Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
sthlm_dif
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av sthlm_dif »

SirDIFalot skrev:Men som förening kan man ju inte se det på det viset. Man måste ju erbjuda spelaren en lön som representerar det han gör för laget. Det värsta som man kan göra är ju att som förening börja se det som ett privilegium att få spela i DIF, att de är självklart att de vill spela här, även om de tjänar dubbelt på annat håll.
Djurgården som förening säger inte det mitt under en förhandling, men alla vet vad det är som gäller om dom ska hem.
Dom vet att Djurgården inte pungar ut monsterlöner alá Färjestad och Hv71, och därför så är det inget problem. Dom tjänar dom pengarna dom vill utomlands innan dom till sist vänder hem och spelar för klubben i sitt hjärta till en mindre inkomst än i övriga lag, så är det.
Kan man inte acceptera en lönesänkning, utan bara vill lalla runt som en "money talks-människa" så kan man ha Daniel Tjärnqvist som förebild.
Alla är vi olika, och de killarna som VILL och känner sig hedrade över att få spela i DIF, laget i sitt hjärta är välkomna, övriga money-talks personer är inte önskvärda. Dom kan stanna i khl och spela bland ryssar, tjecker, tyskar, vitryssar, ungrare, slovener, finnar, svenskar och andra plastmänniskor som både saknar en själ och ett hjärta till en ishockeyförening.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
BIBO

Inlägg av BIBO »

sthlm_dif skrev:
SirDIFalot skrev:Som att det ska vara en nackdel för Djurgårdare att spela i Djurgården för att då får de lägre lön.
Det är ju precis så det är i alla fall. Spelare som Marcus Nilson och Nils Ekman spelar i Djurgården för att det är klubben i deras hjärta, om dom inte hade brytt sig så hade money talks föreningarna Färjestad, Hv71 och Frölunda knyckt dom framför näsan på oss med deras 400 000/månaden kontrakt som vi inte kan matcha på långa vägar.

Är man en föredetta stjärna och kommer till Djurgården så är det för att man älskar klubben, inte för att man vill tjäna stora slantar, då är den finska klubben hv71 ett mycket bättre val.
Angående hv71, jag väntar på att dom ska ansluta sig till sm-liiga. Nya finnar blev klara idag, SOUMI SOUMI SOUMI![/quote]

Vi i DIF borde nog passa oss för att reta dom för just finnar ;)
Android "För övrigt anser jag att alla som köpt klackbiljett och inte står och sjunger pissar på DIF Hockey."

Äkta kärlek varar hela livet!
Djurgårdens IF - för evigt trogen
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Även om ni ogillar DIF fotboll och tycker det är en tråkig sport så.. Känns onödigt att skylta med det på vilket DIF-forum som helst.

Vi är DIF. Ska inte delas upp i två läger.
Expert.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Nu hoppas väl vi alla att det blir ett par heta värvningar och att junisarna som plockas upp en pinne utvecklas snabbt under försäsongen!

Sen kan jag förstå att Djurgårdare tappar sugen på Allsvenskan när vi hela tiden matas med spansk/italiensk propagandafotboll i världsklass. Våra luggslitna arenor med tvivelaktigt gräs samt de lag (förutom Djurgården) som spelar allt annat än fartfylld fotboll kan vara svårt att älska! (Gillar 1-0målet från gårdagens match, ogillar 1-1målet samt älskar alla 4 mål som Råttorna släppte in mot IFK Götet)

I hockeyvärlden är vi ändå att räkna med och många unga spelare får chansen i NHL och många äldre spelare återvänder hem från NHL. Den första gruppen utarmar våra egna ligor men den andra gör oss bättre... ;) Därför håller vi hög klass (enligt min Gul-Röd-Blåa uppfattning) i hockeyn och det är lite lättare att älska sporten då.

Avslutningsvis: När börjar hockeyn igen?! ;)
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Bjurre

Inlägg av Bjurre »

Magnutz skrev:Nu hoppas väl vi alla att det blir ett par heta värvningar och att junisarna som plockas upp en pinne utvecklas snabbt under försäsongen!

