Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Frasse »

Crashmash skrev:Värvningen av Thomas Magnusson är ju underbar. En av Sveriges absolut bästa målvaktstränare. Gammal i yrket, men fortfarande klass.
Bättre tränare på målvaktas sidan finns inte
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Att Linkan inte ar valkommen hem ar for mig det mest hjartskarande jag nagonsin har last. Det gor fortvivlat ont och det far bara inte vara sant. Vad kan man gora? :( Helt overkligt i mina ogon.

Han har raddat oss i manga ar, och ar det nagot vi var riktigt daliga pa i manga viktiga matcher sa var det power play och dar ar han DEN BASTA i Sverige. Snalla DIF, andra er i fragan.

For mig gar han fore bade Mackan och Ekman.
diffarn1

Inlägg av diffarn1 »

hockejs skrev:
diffarn1 skrev:Att Linkan inte får en plats tror jag beror på Hardy. Och om Hardy inte vill ha Linkan i truppen så litar jag på honom.

Men det var ju precis tvärtom. Hardy VILLE ju ha Linkan. Det var någon högre upp som sa nej.
Hardy sa i flera intervjuer förra sommaren att han hoppades på Linkan och att det var synd att han inte blev kvar. De har ju precis samma syn på hockey, varför skulle Hardy annars ha försökt behålla honom? Så litar du på Hardy så ska ju Linkan IN inte stå utanför... :|
Jaså det visste jag inte.

Fan jag vill ha tillbaka Linkan.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Mycket prat om spelare som bekräftat inte är aktuella i lagbygget. Gillar linkan skarpt när han inte är på det loja humöret men jag ställer mig helt bakom DIF i den här frågan. Å andra sidan vet vi nog i princip ingenting om vad som egentligen händer..
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

SkönaDjurgårn skrev:Att Linkan inte ar valkommen hem ar for mig det mest hjartskarande jag nagonsin har last. Det gor fortvivlat ont och det far bara inte vara sant. Vad kan man gora? :( Helt overkligt i mina ogon.

Han har raddat oss i manga ar, och ar det nagot vi var riktigt daliga pa i manga viktiga matcher sa var det power play och dar ar han DEN BASTA i Sverige. Snalla DIF, andra er i fragan.

Mackan och Linkan kan jag inte välja mellan. Däremot väljer jag självklart Linkan före Ekman.

I och med att vi ska ha samma lönebudget nästa säsong och med tanke på att juniorena Josef, Kruger, Cehlin mfl säkerligen kommer att få löneökning blir utrymmet till nyförvärv lika begränsat som tidigare år.
Hade vi haft ordning på ekonomin hade Linkan varit vår redan.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
addeman1

Inlägg av addeman1 »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
SkönaDjurgårn skrev:Att Linkan inte ar valkommen hem ar for mig det mest hjartskarande jag nagonsin har last. Det gor fortvivlat ont och det far bara inte vara sant. Vad kan man gora? :( Helt overkligt i mina ogon.

Mackan och Linkan kan jag inte välja mellan. Däremot väljer jag självklart Linkan före Ekman.

I och med att vi ska ha samma lönebudget nästa säsong och med tanke på att juniorena Josef, Kruger, Cehlin mfl säkerligen kommer att få löneökning blir utrymmet till nyförvärv lika begränsat som tidigare år.
Hade vi haft ordning på ekonomin hade Linkan varit vår redan.
Nå ingen hängiven miljardärssupporter som har nån miljon över? Ja ska absolut hjälpa laget så fort jag har råd, men i dagsläget vet jag inte hur mycket 50kronor hjälper:(
Mot17
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Snazzi skrev:Marie Hallman i kommentarsfältet.

"När det gäller DIF så blir jag inte klok på deras inställning.
Det är inte pengar, det är inte Hardy. Det är något annat. Jag har frågat både Järlan och Engström och båda ger samma svar, att han inte passar in i lagbygget för den hockey som spelas nu."

"Att DIF inte ens tagit kontakt känns verkligen märkligt när så många andra lag står på kö."

Det sista är skrämmande....
Absolut!
Av det där får man vibbar att de blivit en prestigefråga för dessa två herrar.
Järlan står inte särskilt högt i kurs hos mig.

I grund och botten är det väl inte en högoddsare att tro att det är ekonomisk fråga.
Men att inte ens ta kontakt med Linkan är fan tjänstefel.

