Premier League

Prat om allt mellan himmel och jord, som inte nödvändigtvis har med ishockey att göra.
ConZzz
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Premier League

Inlägg av ConZzz »

Chelsea och Man Utd är ju bara skit. :)

Liverpool FC är klubben som ligger närmast hjärtat.....efter DIF.

Jag förstår mig inte på den här Rafa Benitez som så många verkar gilla bland Liverpool's fans. Gång efter gång så gör han misstag efter misstag med sina byten. Visst han har inte mycket att välja mellan bland spelarna på bänken men jagar man ett ledningsmål så byter man först och främst inte ut t.ex Fernando Torres eller byter in en back.

Att man dessutom låter Ryan Babel (som enligt mig är den sämsta spelare i Liverpool's trupp) spela från start osv är katastrof. Han gnäller som en kärring när han inte får spela men när han spelar så visar han inte varför han köptes in från första början. (Han var enligt vissa en av Hollands största talanger om jag inte minns helt fel).

Sen kan man ju undra över köp som Ngog. Forwarden som nöter bänk när Torres är frisk, han gör inte ett rätt på plan. Tar dåliga beslut med bollen, ska försöka dribbla sig förbi 27 pers när han kan passa, skjuter när han inte ska skjuta osv. Visst gör Torres det också men skillnaden mellan dessa två herrar är att Torres KAN och klarar av att göra de sakerna.

Till nästa säsong hoppas jag att man köper till sig en forward som kan prestera. speciellt när Torres är borta halva säsongerna.

Det enda positiva med det här årets Premier League var ju självklart att Man Utd inte fick lyfta bucklan! :)
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

ConZzz skrev:Chelsea och Man Utd är ju bara skit. :)

Liverpool FC är klubben som ligger närmast hjärtat.....efter DIF.

Jag förstår mig inte på den här Rafa Benitez som så många verkar gilla bland Liverpool's fans. Gång efter gång så gör han misstag efter misstag med sina byten. Visst han har inte mycket att välja mellan bland spelarna på bänken men jagar man ett ledningsmål så byter man först och främst inte ut t.ex Fernando Torres eller byter in en back.

Att man dessutom låter Ryan Babel (som enligt mig är den sämsta spelare i Liverpool's trupp) spela från start osv är katastrof. Han gnäller som en kärring när han inte får spela men när han spelar så visar han inte varför han köptes in från första början. (Han var enligt vissa en av Hollands största talanger om jag inte minns helt fel).

Sen kan man ju undra över köp som Ngog. Forwarden som nöter bänk när Torres är frisk, han gör inte ett rätt på plan. Tar dåliga beslut med bollen, ska försöka dribbla sig förbi 27 pers när han kan passa, skjuter när han inte ska skjuta osv. Visst gör Torres det också men skillnaden mellan dessa två herrar är att Torres KAN och klarar av att göra de sakerna.

Till nästa säsong hoppas jag att man köper till sig en forward som kan prestera. speciellt när Torres är borta halva säsongerna.

Det enda positiva med det här årets Premier League var ju självklart att Man Utd inte fick lyfta bucklan! :)
Att få in en talang som Ngog till de pris Rafa fick är beundransvärt. Sen är det lönlöst att sitta och diskutera att köpa in anfallare som om man är en 15 åring som spelare Football Manager, när klubben med nöd och näppe klarade av licensen. Och skulderna ligger på flera miljarder kronor tack vare Tom Hicks och George Gilette. Lycka till att prestera som manager när såna muppar bestämmer.. Rafa fick NOLL pund att handla för i januari och lyckades ändå få in en etablerad landslagsspelare i Maxi Rodriguez. Imponerande.

Om du ogillar Rafa så mycket, vem tycker du ska ta över? Vem tror du vill ta över ett lag som ska påbörja en ny era, där det kan vara en sanning att sälja Torres och Gerrard men ändå inte få någon transferbudget att ersätta med? Det här är Rafas trupp. Spelare som han köpt. Då är det lika bra att han får styra över den. För det finns ändå inte kapital till förändring vid ett managerbyte.
Expert.
ConZzz

Inlägg av ConZzz »

Benitez har gjort ett bra jobb med den budgeten han har och jag vill ha kvar Benitez, men tycker att han har gjort väldigt konstiga byten den här säsongen.

