss och skapa först en egen motvikt mot internationella förbundet sedan ta upp kampen med NHL då förbundet inte delar klubbarnas intresse här och därför är de snarast ett problem mer än en lösning. Att då låta förbundet styra så mycket är inget annat än korkat. Ta makten först över spelarna de betalar ut löner till och tvinga förbunden att acceptera klubbarna vilkor t ex VM vartannat år bara samt bort med korkade plojturneringar. När detta är ordnat kan man börja ta upp kampen med NHL. SÅ länge som förbundet arbetar bara utifrån sina intressen måste hockeyklubbarna först göra upp med detta annars kommer det aldrig att kunna klara av att matcha NHL.
Väl talat.

Sedan är det också rätt konstigt att Tjärna sr fått nästan lika mycket skit. Inte en enda gång har han sagt att han ska spela för oss i år.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

B.I.B.A skrev:
Stocky skrev:Är det nu alltså 3 lediga forward platser? Om nu inte M. Nilson väljer att skriva på nytt kontrakt. Borde ju finnas en slant över nu till Ekman, och Nordgren inte vart så värts för att se Linkan medans Hardy är här. Men dom tre som nyförvärv skulle ju smaka mumma!
Josefson måste ersättas med en center, inte Linkan.
Så du menar på fullaste allvar att Linkan inte skulle kunna ersätta Josef?

Låt Otto, Fimpen och Falken centra. Sedan kan både Kruger, Mackan eller någon av junisarna centra ifall det behövs.

Josef ut, Linkan in vore en klar förstärkning. Men tyvärr verkar inte Järlan vilja ha den störste artisten vi haft på senare år.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
DIFRobbex

Inlägg av DIFRobbex »

Ok, men du måste väl förstå själv att ES är en dålig serie, om man kollar på nhl. eller har jag fel där?
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Viss skillnad på olika centertyper dock. Hardy verkar ju vilja ligga högt med två forwards och pressa och då behöver centern ta ett större defensivt ansvar. Har lite svårt att se Bremberg ta detta ansvar om jag skall vara ärlig.

Skulle Bremberg vara en förstärkning för DIF. Ja om han skall spela forward. Är han tänkt som center är jag inte alls lika övertygad.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

DIFRobbex skrev:Ok, men du måste väl förstå själv att ES är en dålig serie, om man kollar på nhl. eller har jag fel där?
Jag tycker inte att Elitserien är en dålig liga. Men i NHL spelar världens bästa spelare och självklart håller den därför högre klass.
Personligen tittar jag ändå hellre på ES då jag har svårt för spelet på mindre rinkar, blir för mycket "flipperspel" för min smak. Jag vill kunna se riktlinjerna i spelet.
Dessutom finns inget lag som får min puls att stiga i NHL, möjligen då favoritlaget Edmonton spelar.
När DIF spelar däremot, då känner jag att jag lever.

Sorry folks, OT.
Användarvisningsbild
Daniel942
Säsongskort: Ja

Inlägg av Daniel942 »

DIFRobbex skrev:Ok, men du måste väl förstå själv att ES är en dålig serie, om man kollar på nhl. eller har jag fel där?
Jag tycker att ES är bättre än NHL.

Varför är väl för att DIF inte spelar i NHL ;)
DIF!
kaminor

Inlägg av kaminor »

Kall-El skrev:Viss skillnad på olika centertyper dock. Hardy verkar ju vilja ligga högt med två forwards och pressa och då behöver centern ta ett större defensivt ansvar. Har lite svårt att se Bremberg ta detta ansvar om jag skall vara ärlig.

Skulle Bremberg vara en förstärkning för DIF. Ja om han skall spela forward. Är han tänkt som center är jag inte alls lika övertygad.
Krüger kan spela center. Är också villig att ge Norman mer speltid än han annars skulle ha fått om det innebär att Linkan får en plats. In med Linkan! 1,6 miljoner + Josefsons lön borde räcka.
Joas

Inlägg av Joas »

Hellre har jag kvar Krüger än Josefsson.
Difalltidoavsett

Inlägg av Difalltidoavsett »

Joas skrev:Hellre har jag kvar Krüger än Josefsson.
Klart som fan..
Användarvisningsbild
Tessan
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Tessan »

Efter en veckas semester är man åter hemma i Kungliga Huvudstaden, hungrande efter sport i allmänhet, DIF i synnerhet. Jag har valt att hålla mig borta från all surf för att riktigt hålla abstinensen i schack. Såg dock på hotellrummet ett trist, profillöst Tre Kronor med nöd och näppe slå Lettland. Såväl Ante som Mackan hade möjligheter att göra mål.

