Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Att Linkan inte får en plats tror jag beror på Hardy. Och om Hardy inte vill ha Linkan i truppen så litar jag på honom.
Exakt. Och då man verkligen inte visar något intresse för Bremberg, så kan man ju faktiskt hoppas på att Nisse är klar, och att Mackan sagt nåt i stil med att "Om jag inte vinner poängligan i VM och får ett grymt NHL-erbjudande så stannar jag." För jag är ganska säger på att Mackan inte bara sagt "Jag diskuterar inte förrän efter VM". Han har ju med all säkerhet förmedlat vad det lutar åt...android skrev: Ändå.. Välj två av dessa
Mackan
Nisse
Bremberg
Jag hade nog valt Nisse och Mackan ändå.
[quote="android"... Faktum är ju att många har fått en jävla hybris här inne. Vi överpresterade förra året, har jääävligt risig ekonomi fortfarande och har inte råd att plocka in alla vi vill.
Ändå.. Välj två av dessa
Mackan
Nisse
Bremberg
Jag hade nog valt Nisse och Mackan ändå.[/quote]
Ett alternativ är att flytta Falken tillbaka till backbesättningen och ta in linkan istället för en kvalificerad back (pengarna kanske inte räcker till det). DIF skulle på det sättet kanske kunna få detta lag:
Ölvestad - Otto - Nilson
Linkan - Krüger - Ekman
Tjärna Jr - Josefson - Cehlin
Fimpen - Tim E - Brodin
Ragge - Honken Jr
Falk - Kyle
Oscar - Printz
Ändå.. Välj två av dessa
Mackan
Nisse
Bremberg
Jag hade nog valt Nisse och Mackan ändå.[/quote]
Ett alternativ är att flytta Falken tillbaka till backbesättningen och ta in linkan istället för en kvalificerad back (pengarna kanske inte räcker till det). DIF skulle på det sättet kanske kunna få detta lag:
Ölvestad - Otto - Nilson
Linkan - Krüger - Ekman
Fimpen - Tim E - Brodin
Ragge - Honken Jr
Falk - Kyle
Oscar - Printz
Ett alternativ är att flytta Falken tillbaka till backbesättningen och ta in linkan istället för en kvalificerad back (pengarna kanske inte räcker till det). DIF skulle på det sättet kanske kunna få detta lag:Östgöten skrev:[quote="android"... Faktum är ju att många har fått en jävla hybris här inne. Vi överpresterade förra året, har jääävligt risig ekonomi fortfarande och har inte råd att plocka in alla vi vill.
Ändå.. Välj två av dessa
Mackan
Nisse
Bremberg
Ölvestad - Otto - Nilson
Linkan - Krüger - Ekman
Fimpen - Tim E - Brodin
Ragge - Honken Jr
Falk - Kyle
Oscar - Printz[/quote]
Jag skulle nästan hellre spela
Linkan - Otto - Nilson
Ekman - Kruger - Ölvestad
Tjärna - Jacob - Tim
Cehlin - Fimpen - Brodin
Det tråkiga är att jag vill ge Cehlin mer istid. Tror att han har potential att bli riktigt jävla bra. Men, han är ju fortfarande junior nästa säsong. Hans tid kommer nog.
Född till sportchef.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
android skrev:
Det tråkiga är att jag vill ge Cehlin mer istid. Tror att han har potential att bli riktigt jävla bra. Men, han är ju fortfarande junior nästa säsong. Hans tid kommer nog.
Istid är inget man får. Den ska förtjänas. Som tur är har vi en tränare som bortser från namn/ålder/meriter. Det fick Honken sr känna på i år.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Ris eller Ros med nya målvaktstränaren? Jag tror ris, svårt att bli lika framgångsrik som jag anser Forsberg har varit i klubben. I och för sig verkar den nya tränaren vara bra meriterad.
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
Någon som har lite bättre koll på den nya målvaktstränaren?
Är han mer av den gamla typen eller jobbar han också med det mer moderna målvaktsspelet?
Är han mer av den gamla typen eller jobbar han också med det mer moderna målvaktsspelet?
Alltid oavsett - förevigt Djurgården.
Jag skulle nästan hellre spelaandroid skrev:Ett alternativ är att flytta Falken tillbaka till backbesättningen och ta in linkan istället för en kvalificerad back (pengarna kanske inte räcker till det). DIF skulle på det sättet kanske kunna få detta lag:Östgöten skrev:[quote="android"... Faktum är ju att många har fått en jävla hybris här inne. Vi överpresterade förra året, har jääävligt risig ekonomi fortfarande och har inte råd att plocka in alla vi vill.
Ändå.. Välj två av dessa
Mackan
Nisse
Bremberg
Ölvestad - Otto - Nilson
Linkan - Krüger - Ekman
Fimpen - Tim E - Brodin
Ragge - Honken Jr
Falk - Kyle
Oscar - Printz
Linkan - Otto - Nilson
Ekman - Kruger - Ölvestad
Tjärna - Jacob - Tim
Cehlin - Fimpen - Brodin
Det tråkiga är att jag vill ge Cehlin mer istid. Tror att han har potential att bli riktigt jävla bra. Men, han är ju fortfarande junior nästa säsong. Hans tid kommer nog.[/quote]
Jag tror inte att Linkan passar in i Hardys lagbygge, han har en helt annan spelstil än vad hardy är ute efter. Eller tror jag fel?
Djurgårdare blir man inte, det föds man som!
