Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Wainscotting
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Wainscotting »

Har levt i mediaskugga de senaste dagarna då jag suttit och pluggat, börjar närma sig tentatider...

Men nu när jag läser om Linkan känns det som att mitt hjärta gråter. HUR TÄNKER DIF?
Om han vill vända hem till Sverige och Djurgården inte ens har varit i kontakt med honom är det inget annat en en stor skandal.
När han lämnade DIF trodde jag att det skulle vara den kanske jobbigaste spelarförlusten i mannaminne, men saknaden blev trots allt inte så stor som jag befarade. Den fanns där nästan hela tiden, i synnerhet de gånger när spelet gick lite i stå och när PP inte gav utdelning som det borde ha gjort.
Hade Bremberg varit kvar den här säsongen hade det givit Djurgårdens spel en eller ett par dimensioner till, tänk om vi hade haft Linkan i finalerna, det hade kanske kunnat sluta annorlunda då!
Det där med att han av någon anledning skulle vara lat eller loj har jag aldrig märkt av, han kan försvinna lite ur matcherna ibland, men det gäller för alla spelare och det märks bara mer med Linkan i och med att han är den han är.
Att han inte skulle passa in i spelsystemet är bara en myt. Djurgårn's spel går ju till mångt och mycket ut på att hålla i och vårda pucken och det finns väldigt få spelare i ES som gör det bättre än Linkan. De som gnäller över att det inte är världens mest fysiske spelare verkar inte riktigt inse att det behövs många olika sorters spelare för att bygga upp ett lag, alla kan inte åka runt och smälla på allt som rör sig på isen.

Linkans spelintelligens, puckhantering och handleder är inte av denna värld.
Han är mer än en vanlig spelare, en artist och han drar folk till matcherna. En stjärna.

Jag vill inte se honom i en annan svensk tröja! Jag vill verkligen inte det.

FREDRIK BREMBERGS JÄRNKAMINER!

Han gör som han vill och resten står still,
Vår Fredrik Bremberg, han gör som han vill
”Suffering is permanent, obscure and dark, And shares the nature of infinity.”

William Wordsworth visste vad det innebär att vara supporter.
DIFRobbex

Inlägg av DIFRobbex »

Mackan kan man väll gemföra med Linkan. Tycker inte direkt Mackan har jobbat stenhårt denna säsong, utan mest glidit runt lite. Precis som Linkan gjorde innan han försvann.
Så nog tror jag Linkan passar in i spelsystemet iaf.

Tyvärr väljer jag nog Linkan före Mackan. Då linkan kan göra dom mer avgörande passningarna.
Mäklaren
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Mäklaren »

Mackan är inte i närheten av Linkans teknik och spelsinne. Dock så har han ett bättre skott och är något starkare längs sargerna.

Tycker att Mackan gått ner sig något oerhört sedan slutspelet började och nu ända in i VM. Han verkar tro att han är mycket bättre än vad han är i själva verket efter den här säsongen. Mackan måste jobba hårt för att vara bra! Precis som han gjorde under perioden november-mars.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
DIFRobbex

Inlägg av DIFRobbex »

Mäklaren skrev:Mackan är inte i närheten av Linkans teknik och spelsinne. Dock så har han ett bättre skott och är något starkare längs sargerna.

Tycker att Mackan gått ner sig något oerhört sedan slutspelet började och nu ända in i VM. Han verkar tro att han är mycket bättre än vad han är i själva verket efter den här säsongen. Mackan måste jobba hårt för att vara bra! Precis som han gjorde under perioden november-mars.
Ja, han syns inte allt för mycket nu i vm iaf.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Sorry om jag säger det men, skönt om Mackan spelar skit i VM. Då kanske ingen NHL klubb känner sig sugen och han skriver på för DIF istället.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Rak Rygg tack!

