Tråden som rör allt runt vårt U16,J18 samt J20 lag

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Tråden som rör allt runt vårt U16,J18 samt J20 lag

Inlägg av Snazzi »

Är "Victor Stoppel, 94, DIF U16" son till K-G Stoppel?
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Snazzi skrev:Är "Victor Stoppel, 94, DIF U16" son till K-G Stoppel?
Med tanke på hur vanligt "Stoppel" är...
Expert.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Snazzi

Jag är ganska säker på att det är så. Dock inte 100.

Två nya spelare klara då.

Från Ssk plockar vi Marcus Sörenssen (http://www.eliteprospects.com/player.php?player=20065). Räknas i ssk lägret som en stooor talang som säkert skulle fått chans i a-laget i år. Marcus gjorde 7+10 på 27 matcher i J20 superelit och 15+27 på 15 matcher J18 Elit. Han gjorde även tre matcher för U18 landslaget och gjorde tre mål.

Alexander Dypbukt har fått ett Try-out kontrakt. Han är lika gammal som Marcus och gjorde 24+40 på 26 matcher för Värmdö i J20 div.1.

Sedan kan Gerard Hanson bli aktuell igen.

Det känns som om att både J20 och J18 kommer bli starkare nästa säsong. Främst för att dom bästa inte kommer spela med A-laget så mycket. Är väl bara Jacob och Cehlin.

Fortfarande är inte trupperna helt klara enligt K-G. Jag hoppas att man vågar ta in träningsvilliga killar med bra handleder och skallar. Låt vara att dom väger 62 pannor. Det går att träna upp.

Lyckas man inte bättre i år så bör man nog se över ledarstaben.

J18 tycker jag bör gå till semifinal, visserligen förlorar man sina bästa spelare till J20 laget. Samtidigt har man en del andra spelare som var bra redan förra året som kan bli toppspelare i år. J20 är svårare. Man ska ju definitivt gå till slutspel, och man bör också gå till topp-8. Tror man har bättre målvakt, bättre bredd på backarna och spelskickligare forwards i år.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Heaty

Inlägg av Heaty »

Kommer hoppa av ämnet lite just nu, men fy fan vad kul att läsa första sidan i denna tråd om dem lovande Ridderwall och Josefson :D Extremt tillfredställande.

On topic: Ska bli kul att se om Måns Krüger kan prestera som sin bror (Antar att dem antagligen är bröder, med tanke på hur vanligt det efternamnet är..).
erik_dif

Inlägg av erik_dif »

Fan vad najs att vi plockade Marcus Sörensen!

Eftersom jag känner väldigt många av SDE-grabbarna har jag följt deras matcher ganska hårt och såg J18-matcherna som Marcus spelade mot SDE.

Killen är GRYYYM om än divig (ganska mycket divig). Tror det passar honom perfekt att komma till DIF där hans ganska taskiga attityd kan förbättras. För killen har mer än talang om vi säger så.

Mattias Kallin som vi fått in till J18-laget är också en av de största talangerna just nu i svensk hockey. Ligger nog lite före Marcus vid samma tidsperiod.

Eric Anderberg känner jag väl bäst av grabbarna. Han har redan hunnit debutera i DIF i någon typ av uppvisningsmatch mot något Kanadensiskt lag (minns inte namnet) där DIF vann med 8-0. Anderberg gjorde också ett jääävligt snyggt solo-mål redan i debuten vilket var rätt skönt för honom...

Victor Stoppel är mycket riktigt K-G:s son och duktig även han (dock har han gått lite före i kön av vad man hört...) och kommer passa perfekt i Djurgårdsmodellen.

Jacob Spångberg valde Gnaget var tråkigt men ändå inte särskilt konstigt då han är ur-gnagare och bytte väl för att ev. få chansen att lira i ES med dom någon gång i framtiden. Ett riktigt dumt val då Gnaget med all säkerhet kommer åka ur och inte komma tillbaks på många år. Sumpade sin karriär där tyvärr för Gnagets junior-lag är KAOS.
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

erik_dif skrev: Victor Stoppel är mycket riktigt K-G:s son och duktig även han (dock har han gått lite före i kön av vad man hört...) och kommer passa perfekt i Djurgårdsmodellen.
Tack. Det var det jag misstänkte att han gjort. Fast det säger egentligen ingenting, med facit i hand så var det väl tur att S.Ridderwall fick det lätt för sig i sin resa mot toppen.
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Användarvisningsbild
AMMC

Inlägg av AMMC »

erik_dif skrev:Fan vad najs att vi plockade Marcus Sörensen!

Eftersom jag känner väldigt många av SDE-grabbarna har jag följt deras matcher ganska hårt och såg J18-matcherna som Marcus spelade mot SDE.

Killen är GRYYYM om än divig (ganska mycket divig). Tror det passar honom perfekt att komma till DIF där hans ganska taskiga attityd kan förbättras. För killen har mer än talang om vi säger så.

Mattias Kallin som vi fått in till J18-laget är också en av de största talangerna just nu i svensk hockey. Ligger nog lite före Marcus vid samma tidsperiod.

Eric Anderberg känner jag väl bäst av grabbarna. Han har redan hunnit debutera i DIF i någon typ av uppvisningsmatch mot något Kanadensiskt lag (minns inte namnet) där DIF vann med 8-0. Anderberg gjorde också ett jääävligt snyggt solo-mål redan i debuten vilket var rätt skönt för honom...

Victor Stoppel är mycket riktigt K-G:s son och duktig även han (dock har han gått lite före i kön av vad man hört...) och kommer passa perfekt i Djurgårdsmodellen.

