Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Jepe
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Jepe »

Minns jag helt fel om jag påstår att DIF med Hardy i spetsen försökte behålla linkan förra säsongen? De gav väl kontraktsförslag och allt? Och om detta då stämmer så förstår jag inte roligt vart grunden för att det ska ligga nått linkan hat från Hardys sida i dagsläget.
2014-04-07, vad hände?
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Så länge Hardy är i DIF kommer vi inte att få se Linkan i världens vackraste tröja.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Hardy var väldigt tydlig förra året med att de ville behålla Linkan.
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

....och ändå gav man honom inte ett (efter omständigheterna och sett till vad karln producerat) vettigt kontraktsförslag. Så jag tror inte Hardy var speciellt angelägen, och är säkerligen inte det nu heller.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

-daniel- skrev:....och ändå gav man honom inte ett (efter omständigheterna och sett till vad karln producerat) vettigt kontraktsförslag. Så jag tror inte Hardy var speciellt angelägen, och är säkerligen inte det nu heller.
Linkan ville väl ha 320 000 kr, och var ändå väldigt sugen på Ryssland. Även om Hardy var angelägen om att behålla honom så var ju Linkan mer sugen på Ryssland.
Expert.
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Som någon sa i höstas angående Linkan. Han kräver en väldigt hög lön, och någon gång kommer han gå ner sig, och det håller inte i en ekonomiskt ansträngd klubb som DIF är.
Även han hade gått till aik (nu gör han inte det) hade jag inte blivit direkt upprörd.

Om vi inte vill ha en spelare kan vi inte räkna med att dom ska välja bort andra alternativ i Sverige. Klandrar till exempel inte M.Tjärnqvist att han spelat i Rögle och Hv då vi inte har velat ha honom.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

SirDIFalot skrev:
-daniel- skrev:....och ändå gav man honom inte ett (efter omständigheterna och sett till vad karln producerat) vettigt kontraktsförslag. Så jag tror inte Hardy var speciellt angelägen, och är säkerligen inte det nu heller.
Linkan ville väl ha 320 000 kr, och var ändå väldigt sugen på Ryssland. Även om Hardy var angelägen om att behålla honom så var ju Linkan mer sugen på Ryssland.
Enligt de uppgifter jag gissat mig till i efterhand så hade nog Linkan kunnat nöja sig med lite mindre än 320K, jag trodde förra sommaren likväl som nu att Linkans intresse för Ryssland växte sig stark just pga ett halvt visat ointresse från DIF's sida. Men ingen mening att spekulera i det här, jag tror i varje fall att Linkan endast får ses som något slags väldigt avlägset reservalternativ sett med DIFs lednings ögon.
Användarvisningsbild
Bjurre

Inlägg av Bjurre »

"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
addeman1

Inlägg av addeman1 »

sensei skrev:Ärligt talat om intresset är svalt från DIF måste man väl unna linkan att spela varfan han tycker det passar bäst. Alltid samma visa med er ungdomar som inte behöver tjäna pengar ännu, ni förstår inte att inkomster är ganska centralt i vuxenlivet.

Visst är det så, men att kräva 320tuss i månaden istället för kanske 100. Man kan leva ganska gått för den summan också. 3,8 mille kontra 1,2mille om året. Hur mycket är egentligen 2,6miljoner när man har lirat hockey i 10år?

För det kan du köpa en 1a på söder, jag tror nog Linkedinkan klarar sig i sitt mansion.
Mot17
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

addeman1 skrev:
sensei skrev:Ärligt talat om intresset är svalt från DIF måste man väl unna linkan att spela varfan han tycker det passar bäst. Alltid samma visa med er ungdomar som inte behöver tjäna pengar ännu, ni förstår inte att inkomster är ganska centralt i vuxenlivet.

Visst är det så, men att kräva 320tuss i månaden istället för kanske 100. Man kan leva ganska gått för den summan också. 3,8 mille kontra 1,2mille om året. Hur mycket är egentligen 2,6miljoner när man har lirat hockey i 10år?

