Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Snazzi »

-daniel- skrev: Kan inte påstå jag är direkt orolig faktiskt, känns en aning jobbigt med andraspaden i målet. Vet inte hur man skall göra där. Ta in gamla Björne Bjudning från SSK för en billig peng (?) som backup till Riddarn? Satsa på Owuya...?
Skulle Björne själv vilja komma tillbaka då? Har inte vi supportrar bidragit till att han skulle tacka nej? Nidramsor har ekat på Hovet, och i Scania. Förra årets bortamatcher mot Tälje var vi allt annat än snälla mot honom.
Inte för att jag verkligen vill ha honom, men jag har svårt att se att han själv vill tillbaka.
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Snazzi skrev:
-daniel- skrev: Kan inte påstå jag är direkt orolig faktiskt, känns en aning jobbigt med andraspaden i målet. Vet inte hur man skall göra där. Ta in gamla Björne Bjudning från SSK för en billig peng (?) som backup till Riddarn? Satsa på Owuya...?
Skulle Björne själv vilja komma tillbaka då? Har inte vi supportrar bidragit till att han skulle tacka nej? Nidramsor har ekat på Hovet, och i Scania. Förra årets bortamatcher mot Tälje var vi allt annat än snälla mot honom.
Inte för att jag verkligen vill ha honom, men jag har svårt att se att han själv vill tillbaka.
Tjae, tycker det har varit med lite glimten i ögat om ja ska vara ärlig... men tror ju knappast på allvar att han skulle vara aktuell; dels är han nog lite trött på att inte få va förstamålis sen Helenius kom till SSK och sen tror jag inte DIF är intresserad av honom. Men försöker bara hitta något slags alternativ till Owuya...kanske är bättre att ge Mark chansen trots allt? Har han en OK försäsong så kanske det vore det bästa.
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

-daniel- skrev:
Snazzi skrev:
Tjae, tycker det har varit med lite glimten i ögat om ja ska vara ärlig... men tror ju knappast på allvar att han skulle vara aktuell; dels är han nog lite trött på att inte få va förstamålis sen Helenius kom till SSK och sen tror jag inte DIF är intresserad av honom. Men försöker bara hitta något slags alternativ till Owuya...kanske är bättre att ge Mark chansen trots allt? Har han en OK försäsong så kanske det vore det bästa.
Tror inte heller han är aktuell över huvud taget, men nu pratar jag teoretiskt.
Och ja, visst har vi haft glimten i ögat. Men frågan är hur han känner sig trots allt när 500 personer står och skriker åt honom. Vet inte om man verkligen tar det på skämt då. ;)
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Tjärnqvist blev klar i augusti förra året. Nu är det maj... och vi har bara tre platser kvar att fylla redan. Lär inte bli en galen Silly Season direkt:)
Expert.
Östgöten

Inlägg av Östgöten »

Tycker att den sista backplatsen ska gå till Deilert, något som borde skapa utrymme för TRE spetsar framåt istället för TVÅ. Om Ekman är klar skulle jag inte klaga om DIF plockade in även linkan. Utrymme skulle därefter finnas för ytterligare en forward, som med tanke på Nilsons svaga insats i VM öppnar för att just Marcus spelar ytterligare en säsong i DIF.
Polisen

Inlägg av Polisen »

"Hur stor är risken att Djurgårdsfansen får se dig ett annat elitserielag?
– Det kan mycket väl hända, det kan jag säga. Absolut"

Fredrik Bremberg i intervju med Marie Hallman.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Polisen skrev:"Hur stor är risken att Djurgårdsfansen får se dig ett annat elitserielag?
– Det kan mycket väl hända, det kan jag säga. Absolut"

Fredrik Bremberg i intervju med Marie Hallman.
Blir det LHC eller HV så spyr jag.
DIF!
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Mitt DIF-hjärta blöder en smula när jag läser intervjun med Linkan hos Marie. Får ytterligare vatten på min kvarn när jag läser om löneanspråken... har hela tiden trott att han dissades av Järlan och aldrig fick något vettigt bud.

Det är verkligen inget snack om att Linkan skulle passa in i vårt nuvarande spelsystem, och att han skulle göra det med bravur.

Är det så här vi behandlar gamla trotjänare som räddat oss gång på gång på gång? :|
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

-daniel- skrev:Mitt DIF-hjärta blöder en smula när jag läser intervjun med Linkan hos Marie. Får ytterligare vatten på min kvarn när jag läser om löneanspråken... har hela tiden trott att han dissades av Järlan och aldrig fick något vettigt bud.

