Det gör man inte, men Steve Mason har varit så otroligt usel den här säsongen. Sedan har de även Garon som inte är fy skam men samtidigt ingen "starter". Så Wesslau har nog en bra chans att spela ett antal matcher även om jag har svårt att se att han blir #1 direkt.Edin skrev:Jag är förvånad över Wesslaus val, nu måste han konkurrera med Steve Mason, en utav världens mest lovande målvakter. Det är ingen man petar bort bara sådär.Snazzi skrev: Ni som är mer insatta, om det blir Columbus, kan han då konkurrera ut de andra målvakterna? Hur ser läget ut för honom där?
Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
- Lakrisal
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Men måste ju påpeka att det är ju djupt oroande att man inte kommer upp med nåt namn överhuvudtaget förutom några juniorer. Juniorer i all ära men jag tror att vi måste in med några redan etablerade namn om det ska bli nån fortsättning på denna framgångssaga. Men läser aftonbladet och det står om i stort sett alla lag att dom bygger upp med KHL och MHL spelare osv. Ingenting om DIF förutom att några riktigt bra namn försvinner.
Kom igen nu och ge oss nåt namn.
Annars är vi nog tyvärr tillbaka på ruta ett igen inför nästa säsong.
Eller vad tycker ni?
Eller vad tycker ni?
- SirDIFalot
Tror du är fel ute.JO15 skrev:Men måste ju påpeka att det är ju djupt oroande att man inte kommer upp med nåt namn överhuvudtaget förutom några juniorer. Juniorer i all ära men jag tror att vi måste in med några redan etablerade namn om det ska bli nån fortsättning på denna framgångssaga. Men läser aftonbladet och det står om i stort sett alla lag att dom bygger upp med KHL och MHL spelare osv. Ingenting om DIF förutom att några riktigt bra namn försvinner.
Eller vad tycker ni?
Engqvist ersätts av Ekman. De två producerar nog någorlunda lika mycket framåt. Plus att de ger Josefson/Krüger en chans som center i andrakedjan.
Holmqvist och Danielsson är två spelare som varit överbetalda och inte presterat. Dvs gjort en jobb som Cehlin och andra juniorer hade gjort minst lika bra med den speltiden för en tiondels så mycket betalt. Cehlin kommer ta över Danielssons speltid nästa år och kommer göra minst 10+10.
Honken SR hade ju 270 000 i månaden(vi betalde inte allt) och spelade forward i fjärdekedjan. Han fick sällan ens centra där.
Zigomanis var ju Tjärnqvist ersättare, nu fick vi ju Tjärnqvist ett år till. Så tekniskt sett är Ziggy ersatt av Tjärnqvist. Eller att Tjärnqvist behåller sin plats från förra året, en plats i truppen som Ziggy vikarierade på några månader.
Tror dock det är viktigt med en riktigt bra målvakt. Samt att ersatta Timmy med en riktigt bra back, eftersom en kille som Ragnarsson knappast blir yngre.
Expert.
-
DIF´s strategi är väl inte att värva 5-6 utländska "stjärnor"? Sthlmare och svenskar. Så sitt lugnt i båten! Den dagen vi börjar hetsvärva alá Linköping den dagen har första spadtaget tagits. Söder och Norman kommer bli grymma. Sen kommer vi få in 2 forwards,1 back och 1 målvakt av bra klassJO15 skrev:Men måste ju påpeka att det är ju djupt oroande att man inte kommer upp med nåt namn överhuvudtaget förutom några juniorer. Juniorer i all ära men jag tror att vi måste in med några redan etablerade namn om det ska bli nån fortsättning på denna framgångssaga. Men läser aftonbladet och det står om i stort sett alla lag att dom bygger upp med KHL och MHL spelare osv. Ingenting om DIF förutom att några riktigt bra namn försvinner.
Eller vad tycker ni?