Jag ser inte så mycket i Ngog men visst han är fortfarande ung och har en stor möjlighet att utvecklas.

Något som spelat in i den här fiasko säsongen är alla skador. Det är vid alla skador som man ser skillnaden LFC och Chelsea/Man Utd.

Förhoppningsvis så får spelarna hålla sig hela nästa säsong.

Sen det här med George Gillete och Tom Hicks, liksom det finns inget att säga om dessa två herrar. Man kan fråga vilken LFC fan som helst. Alla säger samma sak. Förhoppningsvis så blir klubben såld till bättre personer.

Jag var nyvaken när jag skrev det första inlägget så det lät lite allvarligare än vad det var menat.
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

ConZzz, anledningen till att Rafa Benitez låter N'gog och Ryan Babel spela är på grund av att dom helt enkelt inte har bättre alternativ.
Liverpool har en usel ekonomi, ingen arena med bra förutsättningar, och att skulderna uppgår i miljarder kronor gör det hela än mer tufft. Liverpool står och faller med Torres och Gerrard, om inte dom två presterar på topp under en hel säsong så är Liverpool inget top 4 lag i England.
Liverpool måste börja om från nytt, därför anser jag personligen att man ska släppa både Gerrard och Torres, och på så sätt få in ca 1 miljard kronor för att värva nytt.
Man måste rensa, och det rejält, för att dagens trupp är absolut inte bra och har definitivt ingen framtid heller för den delen.

Hade jag ägt Liverpool hade jag gjort mig av med: Torres, Gerrard, N'gog, Lucas, och flertalet andra spelare som antingen har för höga löner eller helt enkelt inte håller för Premier League.
Rafa Benitez må göra märkliga byten ibland, men årets "fiasko" kan man inte skylla på honom. Han gjorde så gott han kunde, och att låta Torres spela i 90 minuter i varje match funkar inte, han går bara sönder.
Men det finns en sak som jag inte förstår med Rafa Benitez dock, och det är hur han kan låta Lucas Leiva spela. Den killen håller knappt för allsvenskan, och hans talang är lika med noll. Förstår verkligen inte vad Rafa ser i den nollan, han har verkligen inte gjort ett piss i Liverpool. Det enda han gör är att slå bort passningar och ger motståndarna farliga kontringar. Liverpool hade nästan varit bättre om man hade spelat med en man mindre istället för med Lucas på planen.

Hur som helst så befinner sig Liverpool i en tuff situation, och som jag ser det så är det bättre att börja om från noll och satsa långsiktigt istället för att ha en målsättning att nå en top 4 plats de 10 kommande säsongerna. Man bör rent utav göra som Arsenal, det är den enda vägen för Liverpool om man vill hitta tillbaka till toppen. Lag som Man City och Tottenham har minst lika bra förutsättningar och bra mycket bättre trupper än Liverpool som det ser ut idag, så Liverpools ledning måste inse att man sitter i skiten och blicka framåt istället för att säga: "Det är lugnt, Torres och Gerrard fixar våra problem", för att det är rätt så uppenbart att dom inte gör det längre.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
ConZzz

Inlägg av ConZzz »

sthlm_dif skrev:ConZzz, anledningen till att Rafa Benitez låter N'gog och Ryan Babel spela är på grund av att dom helt enkelt inte har bättre alternativ.
Liverpool har en usel ekonomi, ingen arena med bra förutsättningar, och att skulderna uppgår i miljarder kronor gör det hela än mer tufft. Liverpool står och faller med Torres och Gerrard, om inte dom två presterar på topp under en hel säsong så är Liverpool inget top 4 lag i England.
Liverpool måste börja om från nytt, därför anser jag personligen att man ska släppa både Gerrard och Torres, och på så sätt få in ca 1 miljard kronor för att värva nytt.
Man måste rensa, och det rejält, för att dagens trupp är absolut inte bra och har definitivt ingen framtid heller för den delen.

