sthlm_dif skrev:ConZzz, anledningen till att Rafa Benitez låter N'gog och Ryan Babel spela är på grund av att dom helt enkelt inte har bättre alternativ.
Liverpool har en usel ekonomi, ingen arena med bra förutsättningar, och att skulderna uppgår i miljarder kronor gör det hela än mer tufft. Liverpool står och faller med Torres och Gerrard, om inte dom två presterar på topp under en hel säsong så är Liverpool inget top 4 lag i England.
Liverpool måste börja om från nytt, därför anser jag personligen att man ska släppa både Gerrard och Torres, och på så sätt få in ca 1 miljard kronor för att värva nytt.
Man måste rensa, och det rejält, för att dagens trupp är absolut inte bra och har definitivt ingen framtid heller för den delen.
Hade jag ägt Liverpool hade jag gjort mig av med: Torres, Gerrard, N'gog, Lucas, och flertalet andra spelare som antingen har för höga löner eller helt enkelt inte håller för Premier League.
Rafa Benitez må göra märkliga byten ibland, men årets "fiasko" kan man inte skylla på honom. Han gjorde så gott han kunde, och att låta Torres spela i 90 minuter i varje match funkar inte, han går bara sönder.
Men det finns en sak som jag inte förstår med Rafa Benitez dock, och det är hur han kan låta Lucas Leiva spela. Den killen håller knappt för allsvenskan, och hans talang är lika med noll. Förstår verkligen inte vad Rafa ser i den nollan, han har verkligen inte gjort ett piss i Liverpool. Det enda han gör är att slå bort passningar och ger motståndarna farliga kontringar. Liverpool hade nästan varit bättre om man hade spelat med en man mindre istället för med Lucas på planen.
Hur som helst så befinner sig Liverpool i en tuff situation, och som jag ser det så är det bättre att börja om från noll och satsa långsiktigt istället för att ha en målsättning att nå en top 4 plats de 10 kommande säsongerna. Man bör rent utav göra som Arsenal, det är den enda vägen för Liverpool om man vill hitta tillbaka till toppen. Lag som Man City och Tottenham har minst lika bra förutsättningar och bra mycket bättre trupper än Liverpool som det ser ut idag, så Liverpools ledning måste inse att man sitter i skiten och blicka framåt istället för att säga: "Det är lugnt, Torres och Gerrard fixar våra problem", för att det är rätt så uppenbart att dom inte gör det längre.
Tycker Lucas får mycket oförtjänt skit, men tycker också att han fått spela oförtjänt mycket. Han är en ok back up. Han har ändå blivit prisad som brasilianska ligans bästa mittfältare, som 19-åring. Så visst finns talang.
Angående Gerrard och Torres, pengarna skulle ändå gå till att betala av skulder och inte läggas på någon transferbudget. Tror inte att lösningen är sälja dom. De är ändå hjärtat. Det är nog mest rykten. Snart kommer vi få se rykten om att Rooney måste säljas från Man Utd allt mer intensivt, Glazers har väl lånat dubbelt så mycket pengar i Uniteds namn som Jänkarna i Liverpool har gjort?
Som Erik Niva sa, sjukt att det är ekonomiskt lagligt att låna ihop pengar att köpa en klubb för att sedan låta klubben betala av det.
I så fall kan ju jag låna några miljarder och köpa McDonalds och låta företagets vinst betala av skulden bara?
Expert.