Tänkte att en veckas frånvaro skulle innebära nytt på marknaden vad gäller övergångar. Kom över en Aftonbladet på hemresan och noterade med höjda ögonbryn att solna-tattarna "bröstar upp sig" och påstår sig vara ute efter såväl Foppa som Mårtensson. Bra PR-trick där, men det gör mig än mer trött på allt Foppa-snack.

Om DIF stod ingenting, men jag har noterat att Riddarn är klar och att Mackan troligtvis förlänger. Vidare mister vi Josefson vilket är synd, men att behålla Krüger känns viktigt, när nu Ante också sticker till Nordamerika.

Blir det Riddarn och "Mark in da Park" som skall vakta vår bur? Tur då att Magnusson är tillbaka som målvaktstränare i DIF. Välkommen tillbaka!
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

B.I.B.A skrev:
DIFRobbex skrev:Muntligt överens, men lugn nu. Så du menar att, om man är muntligt överens, så är allting klart.
Va det dummaste jag hört. Då räcker det med att vara muntligt överens, för att bli förklarad som ett nyförvärv.
Muntliga avtal är bindande, precis som skriftliga.
Jo, men ändå så är dom ju inte det.
Av den enkla anledningen att då hänger allt på att personen i fråga går att lita på.
Annars står man där med brallorna nere & stammar
-Ja men han sa ju att....jö....uuuh?!!
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

B.I.B.A skrev:
DIFRobbex skrev:Muntligt överens, men lugn nu. Så du menar att, om man är muntligt överens, så är allting klart.
Va det dummaste jag hört. Då räcker det med att vara muntligt överens, för att bli förklarad som ett nyförvärv.
Muntliga avtal är bindande, precis som skriftliga.
Att vara muntligt överens är inte samma sak som att ha ett muntligt avtal.

Ett muntligt avtal kan stödjas av vittnen, eller om man spelar in det som sagts(Telefonförsäljare) och då gäller det precis som för skriftliga avtal.
Är man muntligt överens (Som DIF och Wallén/Josefsson varit) så gäller det att lita på personen, för han behöver inte göra som han sagt.
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

BOMBOM BOUCHARD skrev:Sedan är det också rätt konstigt att Tjärna sr fått nästan lika mycket skit. Inte en enda gång har han sagt att han ska spela för oss i år.
Det handlar inte om det. Tjärna har tränat med oss under uppehåll, styrelsen har tätt och jämnt hållit en god dialog med honom för att tillslut få hem honom.
Men åren går och Tjärna fortsätter att utnyttja DIFs hjälp som finns upplagd på bordet framför honom utan att inse att DIF erbjuder honom hjälp för att få något i gengäld, helst innan han fyller 65 år och går i pension.
Man ger och man tar, det är så världen borde fungera, men tyvärr så inser inte alla det.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Emwie

Inlägg av Emwie »

Fock! :(
vill inte skriva det vanliga :P
Född djurgårdare, Alltid djurgårdare!
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

sthlm_dif skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:Sedan är det också rätt konstigt att Tjärna sr fått nästan lika mycket skit. Inte en enda gång har han sagt att han ska spela för oss i år.
Det handlar inte om det. Tjärna har tränat med oss under uppehåll, styrelsen har tätt och jämnt hållit en god dialog med honom för att tillslut få hem honom.
Men åren går och Tjärna fortsätter att utnyttja DIFs hjälp som finns upplagd på bordet framför honom utan att inse att DIF erbjuder honom hjälp för att få något i gengäld, helst innan han fyller 65 år och går i pension.
Man ger och man tar, det är så världen borde fungera, men tyvärr så inser inte alla det.
Du har helt klart en poäng i det. Men jag tycker ändå inte att det är ett så stort svek.
Inte alls omöjligt att Tjärna kommer nästa år.
Visst, han blir knappast bättre med åren. Men man måste komma ihåg att han fått sina bästa år förstörda av skador. Det var år då han skulle ha tjänat ihop sina miljoner som toppback i NHL.
Tror han vill ta chansen nu och för det har jag förståelse. Han har chansen att tjäna ihop till både sin och sina barns framtid. Vem skulle inte ta den chansen?
Låst