Hade jag ägt Liverpool hade jag gjort mig av med: Torres, Gerrard, N'gog, Lucas, och flertalet andra spelare som antingen har för höga löner eller helt enkelt inte håller för Premier League.
Rafa Benitez må göra märkliga byten ibland, men årets "fiasko" kan man inte skylla på honom. Han gjorde så gott han kunde, och att låta Torres spela i 90 minuter i varje match funkar inte, han går bara sönder.
Men det finns en sak som jag inte förstår med Rafa Benitez dock, och det är hur han kan låta Lucas Leiva spela. Den killen håller knappt för allsvenskan, och hans talang är lika med noll. Förstår verkligen inte vad Rafa ser i den nollan, han har verkligen inte gjort ett piss i Liverpool. Det enda han gör är att slå bort passningar och ger motståndarna farliga kontringar. Liverpool hade nästan varit bättre om man hade spelat med en man mindre istället för med Lucas på planen.

Hur som helst så befinner sig Liverpool i en tuff situation, och som jag ser det så är det bättre att börja om från noll och satsa långsiktigt istället för att ha en målsättning att nå en top 4 plats de 10 kommande säsongerna. Man bör rent utav göra som Arsenal, det är den enda vägen för Liverpool om man vill hitta tillbaka till toppen. Lag som Man City och Tottenham har minst lika bra förutsättningar och bra mycket bättre trupper än Liverpool som det ser ut idag, så Liverpools ledning måste inse att man sitter i skiten och blicka framåt istället för att säga: "Det är lugnt, Torres och Gerrard fixar våra problem", för att det är rätt så uppenbart att dom inte gör det längre.
Jag förstår dig och håller med dig om det som du skrev om Lucas.
Jag har inte skyllt fiasko säsongen på Benitez. Som jag skrev så var jag trött när jag skrev första inlägget så det lät som om jag var missnöjd med allt. :)
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

sthlm_dif skrev:ConZzz, anledningen till att Rafa Benitez låter N'gog och Ryan Babel spela är på grund av att dom helt enkelt inte har bättre alternativ.

Tycker Lucas får mycket oförtjänt skit, men tycker också att han fått spela oförtjänt mycket. Han är en ok back up. Han har ändå blivit prisad som brasilianska ligans bästa mittfältare, som 19-åring. Så visst finns talang.

Angående Gerrard och Torres, pengarna skulle ändå gå till att betala av skulder och inte läggas på någon transferbudget. Tror inte att lösningen är sälja dom. De är ändå hjärtat. Det är nog mest rykten. Snart kommer vi få se rykten om att Rooney måste säljas från Man Utd allt mer intensivt, Glazers har väl lånat dubbelt så mycket pengar i Uniteds namn som Jänkarna i Liverpool har gjort?

Som Erik Niva sa, sjukt att det är ekonomiskt lagligt att låna ihop pengar att köpa en klubb för att sedan låta klubben betala av det.

I så fall kan ju jag låna några miljarder och köpa McDonalds och låta företagets vinst betala av skulden bara?
Expert.
ConZzz

Inlägg av ConZzz »

Tycker Lucas får mycket oförtjänt skit, men tycker också att han fått spela oförtjänt mycket. Han är en ok back up. Han har ändå blivit prisad som brasilianska ligans bästa mittfältare, som 19-åring. Så visst finns talang.

Angående Gerrard och Torres, pengarna skulle ändå gå till att betala av skulder och inte läggas på någon transferbudget. Tror inte att lösningen är sälja dom. De är ändå hjärtat. Det är nog mest rykten. Snart kommer vi få se rykten om att Rooney måste säljas från Man Utd allt mer intensivt, Glazers har väl lånat dubbelt så mycket pengar i Uniteds namn som Jänkarna i Liverpool har gjort?

Som Erik Niva sa, sjukt att det är ekonomiskt lagligt att låna ihop pengar att köpa en klubb för att sedan låta klubben betala av det.

I så fall kan ju jag låna några miljarder och köpa McDonalds och låta företagets vinst betala av skulden bara?
Personligen har jag aldrig varit ett fan av Lucas , men jag kan faktiskt ha förståelse för att Benitez låter Lucas spela i matcher mot Chelsea, Man Utd och andra offensiva lag då han är nyttig i det defensiva spelet. Han är varken snabb eller teknisk men han gör sitt jobb utan boll.