Tala ut nu Järlan! Detta är ingen random spelare vi spekulerar kring. Det är spelaren som haft störst betydelse för att vi sluppit kvalserien under de riktiga skitåren vi haft. En spelare som fortfarande har europas bästa handleder och med ett Djurgårdshjärta. Skitsnacket om att Linkan inte skulle passa in i ett offensivt spelande lag är bara bullshit som bara lurar ett fåtal.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Lugnet

Inlägg av Lugnet »

Snazzi skrev:Marie Hallman i kommentarsfältet.

"När det gäller DIF så blir jag inte klok på deras inställning.
Det är inte pengar, det är inte Hardy. Det är något annat. Jag har frågat både Järlan och Engström och båda ger samma svar, att han inte passar in i lagbygget för den hockey som spelas nu."

"Att DIF inte ens tagit kontakt känns verkligen märkligt när så många andra lag står på kö."

Det sista är skrämmande....
Jag tror mig eventuellt veta varför man inte tar kontakt med Linkan. Men det är bara en hypotes och därför struntar jag i att skriva det.

Man kan skriva hur mycket som helst om varför DIF skall värva hem Linkan. Det mesta har redan skrivits. Tycker det är tråkigt att man inte lyssnar på kunderna om vilka produkter de vill se, om man nu skall se det ur "slippsnisseperspektivet"
Vi supportrar - i alla fall jag har alltid älskat se honom ta dem där skären gå förbi två motståndare eller med sin fina teknik ta sig ur trånga lägen för att sedan slå en helt otrolig passning. Likaså sitta och små skratta lite när han i princip har öppet mål lägger en passning istället för att skjuta (precis som Micke J gjorde) Han har ju ett bra handledsskott och dragskott. Linkan är inte bara en hur bra spelare som helst han är också en "entertainer" av högsta klass.
Jag blev lite smått besviken när DIF gick ut och meddelade att man skall byta märke till nästa år, men tänkte väl allright det är sådana tider nu. Men detta gör mig ruggigt besviken. Skall man behandla supportrar/kunder på detta sätt? Frågan är då om man skall köpa säsongskort till nästa år?
Värva HEM Linkan och gör det NU!
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

Lugnet skrev: Jag tror mig eventuellt veta varför man inte tar kontakt med Linkan. Men det är bara en hypotes och därför struntar jag i att skriva det.
Att han anses loj och klagar på medspelare som inte presterar?
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Det är lite utav ödets ironi om han sänker oss i en annan Elitserieklubb nästa säsong.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Remy Lebeau skrev:Det är lite utav ödets ironi om han sänker oss i en annan Elitserieklubb nästa säsong.
Fan vilken hemsk tanke, men tyvärr kan det mycket väl bli så. Då hoppas jag att ingen kallar honom svikare utan riktar ilskan mot rätt person.

Som tur är brukar han bara vara riktigt bra när han spelar i vår vackra tröja. Såg honom inte som något hot under hans år i Malmö.
DIFDIF
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av DIFDIF »

Btw, Pär Bäcker lämnar Ålborg ^^^^^^^^
BIBO

Inlägg av BIBO »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
Remy Lebeau skrev:Det är lite utav ödets ironi om han sänker oss i en annan Elitserieklubb nästa säsong.
Fan vilken hemsk tanke, men tyvärr kan det mycket väl bli så. Då hoppas jag att ingen kallar honom svikare utan riktar ilskan mot rätt person.

Som tur är brukar han bara vara riktigt bra när han spelar i vår vackra tröja. Såg honom inte som något hot under hans år i Malmö.
Ska vi förlora någon match vill jag att det är just linkan som ska sänka oss isf..
Android "För övrigt anser jag att alla som köpt klackbiljett och inte står och sjunger pissar på DIF Hockey."

Äkta kärlek varar hela livet!
Djurgårdens IF - för evigt trogen
Lugnet

Inlägg av Lugnet »

Snazzi skrev:
Lugnet skrev: Jag tror mig eventuellt veta varför man inte tar kontakt med Linkan. Men det är bara en hypotes och därför struntar jag i att skriva det.
Att han anses loj och klagar på medspelare som inte presterar?

Somnade i bilen för två år sedan...Långsint i sådana fall.
Men som sagt endast en rejäl gissning från min sida.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Tänk om vi kunde haft ordning på ekonomin förra året, så vi kunde använt det stora överskott som skulle blivit av årets säsong till spelartruppen..

Bremberg - Ottosson - Nilson
Ekman - Kruger - Hannula
Ölvestad - Jacob - Tjärnqvist
Cehlin - Fimpen - Tim

Ragge - Honken
Kyle - Oscar
Printz - Falken

Vilket jävla lag.
Tänk om inte om fanns.
Född till sportchef.
Låst