För det kan du köpa en 1a på söder, jag tror nog Linkedinkan klarar sig i sitt mansion.
Har du inte förstått att hockey inte är välgörenhet? Folk vill ha en marknadsmässig lön.
diffarn1

Inlägg av diffarn1 »

Som daniel sa inann så fungerar det inte så. Man vill inte gå ner hur mycket som helst i lön.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

diffarn1 skrev:

Som daniel sa inann så fungerar det inte så. Man vill inte gå ner hur mycket som helst i lön.
Exakt, vore vidrigt av DIF att spela på att "du har ändå djurgårdshjärta" i löneförhandla. Som att det ska vara en nackdel för Djurgårdare att spela i Djurgården för att då får de lägre lön.
Expert.
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

SirDIFalot skrev:Som att det ska vara en nackdel för Djurgårdare att spela i Djurgården för att då får de lägre lön.
Det är ju precis så det är i alla fall. Spelare som Marcus Nilson och Nils Ekman spelar i Djurgården för att det är klubben i deras hjärta, om dom inte hade brytt sig så hade money talks föreningarna Färjestad, Hv71 och Frölunda knyckt dom framför näsan på oss med deras 400 000/månaden kontrakt som vi inte kan matcha på långa vägar.

Är man en föredetta stjärna och kommer till Djurgården så är det för att man älskar klubben, inte för att man vill tjäna stora slantar, då är den finska klubben hv71 ett mycket bättre val.
Angående hv71, jag väntar på att dom ska ansluta sig till sm-liiga. Nya finnar blev klara idag, SOUMI SOUMI SOUMI!
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

sthlm_dif skrev:
SirDIFalot skrev:Som att det ska vara en nackdel för Djurgårdare att spela i Djurgården för att då får de lägre lön.
Det är ju precis så det är i alla fall. Spelare som Marcus Nilson och Nils Ekman spelar i Djurgården för att det är klubben i deras hjärta, om dom inte hade brytt sig så hade money talks föreningarna Färjestad, Hv71 och Frölunda knyckt dom framför näsan på oss med deras 400 000/månaden kontrakt som vi inte kan matcha på långa vägar.

Är man en föredetta stjärna och kommer till Djurgården så är det för att man älskar klubben, inte för att man vill tjäna stora slantar, då är den finska klubben hv71 ett mycket bättre val.
Angående hv71, jag väntar på att dom ska ansluta sig till sm-liiga. Nya finnar blev klara idag, SOUMI SOUMI SOUMI!
Men som förening kan man ju inte se det på det viset. Man måste ju erbjuda spelaren en lön som representerar det han gör för laget. Det värsta som man kan göra är ju att som förening börja se det som ett privilegium att få spela i DIF, att de är självklart att de vill spela här, även om de tjänar dubbelt på annat håll.

Ett exempel är ju Lazio, som trodde det var så självklart att Rasmus Bengtsson ville till dom att när han kom dit fick han inte ens träffa tränaren eller någonting. Självklart lilla grabben från Trelleborg med 13 000 kr i månaden vill skriva på för stora Lazio. Tji fick dom och han åkte hem och skrev på för Hertha Berlin istället. Bara ett exempel på hur det kan gå.
Expert.
kaminor

Inlägg av kaminor »

Om Linkan överväger att komma hem till Elitserien så tycker jag att DIF i alla fall måste ta kontakt med honom. Nu tror jag i och för sig att han stannar i Finland ett år till. Om Djurgården inte ens hör av sig är det ju solklart att vi som fans inte kan bli sura om han väljer ett annat Elitserielag. Om Djurgården erbjuder ett skambud kan vi ju inte heller bli sura om han väljer ett annat lag. Däremot är jag övertygad om att han kunde tänka sig en något lägre lön i DIF än i andra elitserielag, men det finns ju gränser. Tycker i alla fall att DIF borde höra av sig och kolla läget. Till AIK skulle Linkan aldrig gå.
Låst