Fast med boll så håller han väldigt låg klass.
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

SirDIFalot skrev:Tycker Lucas får mycket oförtjänt skit, men tycker också att han fått spela oförtjänt mycket. Han är en ok back up. Han har ändå blivit prisad som brasilianska ligans bästa mittfältare, som 19-åring. Så visst finns talang.

......................

Lucas får inte oförtjänt med skit, han är rikskass. Jag som hatar Liverpool bara garvar åt honom, alla som jag känner som älskar Liverpool hatar honom. Han gör verkligen inte mycket rätt.

Angående dom där lånen. Dom kan tillfälligt ta pengar från klubbarna som Glazers gör, men när de sedan säljer klubben så är dom skyldiga vartenda öre som dom tagit. Problemet är ju bara att hor Glazers vet om det och därutav inte lär släppa klubben i och med att dom hade fått ge tillbaka nästan vartenda öre som dom fått vid en försäljning.
För idrottens bästa så vore det underbart om hela Glazers familjen blev mördad. Hotbilden är konstant stark emot dom, och jag hade faktiskt inte brytt mig det minsta om någon satte ett par snabba kulor i skallen på idioterna. Dom har förstört något kolossalt för flera miljoner United fans runt om i världen, och det är något som dom aldrig blir förlåtna för såvida dom inte säljer klubben till Red Knights inom en mycket, mycket snar framtid.

Men jag tror dock att Malcolm Glazer får ge upp snart. Kampanjen som startats i år började i en liten skara, och idag uppnår medlemsskaran till 155 000 sist som jag kollade. Hela Old Trafford bär protesthalsdukar, hatsånger ekar under varje match, och hotbilden ökar väl egentligen för var dag som går. Dom kan stå emot ett tag till, men inom en viss framtid så kommer dom att stå besegrade, det är egentligen bara en tidsfråga tills det inträffar.

LUHG!
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
4sure

Inlägg av 4sure »

Liverpool ska så F*N heller sälja Steve G!
Han är så talangfull och pool behöver honom. Dock så håller jag med om att han inte har presterat så mycket denna säsong, men han är bland dom bästa spelarna i världen!
Som om att vi skulle sälja Jimmie Ölvestad för att få pengar fall de skulle gått dåligt för Djurgår'n, nej funkar inte så !
Användarvisningsbild
Blå Helgonet
Medlem: Ja, ständig medlem
Kontakt:

Inlägg av Blå Helgonet »

4sure skrev:Liverpool ska så F*N heller sälja Steve G!
Han är så talangfull och pool behöver honom. Dock så håller jag med om att han inte har presterat så mycket denna säsong, men han är bland dom bästa spelarna i världen!
Som om att vi skulle sälja Jimmie Ölvestad för att få pengar fall de skulle gått dåligt för Djurgår'n, nej funkar inte så !
Gerro är onekligen en mittfältsmotor, en Scouse att beundra.
Men sätt dig i hans sits, han är utless på att aldrig vinna ligan.
Leverpölarna är Englands Bajen, Scouser rats, Merseyside caravan Pikey's.
Han drar i sommar precis som ladyboy Torres gör.

Bild
Blue Saints...
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

4sure skrev:Som om att vi skulle sälja Jimmie Ölvestad för att få pengar fall de skulle gått dåligt för Djurgår'n, nej funkar inte så !
Hade vi fått 500 miljoner kr för Jimmie Ölvestad så hade jag inte tvekat en sekund på att sälja :wink:

Hehe, skämt åsido. Men Gerrard är duktig, helt klart. Men är han värd 500 miljoner? Nej, knappast.
Han är väldigt skadebenägen och är på väg nedåt i karriären. 500 miljoner är ett grymt erbjudande från City om ryktena stämmer, och om så är fallet så borde L'pool sälja direkt. Eller för 460 miljoner till Real, som i och för sig nog är mer lockande.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
Capcash

Inlägg av Capcash »

Chelsea fan sen 88-89 nån gång (kommer inte ihåg längre), kunde inte annat än älska Zola, Dennis Wise och boysen "back then"...
Skriv svar