Sen kan jag förstå att Djurgårdare tappar sugen på Allsvenskan när vi hela tiden matas med spansk/italiensk propagandafotboll i världsklass. Våra luggslitna arenor med tvivelaktigt gräs samt de lag (förutom Djurgården) som spelar allt annat än fartfylld fotboll kan vara svårt att älska! (Gillar 1-0målet från gårdagens match, ogillar 1-1målet samt älskar alla 4 mål som Råttorna släppte in mot IFK Götet)

I hockeyvärlden är vi ändå att räkna med och många unga spelare får chansen i NHL och många äldre spelare återvänder hem från NHL. Den första gruppen utarmar våra egna ligor men den andra gör oss bättre... ;) Därför håller vi hög klass (enligt min Gul-Röd-Blåa uppfattning) i hockeyn och det är lite lättare att älska sporten då.

16 september om 132 dagar :D
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Bjurre skrev:
Magnutz skrev:Nu hoppas väl vi alla att det blir ett par heta värvningar och att junisarna som plockas upp en pinne utvecklas snabbt under försäsongen!

16 september om 132 dagar :D
:) Precis! :mrgreen:
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

Hur ligger vi till med Hannula?
Soulsic

Inlägg av Soulsic »

jensa85 skrev:Ska det vara så jävla svårt att hålla sig till ämnet?

Här inne vill jag läsa om "Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget." Och inte massa annan skit.
Precis.

Calle Gustafsson klar för Rögle.

http://www.roglebk.se/natmagasinet/visa ... _for_rogle
jensa85

Inlägg av jensa85 »

Soulsic skrev:

Här inne vill jag läsa om "Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget." Och inte massa annan skit.
Precis.

Kommer väl inte direkt gråta mig till sömns för det om man säger så.
Soulsic

Inlägg av Soulsic »

jensa85 skrev:
Soulsic skrev:

Precis.

Kommer väl inte direkt gråta mig till sömns för det om man säger så.
Nä, inte direkt. Just nu håller han ju inte i nån toppkedja. Han hade väl passat bra i en fjärdefemma men där har vi redan många spelare.
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

Ridderwall lite närmare DIF eller NHL/AHL.
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Användarvisningsbild
Tessan
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Tessan »

Undrar över:
Hannula, Tellan och Zigomanis. Aktuella eller inte?
janne08

Inlägg av janne08 »

Ett inlägg i debatten till er alla som tjatar om Linkans ev återgång till DIF
är det ingen av er som såg hur laget spelade under 2009-2010. för min del kan jag inte i min vildaste fantasi se hur Linkan skulle passa in i laget. Och det är inget konstigt, han är och han kommer aldrig att bli någon slitvarg eller hårt jobbande forward. Linkan är en LIRARE och dessa behövs oxå, dock inte i DIF:s fall för där behövs en LIRARE och en hårt arbetande sådan.

Jag tror att Linkan som fyller 37 år i sommar troligen är mer intresserad av att tjäna så mycket det går, de max 2 år som han kommer att spelare.
För den bistra sanningen är att slutet börjar att närma sig. Dessutom hur stor tror ni att motivationen är för en sådan spelare.
Linkan gjorde detta val förra året när han valde att lämna DIF !!!
Så för min del var det redan förra året Tack å Hej och leverpastej :lol:

Nä DIF behöver hårt arbetande och motiverade spelare som dessutom har en stark lagkänsla.

Nu är det bara lire drykt 4 månader kvar :D
Användarvisningsbild
fern

Inlägg av fern »

Tessan skrev:Undrar över:
Hannula, Tellan och Zigomanis. Aktuella eller inte?
Hannula vill nog med största sannolikhet stanna i KHL, men om det nu skulle bli Sverige så ligger nog vi allra bäst till. Jag tror på Hannula om två säsonger. Tellan tror jag absolut kommer stå mellan våra stolpar när serien drar igång, frågan är bara vem som ska bli andre keeper...
DIF har väl indirekt sagt att man inte vill ha Zigomanski, då man väljer att ge junisarna mer speltid.

http://www.difhockey.se/nyhet.php?news=7093

Står under förluster långt ned.
DIF
Highwind

Inlägg av Highwind »

Hardy Nilsson har förmågan att förvandla spelare (gammal som ung) till något dom "inte är". Vi har aldrig sett Linkan under Hardys ledning och kan således inte säga att han inte passar in.
Låst