Jacob Spångberg valde Gnaget var tråkigt men ändå inte särskilt konstigt då han är ur-gnagare och bytte väl för att ev. få chansen att lira i ES med dom någon gång i framtiden. Ett riktigt dumt val då Gnaget med all säkerhet kommer åka ur och inte komma tillbaks på många år. Sumpade sin karriär där tyvärr för Gnagets junior-lag är KAOS.
Kul att höra, ska bli riktigt intressant att följa de här killarna i Djurgårn nästa säsong.

Själv hoppas jag mycket på Weigel och Ackered, de har mycket talang i sig. Plus Mitman såklart, hjälten.

Av de lite yngre killarna tror jag att Zibanejad och Åberg kan bli riktigt riktigt grymma. Zibanejad är en stor spelskicklig center och Åberg en riktig sniper.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

AMMC

Håller med dig i allt du säger. Ackered var ju riktigt bra i J20 förra året. Tror att han skulle vara redo att spela i allsvenskan ett 20-tal matcher. Weigel kan nog få det att lossna ordentligt i år, kommer få mer förtroende och bli starkare.

Angående Pontus och Mika så är dom ju verkligen ett radarpar. Både i DIF och i landslagen.

Arvid Strömberg - John Norman - Simon Mitman
Marcus Sörensen - Måns Kruger - Eric Anderberg
Sebastian Persson - Weigel - Felix Liljegren
Alex Dypukt - Mika Zibanejad - Pontus Åberg

Det är fyra riktigt bra juniorkedjor. Jämna som tusan också.

Ackered - Claesson
Sen har jag för dålig koll på backarna faktiskt.
Född till sportchef.
erik_dif

Inlägg av erik_dif »

android skrev:AMMC

Håller med dig i allt du säger. Ackered var ju riktigt bra i J20 förra året. Tror att han skulle vara redo att spela i allsvenskan ett 20-tal matcher. Weigel kan nog få det att lossna ordentligt i år, kommer få mer förtroende och bli starkare.

Angående Pontus och Mika så är dom ju verkligen ett radarpar. Både i DIF och i landslagen.

Arvid Strömberg - John Norman - Simon Mitman
Marcus Sörensen - Måns Kruger - Eric Anderberg
Sebastian Persson - Weigel - Felix Liljegren
Alex Dypukt - Mika Zibanejad - Pontus Åberg

Det är fyra riktigt bra juniorkedjor. Jämna som tusan också.

Ackered - Claesson
Norman tror jag inte kommer göra många J20-matcher. Han är spikad i A-laget i mina ögon. Strömberg tror jag kommer bli utlånad första året.
Sörensen - Krüger - Anderberg har en jävla potential men är ingen andrakedja. Hellre Mika och Pontus tillsammans med Sörensen. Den kedjan skulle vara sinnesjuk.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Jag håller med erik_dif.

Tror som dig om både Norman och Strömberg. Tänkte bara ställa upp hur man kunde spela med alla spelare exklusive Jacob och Patrick.

Åberg och Mika har en jävla potential, samtidigt är dom två år yngre än många andra i serien. Antagligen spelar det ingen roll då dom redan nu är så pass bra. Hur skulle du sätta ihop tre kedjor i dagsläget?
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
AMMC

Inlägg av AMMC »

android skrev:Jag håller med erik_dif.

Tror som dig om både Norman och Strömberg. Tänkte bara ställa upp hur man kunde spela med alla spelare exklusive Jacob och Patrick.

Åberg och Mika har en jävla potential, samtidigt är dom två år yngre än många andra i serien. Antagligen spelar det ingen roll då dom redan nu är så pass bra. Hur skulle du sätta ihop tre kedjor i dagsläget?
Jag skulle iaf bli förvånad om Weigel spelar tredje kedja, definitivt "topp 6" på honom i min mening. Var Norman och Strömberg spelar i inledningen av säsongen beror nog mycket på hur det ser ut i a-laget, skadeläge osv match för match. Däremot kan jag tänka mig att de kommer vara antingen i a-laget permanent eller utlånade när det kommer till vårkanten.

Sen ska det väl fortfarande in åtminstone en forward och en back till i J20.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Enligt hockeymagasinet säger K-G att det ska in två backar till. En 91a som har spelat i division 1, någonstans ute i landet och en 93a. Båda hemmahörande i stockholm. 91an sägs kunna vara Niclas Edman http://www.eliteprospects.com/player.php?player=10540. Skulle nog vara en helt okej förstärkning. Tvivlar dock på att det är han.

Verkar alltså som om att forwardssidan är spikad.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
AMMC

Inlägg av AMMC »

erik_dif skrev: Victor Stoppel är mycket riktigt K-G:s son och duktig även han (dock har han gått lite före i kön av vad man hört...) och kommer passa perfekt i Djurgårdsmodellen.
Jag är rätt säker på att Victor inte är K-G:s son. Brorson har jag för mig.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Den 7/8 (en lördag) har man chansen att se två juniormatcher på hovet. Först 15.00 möter DIF J20 Linköpings dito. Sedan 18.30 spelar J18 mot Lhcs J18.

DIF hockey spelar ingen match då vad jag kan se. Fotbollen vet jag inte då dom bara har vårsäsongen ute nu.

20 spänn kostar det, antar att man inte behöver betala 40 för att se båda. Räcker nog med att köpa en kaffe i pausen.

Jag ska försöka ta mig dit. Är ju ett tag kvar :)
Född till sportchef.
T Alexanderson
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av T Alexanderson »

AMMC skrev:
Jag är rätt säker på att Victor inte är K-G:s son. Brorson har jag för mig.

Brorson stämmer bra.
Skriv svar