Självklart förtjänar man den, det är ju därför jag skrev att jag ville ge Patrick mer istid, just därför att jag anser att han har förtjänat istiden.BOMBOM BOUCHARD skrev:android skrev:
Istid är inget man får. Den ska förtjänas. Som tur är har vi en tränare som bortser från namn/ålder/meriter. Det fick Honken sr känna på i år.
Sen om man vill satsa på juniorerna så måste man låta dom få istid, vilket Hardy gör.
Född till sportchef.
Alla passar in hos Hardy. Linkan må vara lite slapp och har en dålig inställning, men faktum kvarstår att han gör varje puck som han rör till ett levande magiskt föremål.sunne skrev:Jag tror inte att Linkan passar in i Hardys lagbygge, han har en helt annan spelstil än vad hardy är ute efter. Eller tror jag fel?

Linkan är grym på att skydda pucken i offensiv zon, och han hade producerat som en galning om han hade fått spela med Mackan och Otto/Ekman. Hade blivit upp emot 70 poäng/grundserie, det är jag rätt övertygad om.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
Jag har tänkt en hel del kring det där, jag skulle nog trots allt gärna se Linkan i Djurgården igen, särskilt om man skulle kunna ha kvar Mackan och signa Ekman samt Linkan.sunne skrev:
Jag tror inte att Linkan passar in i Hardys lagbygge, han har en helt annan spelstil än vad hardy är ute efter. Eller tror jag fel?
Linkan är inget stjärnskott i defensiven direkt.. men han ska lira i en första lina som ska hålla sig i motståndarnas zon, knappast försvara. Sätter man honom med spelare som t.ex. Ölve som jobbar frenetiskt och en defensivt trygg Otto som täcker upp för de andra så kan Linkan lira sitt spel och då är han grym.
Föregående säsong ville vi ha mycket puck i motståndarnas zon och vi vet väl alla hur svårt det är att stjäla pucken från Linkan, man får inte heller glömma att han alltid leverar och att han hade höjt vårt powerplay något enormt.
Jag tror i alla fall att en Linkan i dagens trupp skulle kunna ha en ännu mer renodlad offensiv roll än sist, känns som vi har mycket fler hårt kämpande spelare och folk som kan ta de mer defensiva ansvaret än föregående säsonger, tror definitivt att det finns utrymme för en pucktrollande matchvinnare som Linkan.
Sen vet jag inte hur Linkan som person påverkar laget när det går tungt osv, hur han är i omklädningsrummet men jag saknar iaf #23, riktigt underhållande spelare.
Alltid oavsett - förevigt Djurgården.
diffarn1 skrev:Att Linkan inte får en plats tror jag beror på Hardy. Och om Hardy inte vill ha Linkan i truppen så litar jag på honom.
Men det var ju precis tvärtom. Hardy VILLE ju ha Linkan. Det var någon högre upp som sa nej.
Hardy sa i flera intervjuer förra sommaren att han hoppades på Linkan och att det var synd att han inte blev kvar. De har ju precis samma syn på hockey, varför skulle Hardy annars ha försökt behålla honom? Så litar du på Hardy så ska ju Linkan IN inte stå utanför...

- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Ok.android skrev:Självklart förtjänar man den, det är ju därför jag skrev att jag ville ge Patrick mer istid, just därför att jag anser att han har förtjänat istiden.BOMBOM BOUCHARD skrev:android skrev:
Sen om man vill satsa på juniorerna så måste man låta dom få istid, vilket Hardy gör.
Men som jag tolkar Hardys coachning struntar han i om spelaren är 18 eller 38.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Ger man Linkan rätt förutsättningar, vilket innebär som du skriver, ölvestad och otto som kedjekamrater, kan Linkan bli hur bra som helst. Han har tyvärr tendens att vara lite slö ibland, så valet av kedjekamratet äv viktigt, men det är jag inte orolig för med en coach som hardy!ludde- skrev:Jag har tänkt en hel del kring det där, jag skulle nog trots allt gärna se Linkan i Djurgården igen, särskilt om man skulle kunna ha kvar Mackan och signa Ekman samt Linkan.sunne skrev:
Linkan är inget stjärnskott i defensiven direkt.. men han ska lira i en första lina som ska hålla sig i motståndarnas zon, knappast försvara. Sätter man honom med spelare som t.ex. Ölve som jobbar frenetiskt och en defensivt trygg Otto som täcker upp för de andra så kan Linkan lira sitt spel och då är han grym.
Föregående säsong ville vi ha mycket puck i motståndarnas zon och vi vet väl alla hur svårt det är att stjäla pucken från Linkan, man får inte heller glömma att han alltid leverar och att han hade höjt vårt powerplay något enormt.
Jag tror i alla fall att en Linkan i dagens trupp skulle kunna ha en ännu mer renodlad offensiv roll än sist, känns som vi har mycket fler hårt kämpande spelare och folk som kan ta de mer defensiva ansvaret än föregående säsonger, tror definitivt att det finns utrymme för en pucktrollande matchvinnare som Linkan.
Sen vet jag inte hur Linkan som person påverkar laget när det går tungt osv, hur han är i omklädningsrummet men jag saknar iaf #23, riktigt underhållande spelare.
Djurgårdare blir man inte, det föds man som!
Du vet uppenbarligen inte vem Thomas Magnusson är. Kul att han är tillbaka.melker skrev:Ris eller Ros med nya målvaktstränaren? Jag tror ris, svårt att bli lika framgångsrik som jag anser Forsberg har varit i klubben. I och för sig verkar den nya tränaren vara bra meriterad.