Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Vad har han kommit till för kalle anka lag egentligen.Daniel942 skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 7080858.ab
Haha vilket jävla pajas gäng!DIFRobbex skrev:Vad har han kommit till för kalle anka lag egentligen.Daniel942 skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 7080858.ab

Svenska medier är väl de sista som ska anmärka på sånt här, de har ju fel i 95 fall av 100 när det gäller bild, namn och lag. Däremot så är det ju kasst av en klubb som presenterar sin nya spelare. Men amerikanarna tycker väl att alla svenskar ser likadana ut kanske.... 

2014-04-07, vad hände?
- Daniel942
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
"Blonde 'n Horny"Jepe skrev:Svenska medier är väl de sista som ska anmärka på sånt här, de har ju fel i 95 fall av 100 när det gäller bild, namn och lag. Däremot så är det ju kasst av en klubb som presenterar sin nya spelare. Men amerikanarna tycker väl att alla svenskar ser likadana ut kanske....

DIF!
- DIF_Soldier
Sätter nu mina två pungkulor, njurar och lever på att Tellan vaktar kassen i höst.
Wesslau, din naiva fan - tack för allt. Skriver du på för gnaget när (inte om) du kommer hem är du dödens.
Wesslau, din naiva fan - tack för allt. Skriver du på för gnaget när (inte om) du kommer hem är du dödens.
Säg den glädje som varar
Hur kommer det sig?DIF_Soldier skrev:Sätter nu mina två pungkulor, njurar och lever på att Tellan vaktar kassen i höst.
- Snazzi
- Tipsmästare 2009/10
Han räknar väl kallt med att få en donator eller två, eller så vet han något vi inte vet.diffarn1 skrev:Hur kommer det sig?DIF_Soldier skrev:Sätter nu mina två pungkulor, njurar och lever på att Tellan vaktar kassen i höst.
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
- Daniel942
VAFAN!!
http://www.hockeykanalen.se/1.1626019/2 ... ardsikonen
Bremberg till AIK? Tror aldrig Linkan skulle gå med på det.
Tur att det "inte finns intresse" längre.
Dock orolig att han ska gå till en annan Elitserieklubb som det står ?
DIF!
Det finns inte en chans i hela världen att Linkan skulle skriva på för aik oavsett om han fick en miljard i dagslön.Daniel942 skrev:VAFAN!!
Linkan är Djurgården, och om han skulle välja att gå till en annan elitserieklubb så hade jag varit så äckligt jävla besviken på honom, oavsett om han fick bud från oss eller ej.
Men hur som helst, Linkan lär stanna i Jokerit, sen får vi hoppas på att han kommer hem och avslutar sin fantastiska karriär i Djurgården.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
Jag trodde ett tag att vi skulle få se duon Anger & Bremberg i Gnaget. Men som tur är verkar inte det hända
Många verkar oroliga för nästa säsong redan nu? Var ni inte med förra året? Första nyförvärvet presenterades ju inte förrän i mitten av juli. Jag tror vi kan vara lugna.
Det handlar inte om att värva, utan att värva rätt spelare. Nils Ekman verkar ju onekligen vara nära. Staffan Kronwall måste ju tröttna på AHL snart och borde kunna lånas ut hem till Sverige. Tellqvist eller Larsson? Tellan är ju ett mer långsiktigt alternativ men Daniel Larsson kanske är något bättre. Marcus Nilson måste förlänga! Fyller vi dessa fyra platser så är jag nöjd.

Många verkar oroliga för nästa säsong redan nu? Var ni inte med förra året? Första nyförvärvet presenterades ju inte förrän i mitten av juli. Jag tror vi kan vara lugna.
Det handlar inte om att värva, utan att värva rätt spelare. Nils Ekman verkar ju onekligen vara nära. Staffan Kronwall måste ju tröttna på AHL snart och borde kunna lånas ut hem till Sverige. Tellqvist eller Larsson? Tellan är ju ett mer långsiktigt alternativ men Daniel Larsson kanske är något bättre. Marcus Nilson måste förlänga! Fyller vi dessa fyra platser så är jag nöjd.
Ärligt talat om intresset är svalt från DIF måste man väl unna linkan att spela varfan han tycker det passar bäst. Alltid samma visa med er ungdomar som inte behöver tjäna pengar ännu, ni förstår inte att inkomster är ganska centralt i vuxenlivet.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
- SirDIFalot
Håller med. Om vi inte vill ha honom kan vi inte förbjuda honom vart han vill spela. Om han nu vill bo i Stockholm.sensei skrev:Ärligt talat om intresset är svalt från DIF måste man väl unna linkan att spela varfan han tycker det passar bäst. Alltid samma visa med er ungdomar som inte behöver tjäna pengar ännu, ni förstår inte att inkomster är ganska centralt i vuxenlivet.
Även om jag tycker att det är en schyst gest ifrån honom att inte gå till Aik.
Expert.
- -daniel-
Håller med till 100%.sensei skrev:Ärligt talat om intresset är svalt från DIF måste man väl unna linkan att spela varfan han tycker det passar bäst. Alltid samma visa med er ungdomar som inte behöver tjäna pengar ännu, ni förstår inte att inkomster är ganska centralt i vuxenlivet.
Förövrigt förstår jag fortfarande inte att DIF visar sånt totalt ointresse för Linkan; de flesta måste väl ändå inse att han skullle rent sportsligt kunna passa in i Hardys lagbygge? Vassare PP-vapen & allmänt mönsterbrytare får man leta med ljus och lykta efter... Tror det finns en annan oro dock - med tanke på den bärande roll Bremberg hade i laget i X antal år så kanske vissa i truppen skulle luta sig lite för mycket mot hans axlar när det blåser hårt och räkna med att han ska gå in och stänka dit ett par puckar. För inte kan det vara någon personlig schism som ligger bakom Linkan-disset? Att Hardy inte anser att Bremberg är världens bästa hockeykrigare vet vi sen tidigare, men även den gode Hardy måste väl se hans kvalitéer? Jag anser att vi skulle få en extra krydda med Linkan i laget. Håller det högst osannolikt dock att han kommer tillbaka till Sverige redan kommande säsong...och som sagt än mer osannolikt att DIF väljer att signa honom.