Djurgårdens IF
Synd att Wesslau lämnar för NHL, men samtidigt förstår jag honom.
Bara nu inte DIF panikvärvar en målvakt som denna
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 7073438.ab
There is no I in TEAM!!!!
- Lee Harvey Oswald
Bigge skrev:Synd att Wesslau lämnar för NHL, men samtidigt förstår jag honom.
Visst.......men samtidigt förstår jag inte
Efter ett flertal misslyckanden gör killen gör en hyfsat stabil säsong, toppat med ett slutspel där han plötsligt hamnar In The Zone.
Åh vips så drar han till NHL
Lycka till Gustaf.
Men sprider du returer runt dig som i grundserien blir du kortlivad Over There
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Fy fan vad jag hade garvat om nån i mitten på november förra året hade sagt att om ett halvår så har Wesslau signat med en NHL-klubb. Aja, han hade en positiv utveckling, märktes att han växte in i rollen som ES-målvakt redan av slutet på 08/09-säsongen och jag tycker han stundtals var stabil under grundserien. I slutspelet höjde han ju sig både 2 & 3 snäpp men finns inte en chans att han kommer slå ut de han har att konkurrera med i Columbus för att ta förstaspaden i NHL. Han kommer harva på i farmarligan och - tyvärr för hans del - bli petad efter ett tag. Hoppas dock jag har fel, önskar honom all lycka.
Håller dock med flera som skrivit tidigare att han gör ett felaktigt strategiskt beslut. Gustaf hade garanterat mått bra av att under en hel säsong få vara förstamålis.
Vet inte om jag är fräck eller bara cynisk men något säger mig att den "bubblan" Wesslau spelade i under slutspelet aldrig hade hållt in i nästa säsong. Därför kanske det här scenariot är det allra bästa för DIF, under den självklara förutsättningen att man värvar en klassmålvakt. Daniel Larsson väger helt klart tyngst men tror inte Detroit släpper iväg honom under en säsong till Sverige, och frågan är om vi har "råd" att vänta tills i sommar med målvaktsfrågan? Bättre kanske att på allvar sondera terrängen med Tellqvist eller Ridderwall.
Håller dock med flera som skrivit tidigare att han gör ett felaktigt strategiskt beslut. Gustaf hade garanterat mått bra av att under en hel säsong få vara förstamålis.
Vet inte om jag är fräck eller bara cynisk men något säger mig att den "bubblan" Wesslau spelade i under slutspelet aldrig hade hållt in i nästa säsong. Därför kanske det här scenariot är det allra bästa för DIF, under den självklara förutsättningen att man värvar en klassmålvakt. Daniel Larsson väger helt klart tyngst men tror inte Detroit släpper iväg honom under en säsong till Sverige, och frågan är om vi har "råd" att vänta tills i sommar med målvaktsfrågan? Bättre kanske att på allvar sondera terrängen med Tellqvist eller Ridderwall.
Kanske borde skrivit att när jag skrev att jag förstod honom. Så menade jag både penga mässigt. Och också som du skriver att han passar på att sticka över då han gjort ett bra slutspel. Han får kanske aldrig chanser mer. Får ju unna han någotLee Harvey Oswald skrev:Bigge skrev:Synd att Wesslau lämnar för NHL, men samtidigt förstår jag honom.
Visst.......men samtidigt förstår jag inte
Efter ett flertal misslyckanden gör killen gör en hyfsat stabil säsong, toppat med ett slutspel där han plötsligt hamnar In The Zone.
Åh vips så drar han till NHL
Lycka till Gustaf.
Men sprider du returer runt dig som i grundserien blir du kortlivad Over There

Ang hans returer så lär det plinga ofta å snabbt om han släpper sådan returer i NHL

There is no I in TEAM!!!!
Steve Mason blev utbytt i flertalet matcher förra säsongen, och var riktigt dålig. Tveksamt om jag sett en sämre Calder-vinnare säsongen efter.