Inlägg av Rak Rygg tack! »

Jim Morrison skrev:Sorry om jag säger det men, skönt om Mackan spelar skit i VM. Då kanske ingen NHL klubb känner sig sugen och han skriver på för DIF istället.
Tror Mackan är iskall gällande NHL. Bara att hoppas att inhen KHL klubb lädrar upp skapligt för en spelare i fjärde femman.
Han kommer att göra en bra säsong för sitt älskade DIF nästa säsong. Lite synd dock att han inte gör mål på helt öppna lägen, dock, vill ju vinna mot filmande äckeltjeckerna...
Användarvisningsbild
warrant

Inlägg av warrant »

Mackan bara glider runt på isen.
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

Rak Rygg tack! skrev:
Jim Morrison skrev:Sorry om jag säger det men, skönt om Mackan spelar skit i VM. Då kanske ingen NHL klubb känner sig sugen och han skriver på för DIF istället.
Tror Mackan är iskall gällande NHL. Bara att hoppas att inhen KHL klubb lädrar upp skapligt för en spelare i fjärde femman.
Han kommer att göra en bra säsong för sitt älskade DIF nästa säsong. Lite synd dock att han inte gör mål på helt öppna lägen, dock, vill ju vinna mot filmande äckeltjeckerna...
Nilson har sagt att han inte kommer åka till KHL igen på grund av familjen. NHL eller DIF är det som gäller, har han sagt.
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Snazzi skrev:
Rak Rygg tack! skrev:
Nilson har sagt att han inte kommer åka till KHL igen på grund av familjen.
NHL eller DIF är det som gäller, har han sagt.

Vad skönt då, då är det väl mer eller mindre klart med DIF då 2010/2011
Tre Kronor åker i kvarten (om man ens går dit).
Så det finns inte så mycket tid kvar för Mackan att "visa upp sig".
Han ser oerhört trött & sliten ut, som att han plågar sig igenom 60min.

Tror faktisk att Mackan hade haft större chans till NHL-kontrakt om han stannat hemma.
Nu visar han mest upp allt han inte kan
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

Lee Harvey Oswald skrev:
Snazzi skrev: Nilson har sagt att han inte kommer åka till KHL igen på grund av familjen.
NHL eller DIF är det som gäller, har han sagt.

Vad skönt då, då är det väl mer eller mindre klart med DIF då 2010/2011
Nåja, det skulle inte vara första gången en idrottsman säger en sak och gör något helt annat.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Sitter typ enbart och glor efter nummer 26 när SWE spelar detta VM, hoppas han skall tappa pucken, spela fel, skjuta snett.... börjar bli frustrerande.
DIFDIF
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av DIFDIF »

Thomas Magnusson vet iaf skillnaden på målvaktspelet för 20 år sedan och nu ;)

http://www.coachescorner.nu/Pages/pdf/M ... edning.pdf
Användarvisningsbild
ludde-

Inlägg av ludde- »

DIFDIF skrev:Thomas Magnusson vet iaf skillnaden på målvaktspelet för 20 år sedan och nu ;)

http://www.coachescorner.nu/Pages/pdf/M ... edning.pdf
Undra om Magnusson kan tänkas ha några idéer kring potentiell andrakeeper att värva, om vi nu ska ta in en sådan. Har ingen direkt koll på herren, men utifrån vad man har hört så verkar han vara lite av en svensk "målvaktsguru"
Alltid oavsett - förevigt Djurgården.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

-daniel- skrev:Sitter typ enbart och glor efter nummer 26 när SWE spelar detta VM, hoppas han skall tappa pucken, spela fel, skjuta snett.... börjar bli frustrerande.
Vi ligger minst +2. Han sumpade två mållägen idag.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

DIF_Soldier skrev:
-daniel- skrev:Sitter typ enbart och glor efter nummer 26 när SWE spelar detta VM, hoppas han skall tappa pucken, spela fel, skjuta snett.... börjar bli frustrerande.
Vi ligger minst +2. Han sumpade två mållägen idag.
Egoister! :roll:
Ni tänker bara på er själva va? Vaa? Vaaaa?
Låst