Scoop

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
UPC

Scoop

Inlägg av UPC »

Ask er en veldig bra spiller. Ikke like bra som Thoresen, men heller ikke langt unna. Tror nok Ask vil gjøre 25 poeng minimum neste sesong.
Tror nok Djurgården har fått anbefalinger fra Espen Knutsen når det gjelder denne spilleren.
At dere hentet Ryman forstår ingen i Norge, men at dere henter Ask forstår alle.

Håper dere forstår Norsk!

Gratulerer med en meget god spiller!
m0ng00se

Inlägg av m0ng00se »

Nä Ryman är nog ett frågetecken för oss allihop!;)...Du råkar inte sitta på nån film på denne Ask?..Skulle vara skoj att se om han har några moves...
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

UPC// Kul att höra dina åsikter, men 25 poäng? Han gjorde ju knappt några poäng i den svagare finska ligan, motivera!
Användarvisningsbild
Lunkan

Inlägg av Lunkan »

jensa öhling skrev:UPC// Kul att höra dina åsikter, men 25 poäng? Han gjorde ju knappt några poäng i den svagare finska ligan, motivera!
Han spelade inte speciellt många matcher i finska ligan pga sin skada.

EDIT:
26-årige Morten Ask har spelat merparten av karriären i Norge och USA, men förra säsongen blev han historisk genom att som förste norrman spela i SM-liiga, den högsta serien i Finland. Säsongen i Finland blev dock inte vad Morten hade räknat med.
– Efter två veckor tvingades jag att operera handleden och var borta till efter jul, så det blev bara fyra poäng i grundserien. Men sedan gjorde jag fyra poäng på åtta matcher i slutspelet, och det är jag självklart nöjd med, säger Morten Ask.
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

enligt statistiken gjorde han ändå 23 matcher i grundserien.
Therocket1
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Therocket1 »

Men det är inte enkelt att komma tillbaka från en längre skada, speciellt inte från en handledsskada. Man tappar både styrka o känsla vilket tar veckor att bygga upp igen. Så det tar ett tag att komma tillbaks.
Djurgårn
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Djurgårn »

Han gjorde ju ändå 4p på 8 matcher i slutspelet...
Pepp91

Inlägg av Pepp91 »

Varför säger alla att han "bara" gjorde 4 poäng på 23 matcher. Med en handledsskada så tycker ja inte att det är så bara. Håller med Therocket1 att det tar flera veckor, månader, innan man kan återfå samma känsla och kordination. Och det fick han ju lagom till slutspelet, så jag tror på att han kan göra 10 mål och 15 assister för oss nästa säsong :wink: :D
Skriv svar