Garon är påväg bort.
Garon är påväg bort.
Han vann ju bara för att dem tyckte synd om honom.Crashmash skrev:Steve Mason blev utbytt i flertalet matcher förra säsongen, och var riktigt dålig. Tveksamt om jag sett en sämre Calder-vinnare säsongen efter.
Garon är påväg bort.
Ceterum censeo Solnam delendam esse.
Man brukar ju säga att det andra året är det svåraste...Crashmash skrev:Steve Mason blev utbytt i flertalet matcher förra säsongen, och var riktigt dålig. Tveksamt om jag sett en sämre Calder-vinnare säsongen efter.
Garon är påväg bort.
Nåväl, jag förstår Wesslan ändå, med tanke på hur mycket pengar han får och vilken chans det är så hade jag tagit den direkt om jag hade haft möjligheten.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
-
Det är klart som fan att alla tagit en sådan lönehöjning! Man hoppas ju därborta att det är ett nytt "monster" på väg...Ganska säker dock att han hamnar i farmaligan som andra keeper eller nåt. Om ett halvår sitter våran kära Gustaf på ett plan och undrar vart han ska åka. Antagligen Ryssland. Hem med Tellan nu så vi får lite ordning därbak.
Till hans försvar kanske man ska säga att Columbus inte är det bästa laget att lira i som målvakt. Eller jo, man får ju mycket att göra (;Steef skrev:Han vann ju bara för att dem tyckte synd om honom.Crashmash skrev:Steve Mason blev utbytt i flertalet matcher förra säsongen, och var riktigt dålig. Tveksamt om jag sett en sämre Calder-vinnare säsongen efter.
Garon är påväg bort.
Jag tycker Wesslan gör helt rätt som tar chansen. Visst är han oprövad på högre nivå osv men uppenbarligen gillade ett flertal NHL-lag vad de sett av honom. Vad är det som säger att hans slutspel bara var en tillfällighet?
Han får chansen att tjäna bra med pengar, en chans att flytta till USA med allt vad det innebär av nya människor, kulturer, möjligheter etc etc. Rent sportsligt får han chansen att utveckla sitt målvaktsspel på ett sätt som han aldrig får här hemma. Med andra ord så finns alla möjligheter att han kommer bli en bättre målvakt oavsett om han får någon speltid i NHL eller inte.
Så varför inte ta chansen att bli en bättre målvakt? Att tjäna bra med pengar? Att få sig ett äventyr overthere?
Synd för vår del såklart men det finns andra målvakter och jag är övertygad om att vi kommer ha en bra målvaktsuppsättning nästa säsong också!
Han får chansen att tjäna bra med pengar, en chans att flytta till USA med allt vad det innebär av nya människor, kulturer, möjligheter etc etc. Rent sportsligt får han chansen att utveckla sitt målvaktsspel på ett sätt som han aldrig får här hemma. Med andra ord så finns alla möjligheter att han kommer bli en bättre målvakt oavsett om han får någon speltid i NHL eller inte.
Så varför inte ta chansen att bli en bättre målvakt? Att tjäna bra med pengar? Att få sig ett äventyr overthere?
Synd för vår del såklart men det finns andra målvakter och jag är övertygad om att vi kommer ha en bra målvaktsuppsättning nästa säsong också!
http://www.difhockey.se/nyhet.php?news=7095
Då var det bekräftat av DIF... Wesslau är klar för NHL. Kanske har varit klart sedan tidigare, men jag tycker ändå inte att det har framgått helt tydligt. Tror och hoppas på Tellan, dock vore Danne Larsson det ultimata. Tiden får utvisa...
Då var det bekräftat av DIF... Wesslau är klar för NHL. Kanske har varit klart sedan tidigare, men jag tycker ändå inte att det har framgått helt tydligt. Tror och hoppas på Tellan, dock vore Danne Larsson det ultimata. Tiden får utvisa...
DIF