Det är verkligen inget snack om att Linkan skulle passa in i vårt nuvarande spelsystem, och att han skulle göra det med bravur.

Är det så här vi behandlar gamla trotjänare som räddat oss gång på gång på gång? :|
Håller med.

För fan, ta hem Linkan nu när han vill hem till Elitserien.
Jag tycker att vi borde slänga ihop en lista på namn som vill ha Linkan tillbaka och sen skicka till Järlan.

Fredrik Brembergs Järnkaminer!
DIF!
Bigge

Inlägg av Bigge »

Kan nog glömma Linkan tyvärr.
När han själv säger så här i Maries blogg:
Nej jag vill inte gå in på några klubbar sådär men det är klart att jag måste se över vilka alternativ jag har här hemma. Och nu när Djurgården inte är intresserade så måste jag se mig om efter annat
Låter som om han hade velat spela för DIF.
Tycker själv det är märkligt att man inte ens kontaktat Linkan för att visa intresse.
Då det finns en risk att vi förlorar Mackan kanske. Enl Järlan så ska Mackan ge besked/ta en diskussion efter VM.

Undra va det är för två första linare Järlan vill ha in som passar in i vår spelide som gör att de går före Fredrik Bremberg?

http://marieshockeyblogg.blogspot.com/2 ... l-med.html
There is no I in TEAM!!!!
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

Det kommer göra ont i mitt hjärta om jag blir tvungen att se Linkan skrina runt på isen iklädd sin motståndares dress.
Fan. Om han nu verkligen vill komma hem, varför plockar vi inte in honom?
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Spelar faktiskt inte så stor roll om dom letar efter någon annan till förstalinan. Linkan gör poäng, är Djurgårdare och VILL komma hem. Hardy ville att han skulle stanna inför den här säsongen.

Jag förstår inte varför det är så passivt från ledningen
Kuben

Inlägg av Kuben »

Jag tycker det är otroligt tråkigt att vi inte verkar visa något intresse för Linkan.

En spelare som gjort så mycket för DIF genom åren och som säkerligen skulle
hålla till i toppen på poängligan under ett par år till. Vi har till stor del honom
att tacka för att vi höll oss kvar under de tunga åren.
Det går inte att med ord beskriva hur det skulle kännas att se honom i tex ssk eller
lhc.

Jag hoppas att Linkan kontaktas och får avsluta karriären på det sätt han förtjänar i
laget som finns i hans hjärta!
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Linkan är den största liraren i DIF:s historia och har ett stort DIF-hjärta, men DIF har tagit sig vatten över huvudet och tror att man kan göra om fjolårets säsong utan att förstärka laget.

Motståndarna kommer att ha läst sönder vårt spel (precis som förra gången med torpedhockeyn) och såna som Ragge, Falk och Otto blir knappast bättre med åren. Det är oerhört naivt att tro att vi kommer vara lika bra nästa säsong med samma lag som vi hade ifjol. Med Linkan i laget hade vi dessutom kunnat vinna guldet i år.

Må lyckan vara med den idiot som sjunger nidramsor om Linkan nästa säsong...
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Varför är det naivt att tro att laget ska bli bättre? Mig veterligen blir man bättre av att träna..

Sen har vi ju blivit av med Alibi-spelare som Danielsson och Holmqvist.

Med resonemanget att Falken, Ottosson och Ragge inte blir bättre så borde det hålla att O.Eklund, Brodin, Cehlin, Kruger, Josefson, Ridderwall och Deilert blir bättre.

Sen håller jag inte med om att "torped-hockeyn" blev sönderläst. Vi vann väl serien rätt enkelt, trots stora spelarförluster? Var väl mest media som skrev att den var sönderläst så fort vi tappade en match.

Angående Linkan är det självklart att han ska ha en plats. Alternativt att Järlan har ett bra skäl till att inte ta in honom.

Faktum är ju att många har fått en jävla hybris här inne. Vi överpresterade förra året, har jääävligt risig ekonomi fortfarande och har inte råd att plocka in alla vi vill.

Ändå.. Välj två av dessa
Mackan
Nisse
Bremberg
Jag hade nog valt Nisse och Mackan ändå.
Född till sportchef.
Låst